نوشته شده توسط : vzwdolor

سندهرست یکی از چهار اکادمی نظامی عمده و معتبر دنیا است.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا درسفر اخیرش به افغانستان در کابل اعلام کرد که این کشور به عنوان بخشی از همکاریهای درازمدت با افغانستان یک اکادمی افسران را براساس مدل اکادمی ملی سلطنتی 'سندهرست' بریتانیا در افغانستان ایجاد خواهد کرد.

این خبر می تواند برای افغانستان دارای مفاهیم عمده استراتژیک هم دربعد امنیت داخلی و هم منطقه ای باشد.

این اکادمی درچارچوب دانشگاه دفاع ملی افغانستان جای می‌گیرد که به کمک ایالات متحده و بریتانیا در حال احداث بوده و قرار است در نوع خود در منطقه جنوب آسیا، آسیای میانه و خاور میانه کم نظیر باشد.

لازم به ذکر است که بریتانیا وعده داده است که یک اکادمی مشابه را برای پولیس ملی افغانستان نیز احداث کند

خبر احداث این اکادمی براساس مدل 'سندهرست' که به اکادمی ملی افسران ارتش افغانستان موسوم است، ماه‌ها پیش اعلام شد اما در سفر آقای کامرون به افغانستان، قرارداد ساخت آن به صورت رسمی امضا شد.

در اکادمی ملی افسران ارتش قرار است ۱۲۰ استاد از بریتانیا و کشور های دیگر غربی ایفای وظیفه کرده و در رشته های مختلف رهبری دفاعی افسران جوان را بشکل تخصصی آموزش دهند.

این اکادمی در منطقه تفریحی 'قرغه' در ۹ کیلومتری غرب کابل ساخته خواهد شد.

"اکادمی ملی افسران ارتش براساس مودل سندهرست، درچارچوب دانشگاه دفاع ملی افغانستان که به کمک ایالات متحده و بریتانیا در حال احداث بوده و قرار است در نوع خود در منطقه جنوب آسیا، آسیای میانه و خاور میانه کم نظیر باشد، تاسیس خواهد شد."

مسئولیت تاسیس این اکادمی را ژنرال پاینده محمد ناظم رئیس عمومی تفتیش وزارت دفاع افغانستان که خود یکی از فارغ التحصیلان کالج سلطنتی مطالعات دفاعی بریتانیا است، به عهده دارد و این موضوع نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

اکادمی نظامی سلطنتی 'سندهرست'

سندهرست یکی از چهار اکادمی نظامی عمده و معتبر دنیا است. این نهاد آموزشی دارای دوره های بسیار فشرده و سنگین دررشته های مختلف رهبری نظامی است که درآن نیروهای ارتش بریتانیا و کشور های دیگر، آموزش می‌بینند.

بالغ بر ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این اکادمی فارغ التحصیل دانشگاه اند و توسط مافوق های شان در ارتش معرفی می شوند.

یکی از نکات بسیار مهم این است که سندهرست روی تحویل دادن سریع رهبران خوب نظامی متمرکز است. رهبرانی که بتوانند نقش خود را در تامین امنیت کشور ایفا کنند.

بریتانیا در صد سال گذشته با تاسیس چنین اکادمی‌های به کشورهای زیادی کمک کرده است؛ بخصوص در طول پروسه انتقال به استقلال شان.

بریتانیا این کار را نه تنها در مستعمره های سابق و کشور های مشترک المنافع از قبیل هند و پاکستان، بلکه در کشورهای دیگری مانند شیلی و عراق نیز انجام داده است.

شهزاده ویلیام نواده ملکه بریتانیا در سال ۲۰۰۶ از اکادمی سندهرست فارغ شد.

بسیاری از این اکادمی ها، سندهرست را به عنوان الگو در نظر گرفته و تمام برنامه های آموزشی خود را بر آن اساس تهیه و تنظیم کرده اند که این امر عنصری موثر در تقویت و شهرت نیروهای دفاعی بوده است.

مدل سندهرست درافغانستان

تاسیس چنین اکادمی درافغانستان می تواند یکی از ارزنده ترین اقداماتی باشد که در ده سال گذشته صورت گرفته است.

در صورت استفاده و سرمایه گذاری درست در این اکادمی، این امر می تواند درکنار سی نهاد آموزش نظامی دیگر که در افغانستان وجود دارد، به موفقیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کمک زیادی کند.

نباید فراموش کرد که شهرت جهانی کیفیت آموزش ارتش بریتانیا و ارتش های بعضی از کشورهای مشترک المنافع از قبیل هند و پاکستان تا اندازه زیادی مدیون چنین مراکز آموزشی است.

مزایای دیگری این امر عبارتند از:

  • نشان دادن تعهد دراز مدت بریتانیا در قبال افغانستان
  • ایجاد ارتباط تخصصی نزدیک بین ارتش های افغانستان و بریتانیا برای مدت بسیار طولانی
  • استفاده بهینه از مهارت ها و دانش های سیاسی - نظامی که در منطقه درطول سده های گذشته توسعه داده شده
  • عمل کردن اکادمی به عنوان یک کاتالیست و کانال جهت انتقال بهترین عملکرد وظرفیت سازی نظامی
  • دارا بودن این توانایی بالقوه که بتواند نیروی‌هایی آموزش دهد که برای توسعه و ثبات در منطقه مفید باشد
  • کمک به ارتقاء ارزش ها و خصلت های فردی نظامی که ضوابط رفتاری، درستکاری و صداقت را ارتقاء داده و به موثر بودن مبارزه با فساد بیافزاید
  • عمل کردن به عنوان یک هسته توسعه بیشتر آموزش در رده های مختلف برای رشد فردی افسران و دانش جویان نظامی در طول زندگی حرفه ای شان
  • مساعد ساختن زمینه برای معرفی آموزش های تخصصی جدید که برای رهبری نیروهای نظامی افغانستان ضروری خواهد بود
  • افزایش اعتماد مردم و دوستان افغانستان به روند انتقال و تعهد دراز مدت جامعه بین المللی درقبال افغانستان.

اکادمی ملی نظامی افغانستان در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد و اکنون ۱۵۰۰ دانشجو دارد

البته نباید انتظار داشت که در شرایط کنونی دانشجویان نظامی این اکادمی بتوانند به طور کامل از امکانات آن استفاده کنند.

مشکلاتی از قبیل عدم تسلط به زبان انگلیسی درمیان بیشتر دانشجویان نظامی و استفاده از مواد ترجمه شده یکی از چالش های پیشرو خواهد بود اما با توجه به اعتمادی که به کارایی نظام درسی 'سندهرست' و استعداد و تیز هوشی دانش آموزان و دانشجویان جوان افغان وجود دارد، می‌توان امیدوار بود که بزودی به مرحله آرمانی نیز رسید.



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

بشار اسد پس از یک روز عدم حضور در انظار رسانه ها در مراسم سوگند وزیر دفاع جدید شرکت کرد

رفتار حکومت سوریه پس از انفجار دیروز دمشق، ابهام آفرین بوده و به رواج بازار شایعات و گمانه زنیهای دامن زده که برخی از آنها به تئوری توطئه پهلو می زند و تصویر پیچیده تری از اوضاع بحرانی سوریه به نمایش می گذارد.

اطلاع رسانی رسانه های دولتی سوریه در مورد انفجار دبیرخانه شورای امنیت ملی این کشور از همان آغاز به گونه ای پیش رفت که بیش از ترسیم واقعیت، سردرگمی ایجاد کرد.

بلافاصله پس از وقوع انفجار، تلویزیون دولتی سوریه آن را عملیاتی تروریستی اعلام کرد که به شیوه انتحاری انجام گرفته است، پس از آن هم اطلاعیه به نام گروهی ناشناس به نام لواء الاسلام منتشر شد که قانع کننده به نظر نمی رسید، چرا که به صورتی کلیشه ای نشانه های القاعده را بر خود داشت و بیش از هر چیز به موضع همیشگی نظام کمک می کرد که اصرار دارد چنین حملاتی را به مخالفان مسلحی که با عنوان ارتش آزاد شکل گرفته اند نسبت ندهد.

از سوی دیگر، تلویزیون المنار وابسته به حزب الله لبنان که حامی حکومت سوریه است و به منابع امنیتی این کشور دسترسی دارد هم انفجار را انتحاری ندانست و آن را ناشی از انفجار چهل کیلو مواد منفجره ای اعلام کرد که در ساختمان دبیرخانه امنیت ملی کار گذاشته شده بود.

منابع مخالفان هم گفتند که بمب در دستگاه خنک کننده اتاقی که جلسه مقامات بلندپایه امنیتی و نظامی در آن برگزار شد کار گذاشته شده و از راه دور منفجر شده بود.

قابل توجه اینکه، خبرنگاران در دمشق می گویند که دیروز صدای انفجاری از ساختمان دبیرخانه امنیت ملی به گوش نرسید و ساعاتی پس از انفجار که مسئولان وزارت اطلاع رسانی، خبرنگاران خارجی ساکن در دمشق را در شهر گرداندند تا اوضاع را از نزدیک ببینند، اثری از انفجار در بیرون ساختمان دبیرخانه امنیت ملی مشاهده نکردند.

مشاهدات خبرنگاران این باور را تقویت کرد که انفجار به شیوه انتحاری نبوده، چراکه چنین انفجارهایی معمولاً بیرون از ساختمانها صورت می گیرد و بسیار دور از ذهن است که بمبگذار انتحاری بتواند خودش را به اتاقی برساند که هسته اصلی امنیتی کشور در آن به شور نشسته است.

عده ای بر این باورند که کشته شدگان قربانی توطئه ای درون نظام سوریه شده اند

اینکه چگونه در محلی با چنین اهمیت، بمبی کار گذاشته شده، به گمانه های مختلفی دامن زد؛ عده ای بر این باور بودند که شرکت کنندگان نشست، قربانی توطئه ای درون نظام سوریه شده اند چرا که به باور آنها هیچکس جز از درون نظام نمی توانسته در محل چنین جلسه ای بمب کار بگذارد، حتی عده ای هم این گمان را مطرح کردند که اصلاً انفجاری در کار نبوده و شرکت کنندگان جلسه به شیوه ای دیگری کشته شده اند و حتی برخی از آنان، مانند آصف شوکت، شوهر خواهر بشار اسد، قبلاً مرده بودند.

حدود دو ماه پیش گروهی از مخالفان نظام بشار اسد گفته بودند که در غذای هشت تن از مقامات بلندپایه سوری را که چند تن از آنان، از جمله آصف شوکت، قربانیان همین انفجار دیروز بودند، زهر ریخته اند و بجز دو نفر که غذا را نخوردند بقیه بشدت مسموم شده بودند.

به گفته آنان، آصف شوکت به علت مسمومیت شدید برای درمان به روسیه انتقال داده شد و پس از آن هم تا دیروز که خبر مرگش بر اثر انفجار اعلام شد، خبری از او نبود.

شایعات در مورد ماهر اسد

قربانیان انفجار دیروز به بیمارستان شامی دمشق انتقال داده شدند که تدابیر شدید امنیتی در آن برقرار شد و برخی از کارکنان بیمارستان گفتند که آنان را از بخشی که قربانیان را به آن انتقال دادند بیرون کردند و تیم پزشکی جداگانه ای مأمور درمان شدند.

از کارکنان بیمارستان نقل شد که دست کم یکی از قربانیان در حالی که صورتش پوشانده شده بود به بیمارستان انتقال یافته و همین موضوع باعث طرح این احتمال شد که وی، سرتیپ ماهر اسد برادر بشار اسد که فرماندهی لشگر چهارم ویژه را به عهده دارد که نقش اصلی را در مقابله با مخالفان مسلح ایفا می کند.

با اینکه خبر حضور ماهر اسد میان قربانیان حتی در برخی رسانه های معتبر عربی هم نقل شد اما حکومت سوریه هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداد و اقدامی در جهت تکذیب این خبر صورت نگرفت، در حالی که در مورد افراد دیگری مانند حافظ مخلوف، پسرخاله بشار اسد و رئیس سازمان امنیت سوریه تکذیبیه صادر شد.

غیبت یک روزه بشار اسد

خبر انفجار در دمشق در حالی منتشر شد که این شهر شاهد درگیری هایی بین مخالفان و نیروهای امنیتی بود

انتظار می رفت بشار اسد دست کم با صدور پیامی، انفجار را محکوم و بر بقای اقتدار و تسلط خود بر امور تأکید کند، هیچ نشانی از او به چشم نخورد و بلافاصله شایعاتی حاکی از انتقالش به بیرون از دمشق و بندر لاذقیه منتشر که پایگاه خانواده اسد به شمار می رود.

رسانه های دولتی سوریه هیچ اقدامی در جهت تکذیب اخبار و شایعات مربوط به بشار اسد و برادر و دیگر اعضای خانواده اش نکردند تا اینکه بعد از ظهر امروز سرانجام تلویزیون سوریه تصاویری از بشار اسد را نشان داد که وزیر دفاع جدید در برابرش سوگند یاد می کرد. این تصاویر هم بر خلاف گذشته که چنین مراسمی به صورت کامل و گاه، زنده پخش می شد، کوتاه و از پیش ضبط شده بود.

رفتار نظام سوریه از لحاظ تبلیغاتی و رسانه ای به جای آنکه از اقتدار نظام حکایت کند، حاکی از آشفتگی است و به ابهامها و گمانه زنیها بیش از پیش دامن می زند.

با توجه به اینکه از دست دادن چند شخصیت بلندپایه امنیتی و نظامی مؤثر، می تواند لطمه جبران ناپذیری بر پیکره نظام سوریه باشد، ابهام آفرینی دستگاه رسانه ای و تبلیغاتی این نظام می تواند از آشفتگی و از هم پاشیدن شیرازه امور حکایت کند اما کم نیستند ناظرانی که معتقدند ارتش و دستگاه امنیتی سوریه توانایی کافی برای یافتن جانشینانی به همان کارآمدی مقامات از دست رفته و جبران لطمه ای که بر آن وارد شده دارد.

برخی هم با اشاره بر پیشینه روابط تیره میان بشار اسد و شوهر خواهرش آصف شوکت، اعتقاد چندانی به اینکه قتل این مهره مهم امنیتی، ضایعه مهمی برای رئیس جمهور سوریه باشد ندارند.

از سوی دیگر، پایداری روسیه و چین بر حمایت از نظام سوریه در مقابل فشار خارجی که نمونه ای از آن، سومین وتوی آنان بر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، درست یک روز پس از انفجار دمشق بود، می تواند قرینه ای باشد بر اینکه اگر واقعاً شیرازه نظام سوریه در حال از هم پاشیدگی بود، قطعاً این دو قدرت جهانی به آن پی برده و نشانه ای از تأمل در سیاستشان در قبال سوریه بروز می کرد، نه اینکه همچنان روال پیشین را با همان استقامت ادامه دهند.



:: برچسب‌ها: جشنواره , هندوستان , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: در شرایط كنونی كشور، بزرگداشت رمضان و پاسداشت جایگاه معنوی آن، بیش از پیش در گرو رفتار درست در همه عرصه های زندگی از جمله عرصه اقتصادی است و در این مسیر دولت و دولتمردان خدوم بی تردید می توانند الگو و پیشقدم باشند.

جامعه روحانیت مبارز تهران در ادامه این بیانیه آورده است: دستگاه عظیم اجرایی و اداری ما با كناره گیری قاطعانه از هزینه های بی مورد و نیز با صرفه جویی های مدبرانه در هزینه های بایسته و لازم، به آرمان های نظام اسلامی كه همانا شكوفایی فضای سالم اقتصادی است، دست خواهد یافت.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: به جز دولت، صدا و سیما، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون نیز باید با پرهیز از دامن زدن به اختلافات و بر در نظر آوردن گوهر مشترك 'انقلاب و اسلام' ، به وحدت بیندیشند. این همنوایی دولت و رسانه به ویژه در آستانه ماه 'قدر' و 'قرآن' پیام قدسیت و معنویت رمضان را آشكار تر می كند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: جنگ روانی بدخواهان خارجی و داخلی نظام كه اكنون خود را در قامت تحریم ها نمایانده است، همچون همیشه در سایه وحدت و همنوایی میان مسوولان و دستگاه های مختلف نظام جمهوری اسلامی به شكست می انجامد.

سیام**1723**1601



:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'غلامحسین حسینی‌ نیا' روز جمعه در حاشیه بازدید از شركت تولید پروفیل آلومینیوم آبسكون شهرك صنعتی'چهل شهید' آمل به خبرنگار ایرنا گفت: دراین راستا نیز حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص و در استانها توزیع شده است.

وی با اشاره به اینكه دانش آموختگان بخش كشاورزی و روستائیان علاقه مند به شركت دراین طرح از اولویت برخوردارند، افزود:اكنون كار ثبت نام، پالایش و ساماندهی متقاضیان، با مسئولیت وزرات تعاون، كار و رفاه اجتماعی در حال انجام است.

معاون وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی، با بیان اینكه تاكنون حدود250هزار نفر در این سامانه ثبت نام كرده اند، افزود: در زمان حاضر هیچ محدویتی برای ادامه ثبت نام متقاضیان وجود ندارد.

این طرح با همكاری وزارتخانه های تعاون، كار و رفاه اجتماعی، نیرو و جهاد كشاورزی با عنوان 'طرح تعاونی ها و كشاورزی مهر' در حال اجراست.ك/3

ك/7327/402



:: برچسب‌ها: آسمان , سان فرانسیسکو , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، 'همایون هاشمی' در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود:براساس این سند در موضوع توانبخشی به توانمندسازی جامعه هدف، در حوزه خدمات اجتماعی بر توسعه و ثبت اورژانس اجتماعی و درحوزه پیشگیری به آگاهی عمومی دست یافته ایم.

وی در ادامه با تاكید براینكه سازمان بهزیستی در اقصی نقاط كشور در حال خدمات رسانی است، افزود: این سازمان هم اكنون در سه بخش توانبخشی، خدمات اجتماعی و پیشگیری خدمات خود را به جامعه هدف ارایه می دهد.

رییس سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت :با وجود توجهات اساسی دولت دهم و افزایش بیش از 430 درصدی بودجه سازمان، اما هنوز به حضور خیرین و سایر سازمان ها در عرصه ارایه خدمات عمومی نیاز است.

هاشمی با بیان اینكه ارایه خدمات اجتماعی سازمان از حوزه مشاوره قبل از ازدواج شروع می شود و با خدمات در حوزه سالمندان به پایان می رسد، افزود:این سازمان هم اكنون بیش از 100 نوع فعالیت در عرصه خدمات رسانی ارایه می دهد.

اقتصام **1574**1601



:: برچسب‌ها: روش , غروب , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان به طور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش شد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته تاکید کرد که به تلویزیون دولتی اجازه نمی دهد از مسابقات فوتبال فیلمبرداری کند.

پخش زنده این مسابقه پس از آن صورت می گیرد که مسئولین ورزشی در آبادان خبر از اجازه ورود دوربین های صدا و سیما به ورزشگاه تختی این شهر دادند.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد که به تلویزیون دولتی اجازه نمی دهد از مسابقات فوتبال فیلمبرداری کند.

طبق گزارش ها، در پی اختلاف فدراسیون فوتبال و صدا و سیما بر سر حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال، سید محمد هادی آیت اللهی نایب رئیس این فدراسیون در نامه ای نوشته بود که ورود دوربینهای صدا و سیما به ورزشگاه های فوتبال تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

اما امروز پنجشنبه ۲۹ تیر، خادم علی تحذیبی، رییس اداره ورزش و جوانان آبادان در گفتگویی با ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: "دوربین های صدا و سیما وارد ورزشگاه آبادان شدند و این بازی پخش زنده خواهد شد".

آقای تحذیبی افزود: "پس از آنکه صبح امروز از ورود دوربین ها به ورزشگاه آبادان جلوگیری شد، مسئولان شورای تامین شهر برای پخش مستقیم با غلامرضا بهروان، سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال وارد مذاکره شدند".

وی ادامه داد: "خوشبختانه پس از مذاکرات مسئولان شورای تامین با آقای بهروان دوربین ها توانستند وارد ورزشگاه شوند و این بازی پخش مستقیم خواهد شد".

دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان امشب از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه به وقت محلی در آبادان آغاز شد.

این نخستین هفته از برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است.



:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، قطب الدین صادقی پنجشنبه شب در مراسم هفتمین شب درگذشت استاد حمید سمندریان كه به همت خانه تئاتر در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد ادامه داد: استاد سمندریان با تمام وجود به نمایش هایی كه در صحنه خلق می كرد ایمان داشت و هیچگاه به تولید آثار عوامانه برای از سر باز كردن رسالت خود در تئاتر ایران دست نزد.

** توسعه تئاتر دغدغه و رسالت هنری سمندریان بود

وی ادامه داد: حدود 10 سال پیش جهت حضور در سمیناری به هندوستان رفتم، در آنجا یكی از اساتید آن كشور به من گفت ملت ایران به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی خود، انسان های بزرگی هستند اما مشكل اساسی اینجا است كه هنر و هنرمندان ایرانی از داشتن معلمی بزرگ و جریان ساز بی بهره اند.

كارگردان نمایش 'سحوری' ادامه داد: اما من چه در آن زمان و چه امروز كه در این جایگاه حضور دارم با افتخار می گویم كه اساتید و معلمان بزرگ و جریان ساز در هنر ایرانی كم نیستند و بدون اغراق سمندریان یكی از بزرگترین معلمانی است كه تا همیشه نامش در فرهنگ و هنر این مرز و بوم به ویژه هنر تئاتر ایران، جاوید خواهد ماند.

وی با بیان آنكه تاریخ تئاتر ایران را در یك نگاه كلی می توان به دو دوره تقسیم كرد گفت: نخست دوره حضور عبدالحسین نوشین در نمایش كشور بود كه طی كردن مسیرش متاسفانه به بیراهه ختم شد و دوره دوم آن مربوط به حضور 'شاهین سركیسیان' می شود كه به دلیل كودتای 28 مرداد نتوانست مسیری كه برای توسعه تئاتر ایران آغاز كرده بود را ادامه دهد.

صادقی ادامه داد: درست در همین دوران سرگردانی نمایشی ایران بود كه حمید سمندریان به عنوان تحصیلكرده این هنر با آگاهی و علم روز تئاتر دنیا از آلمان به ایران بازگشت و فعالیت هایش را آغاز كرد و امروز اگر ما به نمایش ایران در داخل و خارج مرزهای جغرافیایی افتخار می كنیم، تمامی این غرور میوه و ثمره فعالیت های استاد سمندریان طی 50 سال حضور مستمرش در تئاتر كشور است.

كارگردان نمایش 'پیكره های بازیافته' با تاكید بر این مساله كه توسعه تئاتر دغدغه و رسالت هنری سمندریان بود تاكید كرد كه این كارگردان بزرگ تئاتر ایران به دور از هرگونه تولیدد اثر نمایشی عوامانه جهت شانه خالی كردن از تعهدات خود، فن و شیوه صحیح بازیگری و كارگردانی تئاتر را به همه ما آموخت.

وی با یادآوری اینكه سمندریان، هنرمند آزاده ای بود كه با دو واژه 'ترس' و ا'ندوه' بیگانه بود گفت: بن مایه اندیشه این كارگردان فقید، تفكر اجتماعی بود و با این نگرش و اشراف بحران ها و آسیب های موجود در جامعه را در قالب آثار نمایشی كه در صحنه خلق می كرد در هم می آمیخت و سعی می كرد با زبان هنر به آسیب شناسی جامعه بپردازد.

صادقی با اشاره به شعار 'رژه گاردی' از فیلسوفان و نظریه پردازان بزرگ معاصر مبنی بر 'اندیشه، عشق و خلاقیت' در تولید آثار هنری اظهار كرد: تمامی آثار نمایشی زنده یاد سمندریان توام با اندیشه، لبریز از عشق به انسان ها و مملو از خلاقیت های هنری بود و در حقیقت 'اندیشه'، 'عشق' و 'خلاقیت'، بزرگترین هدایای این هنرمند فقید به تئاتر ایران بود.

كارگردان نمایش 'یادگار زریران' با اشاره به یكی از دیالوگ های آثار 'پیتر هانتكه' نمایشنامه نویس و نویسنده شهیر آلمانی) با این مفهوم كه 'ما برای مردگان مان هیچ كاری نمی توانیم انجام دهیم، تنها می توانیم آنها را دوست داشته باشیم' گفت: زنده یاد سمندریان مفید كار كرد، دیگران دوستدار وی بودند و خوشبخت از دنیا رفت.

** سمندریان، پل ارتباطی میراث بزرگان تئاتر به آیندگان بود

خسرو خورشیدی از پیشكسوتان طراحی صحنه تئاتر نیز با یادآوری اینكه صحبت كردن درباره سمندریان بسیار مشكل است گفت: این استاد تنها یك نام در تاریخ هنر نمایش ایران نبود، او با هنرمندی، قدرت و اراده ای عظیم، تمام میراثی كه بزرگان نمایش ایران در مسیر فعالیت هایشان به آن دست یافته بودند را به ما و آیندگان هنر تئاتر این كشور هدیه كرد.

سپس سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی با اشاره به آنكه 11 سال پیش افتخار شاگردی استاد سمندریان را در دانشكده هنر و معماری دانشگاه آزاد داشتم به بیان خاطره ای از این هنرمند فقید پرداخت و وگفت: در دوران تحصیلاتم به دلیل اجرای كنسرت های مختلف كمتری می توانستم در كلاس های درس حاضر باشم اما هر بار كه این سعادت نصیب من می شد، با لبخند گرم و چهره فروتن استاد روبه رو می شدم كه با عشق و نه از سر وظیفه به آموزش شاگردانش می پرداخت.

وی ادامه داد: در پایان ترم و زمان امتحان به استاد می گفتم كه باید چه كاری انجام دهم و او با شوخ طیعی همیشگی خود می گفت سالار تو فقط آواز بخوان، من نمره تو را می دهم. امروز با اشتیاق و سرعت فراوان جهت حضور در این مراسم از شمال خود را به تئاترشهر رساندم چرا كه با تمام وجود اعتقاد دارم كه زنده یاد سمندریان علاوه بر دانش و تسلط بی مانندش در هنر تئاتر، به نوازندگی و خوانندگی نیز علاقه فراوانی داشت.

**سمندریان و آغاز حركت رشد علمی تئاتر

اسماعیل شنگله كارگردان و بازیگر تئاتر همچنین با بیان اینكه طی هفته گذشته كه تئاتر ایران بزرگترین استاد خود را از دست داد، بارها درباره 53 سال فعالیت مستمر و بی وقفه سمندریان در نمایش كشور صحبت شده است گفت: امروز می خواهم در باره زمان ورود و موقعیت ورود او به ایران حرف بزنم.

وی ادامه داد: حمید سمندریان وقتی از آلمان به ایران بازگشت، تنها دو كتاب به زبان فارسی درباره تئاتر در كشور وجود داشت و من شانس این را داشتم كه در آن مدت، تمام وقت در خدمت این استاد بزرگ تئاتر باشم و حالی اینجا بود كه فكر و دغدغه سمندریان در آن زمان توسعه تئاتر در ایران بود و وی در مدت زمان كوتاهی در كنار تولیدات نمایشی دست به ترجمه و نگارش كتب علمی تئاتر زد و این درست آغاز حركت رشد علمی تئاتر در ایران بود.

** سایه روشن های مراسم هفتمین شب درگذشت استاد حمید سمندریان

در ابتدای این مراسم، هما روستا (همسر حمید سمندریان) به شكلی نمادین چند شاخه گل را به كیف و كتی كه روی یك صندلی در میانه صحنه سالن اصلی مجموعه تئاترشهر قرار داشت تقدیم كرد كه این حركت با تشویق گسترده حاضرین در سالن همراه شد.

سالار عقیلی بعد از سخنرانی خود، با بغضی كه در گلو داشت قطعه آوازی را اجرا كرد و آن را به روح زنده یاد سمندریان تقدیم كرد.

ستاره اسكندری بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و از شاگردان زنده یاد سمندریان قطعه شعری از زنده یاد احمد شاملو كه برای فروغ فرخ زاد، شاعره فقید كشور سروده بود را با همراهی یك ویولونیست برای حضار قرائت كرد.

اجرای یك تصنیف قدیمی با حضور ایرج راد، اصغر همت و تنی چند از هنرمندان و شاگردان زنده یاد سمندریان، بخشی دیگر از این مراسم بود.

پخش نماهنگی از عكس ها و برخی از سخنرانی های استاد حمید سمندریان برای حضار از دیگر حواشی این مراسم بود كه با تشویق مستمر حاضرین در سالن همراه بود.

اغلب چهره های هنری و بازیگران و كارگرانان تئاتر و سینمای كشور كه طی نیم قرن اخیر از شاگردان استاد سمندریان به شمار می رفتند در این مراسم حضور داشتند، همچنین استقبال عموم مردم و دانشجویان از این مراسم به حدی بود كه تمام ظرفیت سالن اصلی مجموعه تئاترشهر و راهرو ها و طبقه بالای این سالن نمایشی پر شده بود و حتی تعدادی از علاقه مندان و دانشجویان این كارگردان فقید تئاتر كشور نتوانستند در سالن اصلی این مجموعه حاضر شوند.

زنده یاد سمندریان 22 تیرماه بعد از طی كردن دوره سخت بیماری سرطان كبد در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.

فراهنگ**9266



:: برچسب‌ها: دریا , وابسته به تکزاس , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، روزنامه سوییسی 'تاگس آنزیگر' تصریح كرد: طرح 'كوفی عنان' نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، بهترین راه حل در این كشور است.

روزنامه سوییسی تاكید كرد كه باید بر اساس پیشنهاد كوفی عنان عمل كرد و ایران را به فرایند پیدا كردن راه حلی برای سوریه پیوند داد.

این روزنامه با اشاره به تلاش آمریكا برای عدم حضور ایران در مذاكرات مربوط به سوریه، خاطرنشان كرد كه علت شكست مذاكرات در خصوص سوریه عدم حضور ایران بوده است.

'تاگس آنزیگر' با اشاره به اینكه روسیه به اندازه ایران در سوریه نفوذ ندارد، تاكید كرد: با نادیده گرفتن خواست ایران در سوریه نمی توان به چیزی دست پیدا كرد.

روزنامه سوییسی در ادامه توصیه خود نوشت: برای اینكه منافع غرب و ایران در سوریه همسو شود باید باب مذاكره و ارتباط با تهران باز شود.

این روزنامه با اشاره به پاسخ منفی 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه به قطعنامه های شورای امنیت برای اقدام نظامی علیه سوریه نوشت: روس ها خوب می دانند كه اقدام نظامی در سوریه چه پیامدهائی را برای منطقه وهمچنین خود آنها خواهد داشت.

تاگس آنزیگر در پایان خاطرنشان كرد كه با توجه به نفی اقدام نظامی در سوریه باید به ایران به عنوان آخرین شانس حل موضوع سوریه روی آورد و با این كشور با نفوذ در منطقه وارد مذاكره شد.

اروپام 1344**1368**



:: برچسب‌ها: مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا از بیروت، 'عدنان منصور' وزیر امور خارجه لبنان طی گفتگویی كه صبح جمعه با رسانه های این كشور داشت، گفت: متهم ساختن حزب الله از سوی اسراییلی ها به دست داشتن در انفجار بلغارستان، تنها به منظور غبار آلود كردن فضا و تحریك طرف های گوناگون صورت می پذیرد.

در جریان انفجار بمبی كه روز چهارشنبه در فرودگاه بورگاس بلغارستان رخ داد هفت گردشگر یهودی كشته شدند.

روز پنجشنبه، وزارت كشور بلغارستان اعلام كرد كه به این اتوبوس حمله انتحاری شده و تصویری هم منتسب به فرد بمبگذار منتشر شد.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی 'شاباك' در پی هدف قرار گرفتن یك اتوبوس گردشگران صهیونیست در بلغارستان كه باعث كشته شدن هفت تن از آنها شد، پرواز هواپیماهای اسراییلی به 11 مقصد در اروپای شرقی را ممنوع اعلام كرد.

بنابر نظر مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اینگونه عملیات ضد این رژیم ادامه دار خواهد بود و این انفجار در بلغارستان اولین این عملیات ها است.

به فاصله اندكی پس از این انفجار، 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر و همچنین 'ایهود باراك' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، طی گفتگوهای جداگانه ای عاملان این حادثه را وابسته به حزب الله و ایران دانسته و تاكید كردند كه اسراییل تمام تلاش خود را برای دستگیری این افراد انجام خواهد داد.

وزارت خارجه ایران به شكل رسمی هرگونه دخالتی را در انفجار اتوبوس گردشگردان اسرائیلی در بلغارستان، رد كرد.

'رامین مهمانپرست' سخنگوی وزارت خارجه ایران، اتهامات اسرائیل در انتساب انفجار اتوبوس حامل یهودیان در بلغارستان به جمهوری اسلامی ایران را به شدت مردود دانسته است.

در همین حال سفیر كشورمان در لبنان ضمن رد اتهام رژیم صهیونیستی در دست داشتن ایران در عملیات كشته شدن 7 اسرائیلی در بلغارستان گفت: ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون، همچنان مورد هدف اسراییل بودیم چون با رژیم صهیونیستی و آمریكا اعلام مخالفت كردیم.

خاورم**2024** 1575** 1030



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

شاید شما هم در منزل قرآنی داشته باشید كه هرچند قدیمی و فرسوده شده باشد ولی نه حاضر هستید آن را از دست بدهید و نه می توانید آن را قرائت كنید.

برخی از نسخه های قرآنی بنا به دلایلی ممكن است بسیار عزیز و دوست داشتنی باشد؛ قرآنی كه از نسل های گذشته و اجداد شما به ارث رسیده؛ قرآنی كه از یك عزیز به عنوان یادگاری است و قرآنی كه با دیدن آن بسیاری از خاطرات زنده می شود؛ از این نوع قرآن هاست.

بعضی از این نوع قرآن ها حتی قابل تورق نیست. چون به اندازه ای قدیمی است كه اگر بخواهید آن را ورق بزنید ممكن است صفحات آن از هم جدا شوند. به همین دلیل ترجیح می دهید به آن دست نزنید اما از طرف دیگر دوست ندارید غبار بر روی چنین قرآنی در منزل شما بنشیند.

امروزه نگهداری قرآن های قدیمی یكی از دغدغه هایی است كه بسیاری به دنبال راه حلی برای آن هستند. هنوز هم در منازل، مساجد، حسینیه ها و برخی مراكز فرهنگی قرآن هایی وجود دارد كه به دلیل فرسوده و قدیمی بودن در گوشه ای مانده و غبار فراموشی آن را فراگرفته است.

یكی از بازدیدكنندگان نمایشگاه قرآن می گوید: مردم قرآن های فرسوده خود را به مراكزی مانند آستان حضرت معصومه یا آستان قدس رضوی ارائه دهند.

'محمود گنجی' ادامه می دهد: شخصی در قم قرآن های قدیمی را خریداری می كرد و علاوه بر این كه نسخه های بسیار قدیمی را به موزه ها می فروخت؛ قرآن های غیر قابل استفاده را به صورت صفحات جداگانه در قاب های مناسب تهیه كرده و به دیگران هدیه می داد.

یك خانم بازدیدكننده در نمایشگاه قرآن نیز می گوید كه قرآن های قدیمی خود را به مسجد اهدا می كند ولی نمی دانست در مسجد چه استفاده ای از این نوع قرآن ها می شود.

مسوول یك غرفه در نمایشگاه قرآن هم می گوید: آیت الله العظمی 'مرعشی نجفی' برای نگهداری قرآن های قدیمی فرمودند كه آنها را صحافی كنم ولی بنده در پاسخ عرض كردم كه هزینه صحافی بیشتر از هدیه قرآن می شود و ایشان فرمودند اگرچه هزینه صحافی بیشتر است اما باعث احیای قرآن می شود.

در بیستمین نمایشگاه قرآن كریم كه از 26 تیر آغاز به كار كرده است غرفه ای در مقابل بخش نوجوان و در شبستان مصلی قرار دارد كه به صحافی، ترمیم و تجمیع قرآن های قدیمی همت گماشته است.

مسوول بخش احیای قرآن های فرسوده در نمایشگاه قرآن می گوید: این بخش كه برای اولین بار در نمایشگاه قرآن اجرا می شود؛ در واقع طرح تعویض، ترمیم و تجمیع قرآن های فرسوده با قرآن های نو است.

'پیام خسروی نژاد' مدیرعامل موسسه فرهنگی فرانگر پارس ادامه می دهد: بخش احیای قرآن های فرسوده با حمایت مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور راه اندازی شده و پیش بینی می كنیم استقبال فراوانی در یك ماه نمایشگاه صورت گیرد.

وی می افزاید: قرآن هایی در خانه های مردم وجود دارد كه اگر چه با آن مانوس هستند و دوست ندارند آن را از دست بدهند ولی از طرف دیگر به علت فرسودگی و قدیمی بودن آن دیگر قابل استفاده نیست. این نوع قرآن ها بدون هیچ هزینه ای در این غرفه ترمیم شده و تحویل صاحبان آن داده می شود.

خسروی نژاد توضیح می دهد: از آنجا كه برخی افراد نمی دانند قرآن های فرسوده خود را چگونه بازیابی كنند و یا به آب روان بسپارند. این قرآن ها نیز در این بخش از صاحبان آن تحویل گرفته می شود و ضمن ثبت اطلاعات مراجعه كنندگان، یك قرآن جدید به صورت رایگاه اهدا می شود و قرآن های قدیمی در اختیار مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی قرار می گیرد تا ضمن حفظ حرمت قرآن بازیافت شود.

یكی دیگر از اقدامات این غرفه جمع آوری قرآن های بدون استفاده در منازل مردم است. برخی افراد چندین نسخه قرآن در منزل دارند ولی فقط از یك قرآن استفاده می كنند و بقیه نسخه ها بدون استفاده در منزل معطل مانده و كسی از آن بهره نمی برد. این اقدام غرفه كه به 'تجمیع' نام گرفته؛ قدمی در جهت استفاده صحیح از قرآن های بدون استفاده است.

مسوول بخش احیای قرآن های فرسوده در این زمینه می گوید: برخی افراد چندین قرآن در خانه دارند و نیازی به همه آن ها ندارند كه در این غرفه قرآن های بدون استفاده هموطنان تحویل گرفته می شود و به مساجد، روستاها و مكان های مختلف اهدا می شود.

وی یادآور می شود: چنانچه این طرح مورد استقبال قرار گیرد؛ می توانیم قرآن های تجمیع شده را به كشورهای دیگر نیز ارسال كنیم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از طریق رایزن های فرهنگی و سفرای جمهوری اسلامی ایران در كشورهای دیگر می توانند در این زمینه فعالیت كنند.

خسروی نژاد با بیان این مساله كه طرح موردنظر سه سال پیش مطرح شده بود؛ ادامه می دهد : قرار بود احیای قرآن های فرسوده سال گذشته با كمك بعضی مناطق شهرداری تهران اجرا شود اما متاسفانه به مرحله اجرا نرسید؛ هرچند در شورای شهر برای این مساله طرحی به تصویب رسیده بود.

موضوع صحافی و چاپ كتاب در فرایند نشر از اهمیت خاصی برخوردار است و نكته جالب اینجاست كه ایران در زمینه صحافی و جلدسازی در رتبه اول قرار داشته و الگوی دیگر كشورهاست.

خسروی نژاد می گوید: ایران در زمینه صحافی و جلدسازی به ویژه جلدسازی هنری حرف اول را در دنیا می زند و كارهای برخی از جلدسازان ایرانی در جهان كم نظیر و بی سابقه است. نمونه هایی از كارهای این جلدسازان در آلمان و بعضی كشورهای دیگر ارائه شده است و حتی برخی كشورها مانند تركیه نمونه هایی را از روی كار ایران نسخه برداری می كنند.

در بخش تعویض و ترمیم قرآن های قدیمی بازدیدكنندگان ضمن این كه قرآن های قدیمی خود را برای صحافی تحویل می دهند؛ با فرایند صحافی و جلدسازی از نزدیك آشنا می شوند.

دستگاه های صحافی معمولا سنگین و حجیم بوده و انتقال آن به نمایشگاه یكی از مشكلات در این زمینه بوده ولی مسوولین غرفه حاضر شدند این زحمت را به جان خریده تا با راه اندازی یك خط تولید، مردم را با این صنعت آشنا كنند.

مسوول بخش تعویض قرآن های قدیمی توضیح می دهد: موضوع صحافی و جلدسازی از دیرینه ای قدیم برخوردار است و بیستمین نمایشگاه قرآن فضای مناسبی را برای این كار قرار داده تا بتوانیم مردم را با نحوه جلدسازی و صحافی آشنا كنیم.

در این غرفه بازدیدكنندگان با دستگاه هایی همچون برش مقوا برای جلدسازی، میز كار، پرس دستی،طلاكوب و دستگاه برش آشنا می شوند.

قرآن هایی كه بازدیدكنندگان برای ترمیم تحویل این غرفه می دهند؛ بایستی برای استحكام به مدت دو روز باقی بماند و مسوولین برای این كار دستگاهی را پیش بینی كرده اند تا قرآن را درون آن قرار داده و تحویل بازدیدكنندگان دهند.

خسروی نژاد ادامه می دهد : مراحل صحافی قرآن یك ساعت به طول می انجامد و سپس تحویل داده می شود ولی بازدیدكنندگان بعد از این كه قرآن صحافی شده را به منزل بردند؛ می توانند بعد از 48 ساعت قرآن ها را از دستگاه بسته بندی جدا كنند.

برخی از قرآن های قدیمی از قدمت بسیاری برخوردار است و حتی ممكن است نسخه های منحصر به فردی در میان این قرآن ها وجود داشته باشد. در صورتی كه مردم از این نوع قرآن ها در منزل داشته باشند به گفته مسوول بخش تعویض قرآن های قدیمی می توانند آن را به كتابخانه ملی یا موزه ملك تحویل دهند تا این نوع قرآن ها در بخش نسخ خطی بازسازی و احیا شود.

یكی از نكات جالب این است كه كتابخانه ملی و موزه ملك می تواند شناسنامه این نوع قرآن ها مانند مشخصات دوره، خط هنرمند و ترجمه آن را به صاحبان آنها ارایه كند.

نمایشگاه قرآن كریم اگرچه فرصت مناسبی برای علاقه مندان به معارف و علوم قرآنی است تا با مسائل مختلف قرآنی در زمینه های مختلف آشنایی پیدا كنند و ایجاد بخش تعویض و ترمیم قرآن را می توان اقدامی جالب دانست كه نیاز بسیاری از مردم را برآورده می كند.

در روایات بسیار سفارش شده كه نگذارید قرآن را غبار فراموشی بپوشاند و با خواندن حداقل 50 آیه در روز خود را از گروه غافلین جدا كنید و اینك بخش احیای قرآن های فرسوده با اجرای این طرح یك بار سنگین شرعی را از روی دوش مردمی برمی دارد كه قرآن های بدون استفاده در خانه های خود دارند.

نمایشگاه قرآن كریم تا 24 مرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

از: محمدرضا جعفرملك

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: باغ وحش , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان به طور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش شد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته تاکید کرد که به تلویزیون دولتی اجازه نمی دهد از مسابقات فوتبال فیلمبرداری کند.

پخش زنده این مسابقه پس از آن صورت می گیرد که مسئولین ورزشی در آبادان خبر از اجازه ورود دوربین های صدا و سیما به ورزشگاه تختی این شهر دادند.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد که به تلویزیون دولتی اجازه نمی دهد از مسابقات فوتبال فیلمبرداری کند.

طبق گزارش ها، در پی اختلاف فدراسیون فوتبال و صدا و سیما بر سر حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال، سید محمد هادی آیت اللهی نایب رئیس این فدراسیون در نامه ای نوشته بود که ورود دوربینهای صدا و سیما به ورزشگاه های فوتبال تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

اما امروز پنجشنبه ۲۹ تیر، خادم علی تحذیبی، رییس اداره ورزش و جوانان آبادان در گفتگویی با ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: "دوربین های صدا و سیما وارد ورزشگاه آبادان شدند و این بازی پخش زنده خواهد شد".

آقای تحذیبی افزود: "پس از آنکه صبح امروز از ورود دوربین ها به ورزشگاه آبادان جلوگیری شد، مسئولان شورای تامین شهر برای پخش مستقیم با غلامرضا بهروان، سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال وارد مذاکره شدند".

وی ادامه داد: "خوشبختانه پس از مذاکرات مسئولان شورای تامین با آقای بهروان دوربین ها توانستند وارد ورزشگاه شوند و این بازی پخش مستقیم خواهد شد".

دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان امشب از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه به وقت محلی در آبادان آغاز شد.

این نخستین هفته از برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است.



:: برچسب‌ها: تایوان , پرندگان , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، مجید دغاغله پس از شكست مقابل پرسپولیس تهران، گفت: در این دیدار شرمنده هوادران خود شدیم زیرا بازی را كه می توانستیم به آسانی ببریم را شكست خوردیم.

وی ادامه داد: قصد داشتیم در اولین بازی لیگ مقابل تیم پر مهره پرسپولیس پیروز شویم اما این اتفاق رخ نداد و باید در دیدار های آینده خود این نتیجه را جبران كنیم.

بازیكن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، گفت: از اینكه هواداران تیم پس از شكست مقابل پرسپولیس به دلیل عملكرد خوب، ما را تشویق كردند بسیار خوشحالم و امیدوارم زحمات آنها را جبران كنیم.

وی تصریح كرد: اطمینان داشته باشید صنعت نفت آبادان از این پس برای تمام تیم های بزرگ مشكل ساز خواهد شد و ما این توانایی را داریم.

وی اظهار داشت: مطمئن هستم دیگر در آبادان هیچ امتیازی از دست نخواهیم داشت زیرا این خواسته هواداران است و ما باید به آن عمل كنیم.

ورزشی **7104**9118**



:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'علی عراقی' روز پنجشنبه در حاشیه سیزدهمین همایش شوراهای دانش آموزی سراسر كشور در مجتمع فرهنگی ،اردویی میرزا كوچك خان رامسر در گفت و گو با ایرنا افزود : یكی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید تعامل بیشتر بین دانش آموزان و مدیران و اولیای مدرسه است.

وی اظهار داشت : موفقیت شوراهای دانش آموزی بستگی به مقبولیت مدیران و همكاری آنان دارد و بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برخی از وظایف مدرسه با مشاركت دانش آموزان انجام گیرد.

وی خاطرنشان كرد : از مدیران مدارس هم انتظار می رود با شوراهای دانش آموزی تعامل داشته باشند و در امور مدرسه از این ظرفیت، نهایت استفاده بعمل آورند.

عراقی گفت : شوراهای دانش آموزی از فعالیت های بسیار خوب اجتماعی در مدارس است و باید جایگاه شوراها بیش از پیش تقویت شوند.ك/3

621/7515/503/506



:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از موسسه كتابخانه و موزه ملی ملك، این كتابخانه و موزه ملی با همكاری فرهنگستان هنر، همزمان با ماه مبارك رمضان مجموعه برنامه‌هایی را با هدف معرفی تاریخچه كتابت قرآن و هنرهای مرتبط برگزار می‌كند.

ازجمله این برنامه‌ها و همزمان با چهلمین سالگرد درگذشت حاج حسین آقا ملك، واقف و بنیانگذار كتابخانه و موزه ملی ملك، نمایشگاهی با عنوان 'چهل آینه' در نگارخانه ملك برپا خواهد شد.

این نمایشگاه شامل 40 تصویر از سوره فاتحه الكتاب از مجموعه قرآن‌های نفیس خطی موجود در گنجینه كتابخانه و موزه ملك است. این آثار در تاریخ كتابت قرآن كریم جایگاه ویژه‌ای داشته و با آرایه‌های گوناگونی تزیین شده است.

نمایشگاه 'چهل آینه' بر آن است تا روایتی از سیر خوشنویسی و تزیین قرآن در هنرهای ایرانی را به نمایش بگذارد. در كنار این نمایشگاه منتخب 15 قرآن برگزیده خطی نیز كه نمایشگر شیوه‌های صحافی و كاغذسازی و دیگر هنرهای ایرانی در كتابت قرآن است در معرض دید علاقمندان و پژوهشگران برقرارخواهدبود.

گنجینه كتابخانه و موزه ملی ملك دارای حدود 70 قرآن خطی از قرون اولیه تا دوران قاجار است كه هركدام روایتگر بخشی از تاریخ قرآن نگاری و قرآن آرایی می‌باشد.

نمایشگاه 'چهل آینه' از تاریخ یكم مرداد ماه به مدت یك ماه در كتابخانه و موزه ملی ملك برپا خواهد بود.

فراهنگ**9266 1418



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش خبرگزاری فرانسه از زنگبار،‌ یك مقام تانزانیایی روز پنجشنبه اعلام كرد: یك روز پس از غرق شده این كشتی مسافربری در آب های زنگبار واقع در اقیانوس هند،‌ تاكنون اجساد 62 نفر پیدا شده و برای یافتن افزون بر 80 مسافر مفقود شده این كشتی امیدی نیست.

این كشتی كه حامل دست كم 290 مسافر و خدمه از جمله بیش از 30 كودك بود،‌ روز چهارشنبه هنگامی كه دارالسلام پایتخت اقتصادی تانزانیا را ترك كرد،‌ در آب های توفانی زنگبار غرق شد.

1682**1368**



:: برچسب‌ها: کریسمس , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'علی اكبر محرابیان' عصر روز پنجشنبه در جریان بازدید از'پروژه چهار خطه محور بجنورد - جنگل گلستان' از طرحهای مهر ماندگار در استان خراسان شمالی، افزود: تمام تعهدات مالی برای اجرای طرحهای مهر ماندگار مناسب با پیشرف فیزیكی آنها انجام می شود.

وی اضافه كرد: پیمانكاران نیز باید نسبت به تعهداتشان برای تكمیل طرحهای در دست اجرای مهر ماندگار تلاش كنند تا این پروژه های تاثیرگذار در توسعه استانهاف در زمان مقرر به بهره برداری برسند.

دستیار ویژه رییس جمهور گفت: دولت برای تكمیل طرحهای مهر ماندگار در سطح كشور یك میلیون و 700 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی كرده است.

محرابیان همچنین شمار طرحهای مهر ماندگار را در خراسان شمالی 30 مورد اعلام و بیان كرد: این طرحها باید تا خرداد ماه سال 92 به بهره برداری برسند.

مدیركل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز گفت: محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان به طول حدود 150 كیلومتر در چهار خط اجرا شده است.

'عطاالله قادری' افزود: تاكنون 115 كیلومتر از این محور در سه قطعه به پیمانكاران واگذار شده و این سه قطعه بطور میانگین با 25 تا 30 درصد پیشرفت در دست اجرا قرار دارد.

وی گفت: قطعه چهارم این محور نیز به طول 35 كیلومتر به زودی برای اجرا به پیمانكاران داخلی واگذار می شود.

او مهمترین مشكل اجرای این طرح را كمبود اعتبار دانست و افزود: با تامین اعتبار این پروژه می توان امیدوار بود كه پروژه در موعد مقرر پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان را هزار و 600 میلیارد ریال اعلام و بیان كرد: در بودجه امسال برای این طرح 160 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در مورد كنارگذر شمالی بجنورد از دیگر طرحهای مهر ماندگار در این استان نیز گفت: قطعه نخست این محور مطابق تعهدات قبلی تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار، قطعه دوم آن نیز تا شهریورماه سال آینده تكمیل شده و زیر بار ترافیك قرار می گیرد.ك/2

2712



:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

حملات گروه های افراطی بودایی به اقلیت مسلمان ساكن نواحی غرب میانمار كه 'روهینگیا' نامیده می شوند در حالی ادامه دارد كه انتظار می رفت با توجه به عمق و دامنه بحران جاری، دولت این كشور و مجامع بین المللی به طور جدی وارد عمل شده و مانع از تشدید درگیری ها و كشتار وسیع انسانی در میانمار شوند.

** آنچه در میانمار می گذرد

................................

خشونت‌ها در میانمار به دنبال حمله به یك اتوبوس حامل مسلمانان در استان 'راخین' كلید خورد و ‍پس از آن از ابتدای خرداد ماه گروه‌های افراطی بودایی، با حمایت و همراهی پلیس و ارتش دست به كشتار گسترده و آتش زدن دهكده ها و مساجد و فراری دادن مسلمانان زدند. دولت میانمار در اقدامی هماهنگ از ورود گروه های امدادی و رسانه های بین المللی به این منطقه جلوگیری كرد و در سكوت مجامع بین المللی نسل كشی گسترده آغاز شده است كه برخی رسانه ها آن را هولوكاست واقعی مسلمانان نامیده‌اند.

نخستین حمله به روهینگیا ها موجب كشته شدن 9 تن از مسلمانان بی دفاع میانمار شد. در ادامه، زیر لوای سكوت معنادار و تاییدیه گونه مقامات دولتی و نیروهای امنیتی، حملات وحشیانه به روهینگیاها با شدت بیشتری در دستور كار گروه های افراطی قرار گرفت و روستاها و خانه های مسلمانان به آتش كشیده شد. تا جایی كه با گذشت كمتر از دو ماه، ده ها هزار تن از مسلمانان منطقه رخاین كه در نواحی مرزی میانمار با بنگلادش واقع شده مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند.

خبرگزاری 'بی. بی. سی' در گزارش خود در روز دوشنبه 26 تیرماه اعلام كرد كه درگیری های غرب میانمار موجب كشته شدن بیش از 50 هزار نفر و آوارگی 90 هزار روهینگیا شده است.

بی بی سی ضمن توصیف شرایط اسف بار روهینگیاها، به این نكته اشاره كرده است كه گروه های طرفدار حقوق بشر از چارچوب یك فاجعه جدی انسانی به تحولات میانمار نگریسته و به شدت از بحران اخیر ابراز نگرانی كرده اند.

نشریه 'ساندی تایمز' در گزارش اخیر خود پیرامون بحران انسانی در میانمار به موارد متعدد ضرب و شتم خونبار، كشتار و سلاخی مسلمانان، تجاوز به زنان، مرگ های هولناك به وسیله آتش سوزی، بی غذایی و بیماری اشاره كرده است.

روزنامه آمریكایی 'نیویورك تایمز' به نقل از شاهدان محلی گزارش كرده كه برخی از حملات صورت گرفته به روهینگیاها به وسیله بالگردهای دولتی صورت گرفته و این مساله نشان می دهد كه شماری از نظامیان حتی به سكوت در برابر این كشتارها بسنده نكرده و خود در خونریزی های رخاین مشاركت داشته اند.

بنگاه خبر رسانی 'الجزیره' روز 26 تیرماه به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام كرده كه حتی صدها تن از پناهجویان به خاك بنگلادش، توسط مقامات این كشور به مناطق بحران زده بازگردانده شده اند.

در این پیوند بسته بودن مرزهای بنگلادش به روی روهینگیاها در روزهای گذشته علاوه بر ممانعت از ورود پناهجویان موجب انسداد مسیرهای دستیابی آوارگان به منابع غذایی و دارویی شده و علاوه بر آتش حملات بوداییان افراطی، گرسنگی و بیماری نیز بر اقلیت مذهبی مسلمان رخاین مستولی گشته است.

** روهینگیاها كیستند و در طول سال های اخیر برآنان چه گذشته است؟

...................................................................................

روهینگیاها ساكنان بومی مناطق مرزی میانمار هستند كه از هزار و 100سال پیش تاكنون در مناطقی چون رخاین متمركز شده اند.

بر اساس آمار موجود شمار مسلمانان میانمار 750 تا 800 هزار نفر تخمین زده شده كه حدود 2 درصد از جمعیت كنونی میانمار را تشكیل می دهند.

جامعه مسلمانان میانمار از سال های پیش از استقلال این كشور از استعمار انگلیس در سال 1948 میلادی (1327 ه.شمسی) زیر شدیدترین فشارهای سیاسی و اجتماعی قرار داشته و اقلیت مسلمان در رقت بار ترین شرایط ممكن به سر برده اند.

تصویب قانون مالكیت توسط دولت نظامی میانمار در سال 1982 میلادی (1361 ه.شمسی) موجب شد تا مسلمانان این كشور در تنگنای وحشتناكتری نسبت به قبل قرار گرفته و از كمترین حقوق شهروندی و انسانی موجود در میانمار نیز محروم شوند.

بر این اساس هر گونه حقوق اولیه شهروندی از جمله حقوق مالكیت، انجام فعالیت های تجاری و سیاسی، تصدی مناصب نظامی و دولتی از مسلمانان سلب شد. در ادامه تحمیل مالیات های خرد كننده، محرومیت از ورود به مراكز آموزشی و حتی ایجاد محدودیت های پرشمار بر سر راه ازدواج و حتی رفت و آمد و مسافرت درون مرزی روهینگیاها با هدف اعمال فشار حداكثری بر مسلمانان میانمار در دستور كار حاكمان نظامی این كشور قرار گرفت.

علاوه بر ایجاد تنگناهای اینچنینی بارها مساجد و مدارس مذهبی روهینگیاها ویران شد و با مجوز مقامات رسمی، روستاها و سكونت گاه های مسلمانان مورد تاخت و تاز اكثریت بوداییان قرار گرفت.

در طول سال های اخیر هزاران نفر از مسلمانان میانمار قربانی خشونت های فرقه ای و نسل كشی پیدا و پنهان گروه های افراطی میانمار بوده اند و كشتار اخیر را می توان نمونه اخیر اقدامات فاجعه بار ضد مسلمانان در میانمار به شمار آورد.

با وجود سكونت هزار ساله روهینگیاها در غرب میانمار، بسیاری از طرفداران سركوب آنان از مردم عادی گرفته تا مقامات دولتی، مسلمانان را مهاجرانی تروریست و خائن قلمداد می كنند كه از آن سوی مرزهای كشور به خصوص بنگلادش به رخاین هجوم آورده و خود را به عنوان ساكنان بومی مناطق غربی كشور معرفی می كنند.

وضعیت زندگی روهینگیاها به شكلی بوده كه سازمان ملل متحد این اقلیت مذهبی را به عنوان یكی از ستمدیده ترین گروه های قومی- مذهبی جهان معرفی كرده است. هم چنین در گزارش اخیر كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان آمده است كه مسلمانان میانمار هدف هرگونه آزار ممكن قرار داشته اند كه در این میان به تنگناهای شدید قانونی، كار اجباری، نداشتن حق اقامت، و مصادره زمین های آن ها می توان اشاره كرد.

** حمایت تلویحی دولت میانمار از تحولات اخیر در غرب كشور

...........................................................................

به موازات گشایش فضای سیاسی كشور انتظار می رفت كه اوضاع رقت بار زندگی مسلمانان میانمار به شكلی ملموس تغییر یابد. اما بی تفاوتی مقامات دولتی 'نایپییداو' پایتخت سیاسی میانمار نسبت به كشتار روهینگیا به عنوان نمودی از حمایت تلویحی از اقدامات گروه های افراطی موجب شد تا حملات علیه مسلمانان شدت یابد.

با گذشت نزدیك به دو هفته از آغاز كشتارها در رخاین، 'تین سین' حاكم نظامی و رییس جمهور میانمار، در مناطق بحران زده حالت 'فوق العاده' اعلام كرد و واحد های نظامی و امنیتی، كنترل رخاین را در دست گرفتند.

تمهیدات این چنینی توسط دولت نایپییداو نه تنها منجر به فروكاستن از دامنه كشتار و به عبارتی نسل كشی مسلمانان نشده كه حتی با توجه به برخی شواهد موجود و اعلان برخی رسانه های غربی، بر شدت حملات و مصائب روهینگیاها افزوده است.

تین سین در پاسخ به درخواست سازمان ملل برای پایان دادن به اوضاع موجود در رخاین اعلام كرده كه تنها دو گزینه را برای پایان بحران كنونی امكانپذیر می داند. نخست اخراج تمامی روهینگیاها از كشور و دوم اسكان موقت و كنترل شده مسلمانان رخاین در اردوگاه های زیر نظارت سازمان ملل.

با توجه به شواهد موجود هیچ گونه تلاش موثری برای پایان دادن به نسل كشی مسلمانان در بین نخبگان سیاسی میانمار به چشم نمی خورد و این در حالی است كه مدعیان حقوق بشری نیز در داخل و خارج میانمار بی تفاوت به فاجعه انسانی كه در این كشور می گذرد سكوت اختیار كرده اند.

** سكوت مدعیان حقوق انسانی در برابر كشتار روهینگیا

...................................................................

'آنگ سان سوچی' رهبر تحول خواه میانمار به عنوان شاخص ترین چهره بین المللی این كشور در حالی 'وظیفه خطیر' پیشبرد پروسه اصلاحات سیاسی و دموكراتیزه كردن كشور را به پیش می برد كه گویا تمامی مولفه ها و حقوق انسانی در میانمار محقق گشته و كشور تنها نیازمند دست یابی به آزادی و اصلاحات سیاسی است.

در بحبوحه جنایات ضد بشری در میانمار و كشتار و آوارگی ده ها هزار تن از ساكنان این كشور، سوچی به عنوان رهبر مخالفان دولت به سان چهره ای بین المللی و صلح طلب تور اروپایی خود در كشورهای سوییس، انگلیس، فرانسه و نروژ را به پایان رساند و جایزه صلح نوبل را در استكهلم دریافت كرد.

وی در پاسخ به خبرنگارانی كه خواستار اعلان موضع او در خصوص تحولات اخیر در غرب میانمار شده بودند تصریح داشت كه : ' نمی تواند مطمئن باشد كه روهینگیاها میانماری هستند یا خیر!'.

بی تفاوتی سوچی نسبت به جنایات آشكاری كه نخستین حقوق انسانی یعنی حق حیات و سكونت را نقض می كند، چهره صلح جویانه و انسان دوستانه رهبر مخالفان میانمار را كه به 'بانوی صلح' معروف شده به سیمایی مخدوش شده بدل ساخته است.

البته برای سوچی كه در آستانه انتخابات پارلمانی سال آینده میانمار به پیروزی مطلق در برابر نخبگان مورد حمایت نظامیان می اندیشد، این مساله قابل درك است كه وی تمایلی به برانگیختن نارضایتی اكثریت بودایی های كشور نداشته باشد!

از سوی دیگر كشورهای غربی و به خصوص آمریكا كه نسبت به نقض هر موردی از حقوق بشر در جهان – البته بر حسب معیارهای مبتنی بر منافع و نقطه نظرات سیاسی- گریبان چاك داده و خود را به عنوان مدعیان اصلی برقراری و رعایت حقوق انسانی معرفی می كنند، در برابر نسل كشی مسلمانان میانمار سكوت كرده اند.

در حالی هزاران نفر از روهینگیاها زیر سایه وحشت بار مرگ، گرسنگی و بیماری در مناطق مرزی میانمار به سر می برند كه مقامات آمریكایی دست رهبران نظامی نایپییداو را به گرمی فشرده و سودای تبدیل میانمار به پایگاهی راهبردی در شرق آسیا را در سر می پرورانند.

در جریان نسل كشی كه از سوی برخی تحلیل گران به 'هولوكاست جنوب شرق آسیا' موسوم شده است، آخرین مرحله از تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا و آمریكا عیله میانمار در حوزه نفت و گاز به حالت تعلیق درآمد.

تحریم های مذكور از سوی كشورهای غربی در پی اقدامات نظامیان در سركوب مخالفان سیاسی، نقض دموكراسی و پیشبرد برنامه های تهدیدآمیز نظامی طی سال های گذشته بر دولت میانمار تحمیل شده بود.

در هفته گذشته 'هیلاری كلینتون' وزیر امور خارجه آمریكا كه برای شركت در اجلاس همكاری های اتحادیه 'آ. سه. آن' با آمریكا به جنوب شرق آسیا سفر كرده بود در ویتنام با رییس جمهور میانمار دیدار كرد و در جریان این ملاقات از عزم ایالات متحده برای توسعه فعالیت شركتهای آمریكایی در این كشور خبر داد. در مقابل، تین سین نیز اعلام كرده بود كه میانمار برهه ای بحرانی و تاریخی را پشت سر می گذارد و برای گذر از حكومت نظامیان به دموكراسی نیازمند حمایت كشورهای دیگر است.

همچنین سفر صاحبان صنایع و مدیران ارشد شركت های بزرگ آمریكایی به میانمار با هدف بررسی و ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در این كشور نشان داد كه رهبران نظامی میانمار در شرایط كنونی می توانند در ازای تن دادن به مطامع و نقطه نظرات غربی ها روی دوستی و حسن نیت واشنگتن و متحدانش حساب باز كنند.

البته مشخص است كه دغدغه ها، نقطه نظرات و معیارهای غربی برای رعایت حقوق بشر تنها منحصر به اصلاحات سیاسی و آزادی اندیشه و بیان در میانمار بوده و جنایات سازمان یافته و نسل كشی مسلمانان در عمل از شمول قواعد به اصطلاح انسان دوستانه و صلح جویانه غربی مستثنی تلقی می گردد.

تحقیق**م.م.ك**1358



:: برچسب‌ها: گل , کریسمس , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه ای به مدیران عامل بانك های دولتی ابلاغ كرد: به موجب تصمیم هیات دولت جهت بهره مندی‌ مطلوب كاركنان از فضایل و معنویات ماه مبارك رمضان، نسبت به تغییر ساعات كاری ادارات وبانك ها اقدام كنند.

بر اساس اعلام بانك مركزی، ساعات كاری بانك های دولتی در ماه مبارك رمضان برای ادارات و واحد های ستادی بانك ها در تمام استان ها به استثنای تهران، فعالیت اداری صبح‌ها با یك ساعت تاخیر شروع و بعد از ظهر نیز یك و نیم ساعت زودتر خاتمه دهند.

همچنین ادارات و واحد های ستادی بانك های دولتی دراستان تهران، فعالیت اداری خود را ساعت 9 شروع و ساعت 14:30 خاتمه می دهند.

همچنین تمام شعب و واحد های اجرایی بانك های دولتی در تهران و سایر استان ها، نیم ساعت زودتر از ادارات و واحد های ستادی شروع به كار می كنند.

ساعات كار تمام شعب و واحد های تابعه بانك های دولتی در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارك رمضان با یك ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارك رمضان آغاز خواهد شد.

در گزارش بانك مركزی آمده است: لازم است هر گونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت كار انجام گیرد. همچنین برنامه ریزی ایاب و ذهاب كاركنان بگونه ای تنظیم شود كه راس ساعت مقرر در محل كار حضور داشته باشند و در پایان ساعت معین محل كار خود را ترك كنند.

اقتصام ** 9141 ** 1071



:: برچسب‌ها: خانواده , اسپانیا , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

*** اعلام فعالیت شبانه روزی كمیته های تامین نان در دمشق

وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف كنندگان سوریه اعلام كرد كه مراكز تامین نان در سطح این كشور موظف شده اند تا به صورت شبانه روزی برای تامین نان مورد نیاز مردم اقدام كنند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، آرد مورد نیاز این مراكز نیز بیش از حد مصرف آنان تامین شده است .

بر اساس اعلام این وزارتخانه، مراكز تامین نان در روزهای تعطیل نیز موظف شده اند تا نان مورد نیاز مردم را تامین كنند.

به دنبال درگیری های شب گذشته بین افراد مسلح و نیروهای سوری در مناطق جنوبی دمشق از صبح امروز شمار زیادی از مردم سوریه در برابر مراكز تامین نان صف های طولانی تشكیل دادند.

به دنبال ایجاد این صف ها وزارت داخلی و حمایت از مصرف كنندگان مراكز مزبور را موظف به فعالیت شبانه روزی به منظور تامین نان مورد نیاز مردم كرد.

130 مركز تامین نان در سوریه با 238 خط تولید و 9 هزار و 510 پرسنل فعالیت دارند.

*** تاكید بر ادامه فعالیت شبانه روزی بیمارستان ها در سوریه

وزارت بهداشت سوریه اعلام كرد كه همه بیمارستان های تحت نظر این وزارتخانه در این كشور به صورت شبانه روزی به ارایه خدمات به مردم و مراجعان مشغول هستند.

اعلام فعالیت بیمارستان ها در سوریه نیز به دنبال بروز برخی ناآرامی ها در دمشق در پی تلاش افراد مسلح برای نفوذ به این شهر و انتشار برخی اخبار كذب صورت گرفت.

نیروهای سوری تلاش مستمر و چند روزه افراد مسلح را برای ورود به این شهر ناكام گذاشته اند.

بر اساس اعلام تارنمای ان.بی.ان تاكنون در جریان ناآرامی های چند روز اخیر در اطراف دمشق 300 نفر از افراد مسلح بازداشت شده اند.

*** احتمال اقدامات جنایتكارانه افراد مسلح با لباس گارد ریاست جمهوری

نیروهای مسلح و امنیتی سوریه در ارتباط با احتمال استفاده افراد مسلح در منطقه المیدان در جنوب دمشق از لباس ها و نشان های نیروهای گارد ریاست جمهوری این كشور برای اقدامات جنایتكارانه علیه مردم و شهروندان هشدار دادند.

امروز در جریان كشف یك مركز نگهداری سلاح و مهمات افراد مسلح شماری لباس های نظامی ارتش سوریه نیز كشف و ضبط شد.

نیروهای سوری در جریان عملیات مختلف خود با بستن نشان های مخصوص و تغییر آنها مانند روبان قرمز تلاش دارند تا مانع از سوء استفاده افراد مسلح از لباس های آنان شوند.

*** ادامه محكومیت انفجار روز گذشته در دمشق

محكومیت انفجار روز گذشته در مقر شورای امنیت ملی سوریه در دمشق از سوی احزاب ، گروه ها و شخصیت های مسیحی در این كشور همچنان ادامه دارد.

در جریان انفجار مزبور وزیر دفاع و جانشین وی همراه با معاون معاون رییس جمهوری سوریه و جمعی از مقام های امنیتی این كشور كشته شدند.

خاورم**1436**1368**



:: برچسب‌ها: باند , جزیره , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سید محمد حسینی' شامگاه چهارشنبه درآیین اختتامیه كنفرانس بین المللی علمی جنبش عدم تعهد ابراز امیدواری كرد كه میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین اجلاس بین المللی جنبش عدم تعهد نقطه عطفی در تاریخ این جنبش بوجود بیاورد.

وی تصریح كرد: باید از ظرفیت اعضای جنبش عدم تعهد در تحولات جهانی استفاده كرد.

عضو كابینه دولت دهم به حضور فعال ایران در جنبش عدم تعهد اشاره كرد و گفت: امروز اصول مترقی جنبش عدم تعهد می تواند برای ما مفید باشد و اگر در سطح جهانی مورد توجه قرار بگیرد بطور یقین مثمر ثمر خواهد بود.

حسینی در ادامه حمایت از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران ، مخالفت با نژاد پرستی ، حمایت از اجرای قطعنامه 598 و محكومیت شدیدحمله ناجوانمردانه به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس را از نكات مثبت جنبش غیرمتعهدها عنوان كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی غیر متعهد است، اظهار داشت: ایران به معنای واقعی هزینه عدم تعهد به قدرت های زورگو را پرداخته و به همین دلیل این قدرت ها برای كشورمان محدودیت های فراوانی از قبیل تحریم ها و تهدیدها را بوجود آورده اند.

عضو كابینه دولت دهم جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: ملت مسلمان ایران هیچگاه در مقابل آمریكا و دیگر قدرت ها سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

حسینی با بیان اینكه غربی ها قطعا از برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ایران ناخرسند خواهند شد، اظهار داشت: آنها درصددند جمهوری اسلامی ایران در تحولات جهانی نقش آفرینی نكند اما در این برهه زمانی ما باوجود همه تهدیدها و تحریم ها و زورگوئیهای دشمنان ، بر آنها پیروز شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مطرح كردن پیشنهادات فرهنگی و هنری در اجلاس شانزدهم سران عدم تعهد در تهران خبر داد و گفت: كشورمان هرگاه در عرصه جهانی پیشنهاداتی را مطرح كرده همواره مورد توجه دیگر كشورها قرار گرفته و تصور می كنم برگزاری این اجلاس هم بتواند حیثیت و اعتبار ایران را در عرصه جهانی به منصه ظهور برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان حضور میهمانان از كشورهای عضو در اجلاس علمی غیرمتعهدها گفت: این كنفرانس مقدماتی در فرصت كوتاهی انجام شد، و با توجه به محدودیت زمان برای فراخوان مقالات چندان نمی‌توان انتظار زیادی از این كنفرانس داشت.

حسینی با بیان اینكه پیش از اجلاس سران، كنفراسی در سطح كارشناسی برگزار می‌شود، اضافه كرد: در عین حال مقالاتی كه به این كنفرانس رسیده تعداد قابل توجه است و از نتایج این كنفرانس به خوبی می توان استفاده كرد.

در ادامه این مراسم یا حضور'سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و 'علی سعیدلو' معاون امور بین الملل ریاست جمهوری از چند جلد كتاب از جمله فصلنامه علمی – پژوهشی پژوهش‌های روابط بین‌الملل، ویژه نامه كنفرانس علمی بین‌المللی عدم تعهد،جنبش عدم تعهد به روایت اسناد،مجموعه سخنرانی های دكتر احمدی نژاد رئیس جمهوری در اجلاس سران و وزرای امورخارجه كشورهای عضو عدم تعهد رونمایی شد.

همچنین تمبر نخستین كنفرانس علمی بین‌المللی رونمایی و از برگزاركنندگان این كنفرانس به همراه مقالات برتر تجلیل شد.

1592

فراهنگ**1355**



:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، طبق اعلام باشگاه استقلال قرار بود این جشن از ساعت 20 تا 23 چهارشنبه شب در فرهنگسرای بهمن برگزار شود اما با یك ساعت تاخیر در ساعت 21 آغاز شد.

'امیدوار رضایی' عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، 'حنیف عمران زاده' و 'علی حمودی' مدافعان تیم استقلال، 'رضا رجبی' مشاور فنی و 'كریم بوستانی' مربی تیم استقلال جزو معدود افراد سرشناسی بودند كه در موعد مقرر خود را به سالن برگزاری جشن رساندند.

ازدحام جمعیت در سالن برگزاری جشن به حدی بود كه برخی بازیكنان استقلال كه دقایقی پس از آغاز جشن به سالن آمدند ، نتوانستند در محل های تعیین شده بنشینند و به نظر می رسید تعداد دعوت شدگان بیش از ظرفیت سالن بوده است.

تعدادی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون از جمله داریوش ارجمند، اكبر زنچانپور، پویا امینی و سحر قریشی نیز در این جشن حضور داشتند.

در بخشی از جشن پیراهن تیم استقلال كلیپی از اردوی آماده سازی آبی پوشان در تركیه پخش شد.

هواداران تیم استقلال در این جشن 'امیر قلعه نویی' سرمربی آبی پوشان را بیش از سایرین تشویق و حمایت كردند.

'علی فتح الله زاده' مدیرعامل باشگاه استقلال كه دعوت نامه های حضور در جشن پیراهن استقلال از سوی او صادر شده بود، در این آیین حضور نداشت.

گویا فتح الله زاده كه همراه با مسوولان فدراسیون فوتبال به مالزی سفر كرده بود هنوز به تهران بازنگشته است.

معاون اجرایی باشگاه استقلال در حاشیه برگزاری جشن پیراهن تیم استقلال به خبرنگار ایرنا گفت: باشگاه اوساسونا پس از دریافت مبلغی كه با باشگاه استقلال توافق كرده است، رضایت نامه جواد نكونام را صادر می كند.

'علی امیری' افزود: البته هنوز پولی از سوی حامی مالی باشگاه استقلال به حساب این باشگاه واریز نشده است تا بتوانیم مبلغ درخواستی باشگاه اوساسونا را پرداخت كنیم.

'علی فتح الله زاده' مدیرعامل باشگاه استقلال چندی پیش به ایرنا گفته بود برای صدور رضایت نامه نكونام 500 هزار دلار به باشگاه اوساسونا پرداخت خواهد كرد.

1592

ورزشی**7537**



:: برچسب‌ها: انگور چینی , تورنتو , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

در پایان این دوره از المپیاد كه چهارشنبه شب پایان یافت ، دانشگاه تهران با كسب 22 مدال طلا، 6 نقره و 11 برنز و342 امتیاز بالاتر از 103 دانشگاه و مراكز آموز عالی شركت كننده در این مسابقات ایستاد و عنوان قهرمانی المپیاد را از آن خود كرد.

دانشگاه پیام نور با 3 نشان طلا، 7 نقره و 9 برنز و كسب 138 امتیاز دوم شد و دانشگاه فنی و حرفه ای با 3 مدال طلا، 7 نقره و پنج برنز و كسب 124 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

اصفهان، فردوسی مشهد، جامع علمی كاربردی، مازندران، شیراز، رازی كرمانشاه، غیر انتفاعی شمال آمل، و ارومیه رتبه های چهارم تا یازدهم این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دادند.

رقابتهای یازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشور از بیستم تیر ماه جاری با حضور 3500 ورزشكار در 12 رشته ورزشی فوتبال، بسكتبال، والیبال، فوتسال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو میدانی، تكواندو و كشتی آزاد و فرنگی آغاز و عصر امروز با معرفی تیمها و نفرات برتر به پایان رسید.

7126/583/ 3404



:: برچسب‌ها: رقص , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، نشریه آلمانی اشترن با استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی در این كشور و درحالی كه نمایندگان مجلس همچون دیگر دولتمردان،سیاستمداران و اقشار مردم سرگرم استفاده از تعطیلات چند هفته ای هستند،با انجام یك نظرسنجی نظر مردم این كشورش را درخصوص عملكرد نهاد قانونگذاری و نمایندگان مردم در مجلس جویا شده كه نتایج ناامید كننده ای برای پارلمان بدنبال داشته است.

براساس این نظرسنجی كه روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی اشترن منتشر شده،تنها 24 درصد از مردم آلمان گفته اند كه به عملكرد نمایندگان خود در مجلس این كشور اعتماد دارند و نزدیك به 70 درصد نسبت به آن بی اعتماد هستند.

برپایه این نظر سنجی،81 درصد از پاسخ دهندگان بر این عقیده بوده اند كه نمایندگان مجلس كشورشان قادر نیستند با رسیدگی درست و اتخاذ تصمیمات مناسب بر مشكلات اصلی و بزرگ كشور فائق آمده و قوانین كارآمد درمورد آن تصویب كنند.

این نظرسنجی حاكیست،تنها 15درصد از آلمانها اعتقاد دارند كه نمایندگان مجلس توانایی غلبه بر مشكلات و اتخاذ تدابیر لازم در مواجهه با مسائل مهم و بحران ها را دارا هستند.

شركت كنندكان در این نظرسنجی همچنین از غیبت های مكرر تعداد زیادی از نمایندگان در صحن مجلس به هنگام جلسات رسمی و تصمیم گیری های مهم ابراز ناخرسندی كرده اند.

نفوذ بیش از حد و فشار قوی لابی های مختلف سیاسی و اقتصادی بر نمایندگان از بیرون مجلس در تصویب قوانین موضوعه نیز یكی دیگر از مواردی است كه با نارضایتی 75 درصدی نظرسنجی شوندگان روبه رو بوده است.

بطور كلی آلمانها به پیگیری بحث های پارلمان علاقمند هستند و 40 درصد از مردم گفته اند كه اغلب جلسات مجلس را از تلویزیون تماشا كرده و یا از طریق دیگر رسانه ها جلسات و تصمیمات نمایندگان را دنبال می كنند.

دمكرات مسیحی ها، سوسیال مسیحی ،لیبرال دمكراتها، سوسیال دمكراتها، چپ ها و سبزها از مهمترین احزاب تشكیل دهنده مجلس ملی 620 نفری آلمان هستند.

اروپام** 2051** 1701** 3404



:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'سید جواد تقوی ' شامگاه چهارشنبه در حاشیه نخستین اجلاس هم اندیشی انجمن های حمایت از حقوق مصرف كنندگان استانهای كشور در جمع خبرنگاران و در محل هتل سالاردره ساری اظهار امیدواری كرد طی روزهای آینده قیمت مرغ در بازار كشور كاهش بیابد.

وی افزود: افزایش قیمت نهاده ها سبب شد تا بازار مرغ دچار تنش شود .

وی با اشاره به اینكه وزارت صنعت ، معدن و تجارت با تدابیر ویژه نهاده های دام و طیور را تامین كرده است ، اظهار داشت: از آنجاییكه 90 درصد سویا مورد نیاز كشور وارداتی است، نظارت خاصی بر توزیع نهاده های مرغ صورت می گیرد.

وی به تامین بیش از اندازه خرما مورد نیاز روزه داران كشور در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: به هر میزان كه مومنان روزه دار خرما نیاز داشته باشند در فروشگاههای عرضه مستقیم كالا با قیمت های مناسب عرضه می شود.

وی افزود: به منظور كنترل بازار در ماه مبارك رمضان، 10 هزار بازرس محسوس و نامحسوس فعالیت دارند تا مومنان بتوانند با آسودگی خاطر، به روزه داری بپردازند.ك/2

2585/ 3404



:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

آقای منصور از ایران خواست از مداخله در امور داخلی یمن خودداری کند

به دنبال ادعای یک مقام رسمی یمن مبنی بر کشف یک شبکه جاسوسی مرتبط با ایران، رئیس‌جمهور این کشور از ایران خواسته است تا از مداخله در امور داخلی یمن خودداری کند. او همچنین تهدید کرده در صورت ادامه روند کنونی، "آبروی ایران را در جامعه بین المللی" خواهد برد.

در واکنشی که به نظر می‌رسد با انتشار گزارش کشف شبکه جاسوسی در ارتباط باشد، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن، امروز چهارشنبه، ۱۸ ژوئیه، از ایران خواست تا در امور داخلی یمن دخالت نکند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، آقای هادی خطاب به مقامات ایران گفت: "بگذارید یمن خود نگران امور خودش باشد."

او همچنین گفت: "اگر این رفتارها ادامه پیدا کند، آبروی ایران را در جهان خواهیم برد. من اقدامات لازم را انجام خواهم داد و شما (ایران) بهای این رفتارها را خواهید پرداخت."

آقای هادی در ادامه گفت: امیدواریم که برادرانمان در ایران در امور داخلی یمن دخالت نکنند و موقعیت حساس یمن را در نظر داشته باشند.

یک مقام امنیتی یمن گفت که رهبر این شبکه با اوراق هویت جعلی وارد یمن شده بود، ولی تحقیقات نشان داده است که او یک افسر سپاه پاسداران ایران بوده است.

به گزارش رسانه‌ها، یکی از مقامات امنیتی یمن از بازداشت یک افسر سپاه پاسداران ایران خبر داده و مدعی شده که او اداره یک شبکه جاسوسی در یمن را به عهده داشته است.

گزارش شده است که چندین عضو دیگر این شبکه نیز بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گزارش داده است که این شبکه جاسوسی افزون بر یمن در منطقه شاخ آفریقا نیز فعالیت می‌کرده و در شهر صنعا نیز دست به عملیات زده است.

آقای هادی جانشین علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن است. آقای صالح برای نزدیک به ۳۳ سال اداره امور یمن را در دست داشت، ولی با شدت گرفتن اعتراضات ضددولتی، در نهایت ناگزیر به کناره‌گیری از قدرت شد.



:: برچسب‌ها: دختر , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'بهمن وكیلی' چهارشنبه در نشست با تجار گلستانی، افزود: با وجود تحریم های موجود، 45 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در پایان سال گذشته، یكی از برگه‌های افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران ورق خورد چرا كه این رقم حاكی از كیاست و ذكاوت تولیدكنندگان ماست.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانك توسعه صادرات ایران در ادامه با بیان این كه بیش از 90 درصد منابع بانك،‌ به صادرات اختصاص یافته است، گفت: منابع بانك جوابگوی تمامی نیاز صادراتی صادركنندگان نیست.

وكیلی با تأكید بر منابع اندك موجود تصریح كرد: با این وجود در سال گذشته پنج میلیارد دلار صادرات را توانستیم پوشش دهیم.

'حمید دامغانی' رئیس اتاق بازرگانی گرگان نیز در این نشست، با اظهار امیدواری از استفاده و بهره بیش تر تاجران استان از امكانات بانكی گفت: تخفیف كارمزد تسهیلات صادراتی یكی از مواردی است كه به عنوان خواسته صادركنندگان از بانك توسعه صادرات مطرح است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری گلستان نیز پس از تشریح وضعیت اقتصادی، صنعتی، گردشگری، جمعیتی و نیز پتانسیل‌های اقتصادی استان اظهار داشت: گلستان آماده پرواز در عرصه تجارت است.

مهندس 'رضا غلامی' صادرات استان در سال 89 را قریب 130 میلیون دلار اعلام كرد و افزود: در سال گذشته نیز میزان صادرات از مرز 200 میلیون دلار گذشت و بر این امید هستیم امسال این رقم را به 300 میلیون دلار برسانیم.

نشست تجار گلستانی با رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل بانك توسعه صادرات ایران، با حضور هیئت‌ رئیسه اتاق بازرگانی گرگان و فعالان اقتصادی و صادركنندگان استان برگزار شد.

602/506



:: برچسب‌ها: زنده , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

' داوود امینی' روز چهارشنبه در نشست توجیهی آموزشی معاونان و كارشناسان فرمانداریهای خراسان رضوی در مشهد افزود: بیشترین تعداد سمنها (سازمان مردم نهاد) در امور خیریه فعال هستند.

وی اظهار داشت: این تعداد تشكل مردم نهاد در حالی است كه در بحث امداد و نجات حتی 50 تشكل هم نداریم لذا دچار خلا جدی هستیم و در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز همین كمبودها احساس می شود.

مشاور وزیر كشور ادامه داد: تا چندی پیش 700 سازمان مردم نهاد نیز در سطح ملی داشتیم كه بسیاری از آنها شرایط فعالیت ملی را نداشتند.

وی گفت: در مقابل آنها در استانهایی همچون خراسان رضوی تشكلهایی هستند كه در عرصه بین المللی فعالیت می كنند و در بررسی كه در سطح استانها روی داد هم ریزش و هم رویش در سازمانهای مردم نهاد را در كشور داشتیم.

او اظهارداشت: امروز نیازمند سیاستگذاری هیاتهای نظارت بر سمنها و نیز تلاش برای توانمندسازی آنها هستیم لذا باید كمك كرد تا فعالیتها بطور تخصصی دنبال شود.

وی یكی از شاخصهای ارزیابی دستگاههای تخصصی را نحوه تعامل آنها با سازمانهای مردم نهاد عنوان و بیان كرد: در واقع نگاه ما به این مجموعه ها كیفی است.

مشاور وزیر كشور گفت: بر اساس طرح تاسیس سازمانهای مردم نهاد كه در مجلس شورای اسلامی بررسی و مصوب می شود تمام مجوزهای مربوط به سازمانهای مردم نهاد باید توسط وزارت كشور، استانداریها و فرمانداریها صادر شود و یكپارچگی در صدور مجوز، سازماندهی و نظارت آنها دیده شده است.

امینی ادامه داد: امروز بسیاری از طرحهای دستگاهها توسط همین سازمانهای مردم نهاد در حال اجرا است و در خراسان رضوی هم از این طرحهای مشترك میان دستگاههای اجرایی و سازمانهای مردم نهاد زیاد است.

وی در ادامه با بیان اینكه كمك دولت به این سازمانها قطع شده است افزود: كمك مالی دولت عملا ماهیت غیردولتی بودن آنها را زیر سووال می برد اما در قانون به دستگاهها اختیار داده شده تا طرحها و پروژه هایی را كه توانایی اجرا دارند به سمنها واگذار كنند.

او با اشاره به نقش ارزشمند و پررنگ مردم در انقلاب، دفاع مقدس و جهاد گفت: هر جا مردم حضور پررنگ داشتند توفیقات بیشتر بوده است.

مشاور وزیر كشور افزود: نظارتهای ما می تواند به این حركتهای مردمی سمت و سو داده و فعالیتها را نظام مند كند.

وی گفت: این تشكلها می تواند فرصت ارزشمندی باشد ضمن آنكه تهدید هم می تواند محسوب شود.

امینی اظهارداشت: این تشكلها مناسبترین راهكار برای جلب مشاركت و تقویت نقش مردم در مباحثی چون پیشگیری و درمان اعتیاد است بطوری كه هم اینك هزار سازمان مردم نهاد در این بخش فعال است.

مشاور وزیر و معاون امور سازمانهای مردم نهاد مركز امور اجتماعی وزارت كشور گفت: عمده این تشكلها در زمینه درمان اعتیاد است اما در 'پیشگیری اعتیاد ' نیز ضرورت دارد سمنها قویتر وارد عمل شوند كه فقط 400 مورد آنها از بهزیستی مجوز گرفته اند.

2713/659



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

موسوی اردبیلی پیشتر انتقادات صریحی از فضای سیاسی ایران کرده بود

آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید شیعه ساکن قم و رئیس پیشین دیوان عالی ایران، با انتشار نامه‌ای از مشکلات اقتصادی و فضای سیاسی کشور انتقاد کرده است.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در این نامه، که در آستانه ماه رمضان منتشر شده، مردم را دعوت کرده است که اگر دولت قادر به انجام وظیفه خود در حمایت از فقیران نیست، "با ابتکار عمل فردی و چه با همکاری و اقدامات جمعی تا حد مقدور به درماندگان و نیازمندان رسیدگی کنیم."

او می‌نویسد: "مایه تاسف است که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی که با آرزوی فقرزدایی و برقراری عدالت اجتماعی بر پا شد، هنوز شاهد چنین مسائلی باشیم."

این مرجع تقلید شیعه گفته است "مسؤلان امر موظفند برای اوضاع نگران کننده اقتصادی فکری بکنند و موارد دردناک و تلخ فقر و ناتوانی و مشکلات معیشتی مردم از بیکاری و نداری و بیماری و بدهکاری را که قاعدتا از آنها بی خبر نیستند چاره کنند."

او همچنین با اشاره به فضای سیاسی ایران و بروز برخی "کدورت‌ها" گفته است که کشور در روابط داخلی و خارجی نیازمند "دوستی و الفت" است.

آیت‌الله موسوی اردبیلی مقامات حکومتی و فعالان سیاسی را به عفو، رحمت، آرامش و دوستی فراخوانده است.

با توجه به اظهارنظرهای پیشین آیت‌الله موسوی اردبیلی، که به اموری چون برخورد با زندانیان سیاسی و گسترش فضای "توهین و افترا" اعتراض کرده بود، به نظر می‌رسد که این اشاره او نیز بی‌ارتباط با تغییر فضای سیاسی ایران در پی انتخابات ریاست‌جمهوری جنجال‌‌برانگیز سال ۱۳۸۸ نباشد.

آیت‌‌الله موسوی اردبیلی گفته است: "جامعه ما در کوران مشکلاتی که بی‌نیاز از توصیف است بیش از همه چیز به همدلی و برادری و وحدت نیاز دارد."

او در بخش دیگری از پیامش تحولات و اعتراضات جاری در کشورهای عربی را، که به "بهار عربی" مشهور شده‌اند، ستوده و از سرکوب آنها انتقاد کرده است.

این روحانی منتقد ملت‌ها و دولت‌های مسلمان را به دست برداشتن از تفرقه فراخوانده است.



:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا این مقام ارشد روسیه كه در سفر رسمی دو روزه در راس هیات بلندپایه ای در دهلی نو بسر می برد با نخست وزیر هند در خصوص همكاری های نظامی و اقتصادی و هسته ای دو كشور نیز گفت وگو كرد.

روگوزین پیش از این در نشست كمیسیون بین دولتی هند و روسیه شركت نمود و در باره موضوعات مختلف از جمله همكاری های هسته ای صلح آمیز، تجارت دو جانبه و دیگر موضوعات كلیدی از جمله شرایط سرمایه گذاری در بخش ارتباطات دور هند، مذاكره كرد.

وی همچنین با اس. ام. كریشنا وزیر امور خارجه هند نیز ملاقات كرده و در باره شركت ارتباطات راه دور 'سیستما' (Sistema ) با وی گفت و گو كرد.

معاون نخست وزیر روسیه در باره مسایل مربوط به سرمایه گذاری خارجی ، بخصوص نبود اطمینان در باره سهام این كشور در شركت های هندی با مقام های این كشور گفتگو كرد.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با آناند شارما، وزیر بازرگانی و صنعت هند نیز مذاكراتی داشته است و نگرانی خود را در باره فعالیت شركت اس اس تی ال كه دولت روسیه حدود 17 درصد در آن سهم دارد ابراز داشت.

شركت 'اس اس تی ال' ( SSTL) یكی از 122 شركتی بود كه دادگاه عالی در اویل ماه میلادی جاری مجوز آن را باطل كرد.

به گزارش ایرنا، هیات روسی كه به دهلی نو سفر كرد ، در باره ادامه فعالیت اس اس تی ال در هند با مقام های این كشور نیز گفت و گو كرده است.

بر اساس دستور دادگاه عالی، این شركت برای ادامه كار، باید قبل از 31 اوت نسل دوم فناوری تلفن بیسیم را از طریق اعلام مناقصه خریداری كند.

روگوزین در صدر هیات بلندپایه ای شامل رییس خدمات نظامی و همكاری فنی، معاون اول رییس كل شركت كشوری و رییس هیات رییسه شركت سیستما ' در كمیسیون بین دولتی هند و روسیه در دهلی نو شركت كرد.

در این كمیسیون، دو طرف در باره موضوعات مختلف از جمله همكاری هسته ای صلح آمیز، تجارت دو جانبه و دیگر موضوعات كلیدی از جمله شرایط سرمایه گذاری در بخش ارتباطات دور هند، مذاكره كردند.

در دیدار هیات روسی از هند، دهلی نو و مسكو همچنین در مورد مطالعه مشترك برای انعقاد قرارداد همكاری اقتصادی جامع با اتحادیه گمركات روسیه سفید، قزاقستان و روسیه به توافق رسیدند.

گفتنی است در سال 2011 حجم تجارت روسیه و هند حدود 9 میلیارد دلار بود.

آساق ** 589**2047**



:: برچسب‌ها: درختان , کنسرت , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت سیما، شبكه دو سیما از ساعت 13 و 30 دقیقه تا 14 و 15 دقیقه، بخشی از مسابقه های بازی های المپیك را پخش می ‌كند و سپس از ساعت 15 و 15دقیقه تا 16،‌ این بازی ها از شبكه تهران پخش می‌ شوند.

بر اساس برنامه ‌ریزی صورت گرفته، شبكه یك سیما نیز از ساعت 16 تا 16 و 45 دقیقه پخش بازی های المپیك را در جدول برنامه‌ های خود قرار داده است و شبكه سه سیما نیز از ساعت 17 تا 17 و 45 دقیقه، مسابقات را پخش می‌ كنند.

شبكه سه همچنین از نیمه شب تا ساعت یك و 10 دقیقه بامداد، پخش رقابت های بازی های المپیك 2012 لندن را بر عهده دارد.

ورزشی. ** 1589 **



:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، هرچند مقام های روس و ترك از رایزنی در خصوص مناسبات دو جانبه با اولویت تلاش برای تعمیق مبادلات تجاری و بازرگانی به عنوان هدف اصلی اردوغان و هیات بلند پایه همراه وی در سفر به مسكو یاد می كنند، تحلیلگران سیاسی بر این باورند كه رایزنی گسترده در ارتباط با تحولات سوریه محور اصلی گفت و گوهای اردوغان با همتای روس خود را تشكیل می دهد.

كارشناسان مسایل سیاسی با اشاره به همراهی اردوغان در سفر یك روزه به مسكو توسط 'احمد داوود اوغلو' وزیر امور خارجه تركیه و طراح اصلی سیاست های خارجی این كشور، می گویند كه مقام های ترك به نیابت از كشورهای غربی در مدت حضور خود در پایتخت روسیه تلاش خواهند كرد تا مسكو را به در پیش گرفتن رویكردهای انعطاف پذیرتر در قبال تحولات سوریه ترغیب كنند.

رادیو دولتی 'صدای روسیه' در گزارشی در این ارتباط اعلام كرد: شكی نیست كه در دیدار یك روزه اردوغان از مسكو، در كنار مسایل مربوط به همكاری های تجاری و اقتصادی دو كشور، مساله سوریه و وخامت اوضاع در این كشور، موضوع اصلی بحث خواهد بود.

در ادامه گزارش رادیوی روسی با اشاره به اختلاف مواضع و دیدگاه های سیاستمداران روس و ترك درباره تحولات سوریه آمده است: اما سوال اینجاست كه آیا رهبران دو كشور می توانند به نتیجه مشتركی برای حل مشكل روسیه دست پیدا كنند.

كارشناسان مسایل سیاسی در تحلیل اهداف پشت پرده سفر یك روزه اردوغان و هیات همراه به مسكو می گویند هر چند كه روابط مسكو و آنكارا در سال های اخیر روند جهشی را طی كرده است و حجم مبادلات بازرگانی دو كشور بر اساس یك برنامه ریزی منسجم به حدود 30 میلیارد دلار در سال رسیده است، اما این امر نمی تواند تغییری اساسی در موضع گیری پایتخت های دو كشور در مساله حیاتی 'تحولات سوریه' ایجاد كند.

از دید آنها، قرار گرفتن كامل تركیه در جبهه غرب و واقع شدن روسیه در سر كاملا مخالف طیف بازیگران بین المللی دخیل در رویدادهای سوریه و مخالفت آشكار كرملین با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه موجب شده است كه بی نتیجه بودن مذاكرات هیات بلند پایه ترك با همتایان روس خود در باب تحولات سوریه قابل پیش بینی باشد.

در واقع از نگاه تحلیلگران روس در حالی كه تركیه با نگاه میان مدت به تحولات منطقه ای در مقابل دولت قانونی بشار اسد رییس جمهوری سوریه قرار گرفته و با غرب و متحدان عربی شان برای مداخله مدیریت شده در امور داخلی سوریه در یك جبهه واحد قرار دارد، روسیه با درس گرفتن از رویدادهای لیبی و آگاهی از كیفیت سوء استفاده غرب از هر گونه قطعنامه احتمالی ضد سوری شورای امنیت، بر موضع مخالفت با مداخله خارجی در سوریه و تاكید بر ضرورت حل و فصل مسایل این كشور از راه های دیپلماتیك و به دست خود سوری ها ایستاده است.

'استانیسلاو تاراسوف' تحلیلگر سیاسی روس در این خصوص می گوید: در حال حاضر، كاملا روشن است كه درگیری های سوریه نه تنها شدت گرفته و جنگ و خونریزی در داخل این كشور ادامه دارد، بلكه شاهد سوق دادن خشونت ها به سمت درگیری های مذهبی و اعتقادی در منطقه هستیم.

تاراسوف با اشاره به نقش مداخله جویانه بازیگران بین المللی با محور غرب در درگیری های داخلی سوریه اضافه می كند: در این میان برخی كشورها مانند روسیه، چین و ایران نیز برای ایجاد موازنه در برابر سوء استفاده های جبهه غرب از ناآرامی های سوریه وارد میدان شده اند.

تلاش برای نرم كردن مواضع روسیه در قبال تحولات جاری سوریه در سفر یك روزه اردوغان و هیات همراه اش به مسكو از دید رسانه های خبری تركیه نیز نهان نمانده است و آنها در گزارش های تحلیلی خود به تلاش سیاست سازان ترك برای ایفای نقش پر رنگ تر در معادلات منطقه ای و بین المللی از طریق واسطه گری در بحران سوریه میان غرب و جهان عرب از یك سو و روسیه از طرف دیگر اشاره می كنند.

در همین ارتباط ، 'هاكان چلیك' تحلیلگر روزنامه 'صباح' تركیه نوشت: اردوغان نه تنها برای حل و فصل مساله سقوط جنگنده ترك كه بیشتر به خاطر باز كردن گره سوریه به مسكو سفر می كند.

چلیك افزود: مساله اصلی در گفت و گوهای مسكو، همكاری های نزدیك تركیه و روسیه و پس از آن ادامه روابط شخصی و حسن اعتماد میان ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان می باشد.

به اعتقاد وی، این دو موضوع می توانند موضع این دو كشور را در رابطه با سوریه به هم نزدیك كند.

در این میان برخی از تحلیلگران سیاسی از احتمال ارایه سناریوی جدیدی به كرملین توسط هیات بلند پایه ترك در آستانه بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی غرب در باره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل سخن می گویند.

آنان با اشاره به برنامه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی غرب در خصوص سوریه در نشست امشب خود می گویند كه نتایج دیدار اردوغان و هیات همراه اش از مسكو و مذاكرات آنها با همتایان روس شان درباره وضعیت سوریه می تواند در تصمیم سازی اعضای شورای امنیت موثر باشد.

البته كارشناسان مسایل سیاسی معتقدند كه روسیه و تركیه به عنوان دو قطب مخالف طیف بازیگران دخیل در تحولات سوریه به هیچ وجه حاضر نیستند روابط و مناسبات عمیق خود را فدای اختلاف نظرها و مواضع در این خصوص كنند و روابط دوستانه پوتین و اردوغان نیز می تواند تنها به عنوان بستری برای تبادل دیدگاه های طرفین در ارتباط با آینده سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

خبرگزاری ریا نووستی نیز در گزارشی با اشاره به دیدار پوتین و اردوغان در فاصله چند ساعت مانده به رای گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی غرب درباره سوریه، این دیدار را مهم توصیف كرد.

در گزارش ریا نووستی آمده است: اردوغان در دیدار با مقام های روس تلاش خواهد كرد كه كرملین را به دست كشیدن از مخالفت با پیش نویس قطعنامه پیشنهادی غرب كه راه را برای مداخله خارجی در سوریه هموار می كند، متقاعد كند.

بنا بر این گزارش، سفر نخست وزیر تركیه به مسكو یك روز پس از دیدار كوفی عنان نماینده دبیركل ویژه سازمان ملل در امور سوریه با مقام ها روس صورت می گیرد كه بر خلاف انتظار غربی ها، پیشرفت چندانی در تغییر موضع روسیه در قبال تحولات سوریه به دنبال نداشت.

در همین حال كارشناسان سیاسی روسیه با اشاره به ناكامی عنان در ترغیب مسكو به عقب نشینی از مواضع خود نسبت به سوریه می گویند كه شانس اردوغان برای موفقیت در این ارتباط به مراتب كمتر است.

'فئودور لوكیانف'،سردبیر نشریه 'روسیه و مسایل جهانی' می گوید: اگر روسیه پس از دیدار اردوغان با مقام های ارشد این كشور نتواند به توافقی در خصوص پیش نویس قطعنامه پیشنهادی در مورد سوریه با غرب دست یابد، قطعنامه دیگری در كار نخواهد بود و غرب و متحدان عربی اش با تشدید حمایت از گروه های مخالف مسلح، زمینه را برای فشار بیشتر بر بشار اسد فراهم خواهند آورد.

رادیو 'صدای روسیه' در گزارش خود در این ارتباط با اشاره به تدارك برگزاری سومین نشست شورای همكاری تركیه و روسیه در آنكارا در پاییز سال جاری اعلام كرد: بعید است كه مسكو و آنكار روابط نزدیك خود را كه با سال ها زحمت و تلاش دیپلمات ها، تجار و سیاستمداران دو كشور تا این حد نزدیك شده است، بر سر مسایل سوریه به خطر بیاندازند.

در نهایت می توان گفت كه سفر یك روزه اردوغان به مسكو برای اقناع مقام های روس به تغییر رویكرد حمایتی خود از حل و فصل مسالمات آمیز مسایل سوریه و مخالفت با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی این كشور با ناكامی همراه بود و تصمیم سازان آنكارا همچنان مجبور به پذیرش واقعیت تلخ حمایت قدرت های مستقل از دولت قانونی بشار اسد می باشند.

اروپام/518**



:: برچسب‌ها: سان , د ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

ایراندخت عطاریان' در گفت و گویی افزود: بر اساس محاسبات صورت گرفته به طور میانگین حدود یكصد هزار تومان به حقوق بازنشستگان كشوری اضافه شده است كه این میزان افزایش حقوق آنان نیز محاسبه و اعمال شده است.

وی خاطرنشان كرد براساس مصوبه هیات وزیران حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترك صندوق بازنشستگی كشوری در سال جاری 392 هزار و 150 تومان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشوری اظهار داشت: زمان پرداخت مابه التفاوت ناشی از افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان مربوط به ماه های فروردین ،اردیبهشت وخرداد نیز پس از تامین اعتبار متعاقبا اعلام خواهد شد.

عطاریان تصریح كرد بازنشستگان كشوری می توانند از فردا - پنجشنبه - با مراجعه به بانك های عامل نسبت به دریافت حقوق جدید خود اقدام كنند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی كشوری، ' به گفته وی، هم اكنون یك میلیون و 150 هزار نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی كشوری قرار دارند.

اجتمام**9185 ** 1569



:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

سپهبد داوود راجحه، وزیر دفاع سوریه بلند پایه ترین مقام سوری است که از آغاز درگیری های در سال گذشته کشته شده است

سوریه می‌گوید که یک بمب‌گذار انتحاری دبیرخانه شورای امنیت ملی در دمشق، پایتخت را هدف حمله‌‌ای قرار داده که به کشته شدن وزیر دفاع این کشور و آصف شوکت، معاون وزیر دفاع و شوهر خواهر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این حمله منجر شده است.

سپهبد داوود عبدالله راجحه، وزیر دفاع سوریه بلند پایه ترین مقام سوریه است که از آغاز درگیری های در سال گذشته کشته شده است.

این انفجار هنگامی رخ داد که مسئولان بلندپایه امنیتی و چند وزیر در دبیرخانه شورای امنیت ملی حضور داشتند.

بنا بر گزارش ها چند مقام بلندپایه دیگر دولتی از جمله ابراهیم شعار، وزیر کشور و هشام اختیار، رئیس مرکز امنیت ملی و حسن ترکمانی، مشاور ارشد نظامی بشار اسد و وزیر سابق دفاع مجروح شده اند.

هنوز هیچ جزییاتی در مورد شمار کشته شدگان و مجروحان دیگر این رخداد منتشر نشده است.

"انفجار امروز ضربه ای کاری به پیکره نظام سوریه به شمار می رود، بویژه با توجه به اینکه در بیش از شانزده ماه نا آرامی در این کشور، با این انفجار مهمترین قتل شخصیتهای بلندپایه مملکتی رقم خورده و دامنه درگیریها به قلب پایتخت کشیده شده است"

مهرداد فرهمند، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در بیروت

در گزارش تلویزیون سوریه اعلام شد: "وزیر دفاع در بمبگذاری تروریستی که مرکز امنیت ملی را هدف قرار داد، به شهادت رسید."

تلویزیون دولتی سوریه با گذشت زمان اندکی از اعلام خبر مرگ وزیر دفاع پیشین، اعلام کرده است که رییس جمهور ژنرال فهد جاسم الفریج را جانشین او کرده است.

"انفجارهای بیشتر"

مرکز امنیت ملی سوریه در محله روضه در مرکز شهر دمشق قرار داد و سفارت ترکیه در همسایگی آن واقع است.

حمله امروز صبح در حالی رخ داده است که گزارش‌ها حاکی از شدت گرفتن درگیری‌ها در دمشق است.

علاوه بر این خبر می‌رسد که چند انفجار نیز در پادگان لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه، که وظیفه محافظت از کاخ ریاست‌جمهوری را بر عهده دارد، به وقوع پیوسته است.

این لشکر از مجهزترین و ماهرترین نیروهای نظامی سوریه محسوب می‌شود. وزیر اطلاعات سوریه حمله به پادگان لشکر چهارم زرهی را تکذیب کرده است.

مخالفان حکومت سوریه می گویند منطقه ای که کاخ ریاست جمهوری سوریه در آن قرار دارد ساعت هفت و نیم بامداد امروز هدف آتش آنان قرار گرفته است.

کاخ ریاست جمهوری و منازل مسکونی مقامات بلندپایه سوری در منطقه ای حفاظت شده بر بالای تپه ای در غرب دمشق قرار دارد که به شهر مشرف است.

این در حالی است که پیشتر مقامات سوری هرگونه ادعا مبنی بر حمله شورشیان به اهداف نزدیک به دمشق را رد می کردند.

مصطفی عبدالکریم، سخنگوی ارتش آزاد سوریه، در گفتگو با بی‌بی‌سی عربی مسئولیت حمله به شورای امنیت ملی را بر عهده گرفته است. ارتش آزاد سوریه "انتحاری" بودن این حمله را رد می‌کند. گروه‌های دیگری نیز مسئولیت این حملات را پذیرفته‌اند.

ادامه تلاشهای دیپلماتیک

در همین حال مقام های سازمان ملل متحد در تلاشند چین و روسیه را متقاعد کنند که تدابیر سختگیرانه علیه سوریه اتخاذ کنند. قرار است امروز (چهارشنبه، ۱۸ ژوئیه) در جلسه شورای امنیت این سازمان اعمال تحریم ها علیه سوریه به رای گیری گذاشته شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، کشورهای غربی را متهم کرده است که به جای فراخواندن شورشیان مسلح به آرامش، به تحریک آنان می‌پردازند.

آقای لاوروف گفته است که اعمال فشار بر یک طرف درگیری به معنی "مداخله در امور داخلی" سوریه و کشاندن این کشور به جنگ داخلی است.

روز گذشته کوفی عنان، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت وگو کرده و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در پکن با هو جینتائو، رئیس جمهور چین دیدار کرده است.

آقای پوتین گفته است که روسیه هر اقدامی را که برای حمایت از تلاش های آقای عنان برای برقراری صلح لازم باشد، انجام خواهد داد.

او در پایان ملاقاتش با آقای عنان در جمع خبرنگاران گفت که روسیه همچنان از طرح شش ماده ای آقای عنان که در آن بر برقراری آتش بس و مذاکره بین دولت و مخالفان تاکید شده، حمایت می کند.

با این حال بعید به نظر می رسد که روسیه با اعمال تحریم علیه سوریه موافقت کند.

سازمان ملل تا جمعه فرصت دارد تا مدت ماموریت ناظران سازمان ملل متحد در سوریه را تمدید کند، هر چند که انتظار می رود که برای تائید قطعنامه روز چهارشنبه رای گیری شود.

کشورهای غربی می خواهند که قعطنامه ای برای فشار بیشتر بر دولت سوریه صادر شود. قرار است قطعنامه ای امروز به رای گیری گذاشته شود که در آن ضرب الاجلی برای دولت تعیین خواهد شد، که اگر ظرف ۱۰ روز نیروهای نظامی و سلاح های سنگین خود را از مناطق مسکونی خارج نکند، تحریم خواهد شد.

اما جیم میور، خبرنگار بی بی سی که در لبنان به سر می برد می گوید که با توجه به عدم تمایل روسیه برای اعمال فشار بر سوریه، بعید به نظر می رسد که امیدی برای به ثمر رسیدن تلاش های بین المللی برای تغییر وضعیت فعلی سوریه وجود داشته باشد.

عکسی از محل وقوع انفجار در دمشق که تحت محافظت شدید پلیس و نیروهای امنیتی است

روسیه یکی از کشورهای متحد سوریه به شمار می‌رود و گفته می‌شود که حمایت‌های مسکو از بشار اسد یکی از مهم‌ترین دلایل ادامه حکومت او در سوریه است.

روسیه بارها مانع تصویب قطعنامه‌های سازمان ملل متحد برای مداخله نظامی خارجی در سوریه شده است.

فعالان سیاسی می گویند که در طول شب گذشته درگیری های بیشتری در جنوب غربی دمشق رخ داده که منجر به کشته شدن چندین نفر شده است. آنها می گویند که دولت نیروهای بیشتری به بعضی از مناطق اعزام کرده است.

آنها همچنین فیلمی بر روی اینترنت منتشر کرده اند که در آن پادگانی بر روی بلندی های مشرف به شهر در میان شعله های آتش نشان داده می شود.

به گفته آنها این پادگان که مسئول تامین امنیت کاخ ریاست جمهوری سوریه است، توسط شورشیان ارتش آزاد سوریه به آتش کشیده است.

با توجه به محدودیت شدید فعالیت خبرنگاران خارجی در سوریه، تائید ادعاهای طرفین دشوار است.

از زمان آغاز اعتراض های ضد حکومت بشار اسد و سرکوب مخالفان دولت در ماه مارس سال گذشته تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر کشته شده اند.

انفجارهای مرگبار سوریه

  • ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۲، دمشق

    حمله‌ای به دبیرخانه شورای امنیت ملی به کشته شدن وزیر دفاع، معاون او و مشاور دفاعی ارشد بشار اسد انجامید.
  • ۱۰ می ۲۰۱۲، دمشق

    دو خودروی انتحاری در نزدیکی یکی از ساختمان‌های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی منفجر شدند و دست کم ۵۵ نفر را کشتند.
  • ۲۷ آوریل ۲۰۱۲، دمشق

    یک مهاجم انتحاری نه نفر را که عمدتا از نیروهای اطلاعاتی سوری بودند کشت.
  • ۱۷ مارس ۲۰۱۲، دمشق

    دست کم ۲۷ نفر در انفجاری نزدیک به یک ساختمان اطلاعاتی در پایتخت سوریه کشته شدند.
  • ۱۰ فوریه ۲۰۱۲، حلب

    دو خودروی انتحاری با حمله به مجتمعی اطلاعاتی ۲۸ نفر را کشتند.
  • ۶ ژانویه ۲۰۱۲، دمشق

    ۲۵ نفر، که اکثرا از نیروهای پلیس سوریه بودند در انفجاری در دمشق کشته شدند.
  • ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱، دمشق

    دست کم ۴۴ نفر در انفجارهای پیاپی در نزدیکی ساختمان‌های متعلق به دستگاه اطلاعاتی سوریه کشته شدند.



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'وحید كیارشی' روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش در مركز همایش های رازی افزود: برغم اینكه اعتبارات هزینه ای آموزش و پرورش سال گذشته كاهش داشت اما سرانه مدارس با 15 درصد افزایش مواجه شد كه البته افزایش این سرانه باید تقویت شود.

وی با بیان اینكه برنامه تفصیلی معاونت توسعه، مدیریت و پشتیبانی در قالب سه جلد كتاب در حال چاپ و ویراستاری است، ادامه داد: سند كلی دیگری در حوزه مشاوره وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و بصورت كتاب چاپ خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد علاوه بر تخصیص ردیف بودجه ای برای اجرای برنامه های تحول بنیادین آموزش و پرورش، ردیف بودجه دیگری برای هوشمندی مدارس به میزان 40 میلیون تومان اختصاص یافت.

كیارشی با اشاره به اینكه اعتبارات سال 91 آموزش و پرورش رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال 91 ، 8/19 درصد رشد یافته و در حوزه استان ها در زمینه حقوق و مزایا نیز با 30 درصد رشد اعتباری مواجه بودیم كه این میزان می تواند جوابگوی احكام معلمان باشد.

وی با بیان اینكه اعتبارات حقوقی امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است، افزود: در مورد احكام بدی آب و هوا، هیچیك از احكام كارگزینی كه در سال 90 صادر شده، كاهش نخواهد یافت و در مورد صدور احكام كه در مردادماه امسال انجام می شود مشكلی برای فرهنگیان پیش نخواهد آمد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نارسایی بیمه طلایی فرهنگیان در برخی از مناطق كشور، اظهار داشت: براساس گزارش های ارسال شده ، مشخص شده بود كه شركت بیمه ایران برای اجرای بیمه طلایی فرهنگیان، مشكلاتی داشته كه با برگزاری جلسات تفاهم با این بیمه، برخی از مشكلات حل خواهد شد.

اجتمام**9105/9185 ** 1569



:: برچسب‌ها: گل , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای رسمی فدراسیون بسكتبال، سازمان تیم های ملی بسكتبال، از 30 بازیكن برای حضور در این اردو دعوت به عمل آورده است.

این اردو از روز یكشنبه اول مرداد ماه آغاز می شود و تا روز جمعه 6مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

اسامی دعوت شدگان به این اردو،‌ از این قرار است:

امیرحسین صدرا، علیرضا خادم، شارا زادوریان، مهیار مهر، امیر فاخر افتخاری، محمد خرمشاهی، محمد یوسف وند، محمد میدان شاهی، دانیال اسكندری، پیمان بلوك ناصری، محمدرضا رضایی، نوید رضایی فر، مهدی جعفری، درودر غوكاسیان، حسن طالبی، سهیل آقامیری، علی الله وردی، آرمی نظریان، عبدالصمد سرودی، امیرحسین نوری، پوریا سالاری، امیررضا علیخانی، ارسلان جعفری، نوید خواجه نژاد، مجتبی گیلان نژاد، مهدی رضوی، فرزاد امامقلی، حامد قرآنی، آرش ابن مهدی و نیما فتحی

ورزشی. ** 9118 ** 1589



:: برچسب‌ها: اسکاتلند , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'عزت الله ضرغامی' روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دو شبكه 'ورزش' و 'پویا'، راه‌اندازی این دو شبكه را هدیه جمهوری‌ اسلامی ایران به جوانان، نوجوانان و خردسالان دانست و افزود: آینده‌سازان ایران باید بانشاط،‌ طراوت و شور و انگیزه‌ای كه در خور ایران اسلامی است، تربیت شوند.

وی ایران را كشوی با اخلاق، مقتدر و الگویی جهانی دانست و تاكید كرد: شبكه‌های ورزش و پویا بر اساس نیاز مردم، پژوهش‌های میدانی و بر مبنای اهداف صدا و سیما راه‌اندازی شد.

رییس سازمان صدا و سیما با تاكید بر اینكه راه‌اندازی این دو شبكه به معنی حذف برنامه‌های ورزشی و كودك از دیگر شبكه‌ها نیست، گفت: راه‌اندازی شبكه‌های تخصصی نشان می‌دهد كه باید تمركز بیشتری روی این دو مقوله صورت گیرد.

ضرغامی تاكید كرد: راه‌اندازی شبكه‌های تخصصی به معنی تضعیف شبكه‌های عمومی نیست زیرا مخاطب در صورت استفاده از هر یك از این شبكه‌ها با مجموعه‌ای از شبكه‌ها ارتباط برقرار می‌كند.

رییس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های موجود در این سازمان، قرار بود شبكه پویا چند ماه دیگر راه‌اندازی شود اما با یك حركت انقلابی و با استفاده از امكانات قرضی راه‌اندازی شد تا نیازهای مردم و خانواده‌ها را در فصل تابستان مرتفع كند.

ضرغامی افزود: امكانات و زیرساخت‌های مورد نیاز شبكه پویا ظرف چند ماه آینده فراهم خواهد شد.

رییس سازمان صدا و سیما تاكید كرد كه بخش قابل توجهی از انیمیشن‌هایی كه شبكه پویا برای مخاطبان پخش می‌كند، از تولیدات داخل كشور است.

وی افزود: تولید انیمیشن‌های وطنی از 10 درصد به 40 درصد افزایش یافته است و آثار با كیفیتی در قالب فیلم و سریال آماده شده اند.

ضرغامی با بیان اینكه امروز انیمیشن در همه شهرها و روستاها در حال تولید است، گفت: هرچند هزینه تولید انیمیشن كمی گران است اما با خودكفایی در تولید انیمیشن راه دوری نداریم.

وی درعین حال پخش آثار انیمیشن خوب خارجی را از جمله وظایف صدا و سیما ذكر كرد و افزود: پیش از راه‌اندازی شبكه پویا، برخی شبكه‌های مخرب در سبد مصرف خانوار جای خود را باز كرده بودند كه 'پویا' از این پس جایگزین مناسبی برای این شبكه ها خواهد بود.

وی تاكید كرد: با گذشت چند روز از راه اندازی آزمایشی این شبكه، چندهزار پیامك از مردم دریافت شد كه از راه اندازی این شبكه تقدیر و یا از اینكه این شبكه در منطقه آنان قابل دریافت نیست، گلایه كرده بودند.

رییس سازمان صدا و سیما همچنین به راه‌اندازی شبكه ورزش در آستانه بازیهای المپیك 2012 لندن اشاره كرد و گفت: این شبكه بنا دارد در زمینه ورزش‌های همگانی و قهرمانی فعال شود.

وی ادامه داد: راه اندازی این شبكه برای اقشار مختلف جامعه بویژه بانوان كه به دلیل موضوعات فرهنگی نمی توانند از امكانات عمومی برای ورزش همگانی استفاده كنند، ضرورت داشت.

ضرغامی تاكید كرد كه این شبكه در حوزه ورزش قهرمانی نیز تلاش خواهد كرد به پوشش بازی‌های مسابقاتی بپردازد كه كمتر در تلویزیون به آن پرداخته شده است تا امكانات عادلانه برای پوشش تصویری همه ورزش‌ها بوجود آید.

رییس سازمان صدا و سیما با به راه‌اندازی بسته سوم شبكه‌های دیجیتال اشاره كرد و گفت: این بسته قابلیت پوشش دهی به هشت كانال را دارد و مخصوص استان تهران است در حالی كه در حال حاضر استان‌های مختلف به 16 كانال دیجیتال دسترسی دارند.

ضرغامی افزود: در حال حاضر شبكه های ورزش و پویا در مراكز استان‌ها قابل دریافت است و این وضعیت تا زمان راه‌اندازی سراسری بسته سوم دیجیتال برقرار خواهد بود.

به گزارش ایرنا در آیین راه‌اندازی دو شبكه ورزش و پویانمایی كه در حاشیه جلسه هیات دولت و با حضور رییس جمهوری صورت گرفت، جمعی از هنرمندان عرصه‌ كودك و قهرمانان ورزشی حضور داشتند.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: خانه , چشم انداز , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا و به نقل از آسوشیتدپرس از شهر لندن، رانندگان تاكسی های سیاه رنگ مشهور شهر لندن در حالی كه در میدان 'پارلمان' این شهر گردآمده بودند، بوق خودروهایشان را به صدا درآورده و موجب راه بندان در خیابان های اطراف شدند.

گلایه رانندگان تاكسی از این است كه مسوولان شهر لندن به آنها مجوز ورود به خطوط ویژه بازی ها را نداده اند. این خطوط به آمد و شد ورزشكاران، مقام ها و شخصیت های بلندپایه بازی های المپیك 2012 اختصاص داده شده است.

نخستین خط ویژه بازی های المپیك، نزدیك فرودگاه 'هیترو' شهر لندن افتتاح شده و بقیه این خطوط نیز دو روز مانده به آغاز بازی های المپیك گشایش خواهد یافت.

به گفته 'جاناتان میرز' از اتحادیه تاكسی داران شهر لندن، ندادن مجوز به تاكسی داران برای استفاده از این خطوط قابل پذیرش نیست، زیرا ما باید در این شهر گردش كرده و كار خود را بكنیم.

مترجمام. ورزشی. ** 1486 ** 1589



:: برچسب‌ها: عکاسی , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'مهتاب مقصودلو' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این مراكز در ساعات روز دایر است اما عمده ترین فعالیت شان پس از افطار خواهد بود و از مردم می خواهیم در این ماه، بیماران را با اهدای خونشان یاری كنند.

وی با بیان اینكه در ماه مبارك رمضان مانند همه ماه‌های سال نیاز به فرآورده‌های خونی وجود دارد، اظهار داشت: سازمان انتقال خون در آستانه این ماه به میزان 9 روز میانگین مصرف خون در كشور ذخیره دارد، اما فرآورده‌هایی مانند پلاكت را فقط سه روز می‌تواند نگهداری كند از این رو، باید در ماه رمضان مراجعه برای اهدای خون صورت گیرد تا این محصولات تولید و در اختیار مراكز مختلف قرار گیرد.

مقصودلو درباره حضور پزشكان مشاور در پایگاه‌های انتقال خون، گفت: پس از افطار تا نزدیكی سحر، پزشكان در همه پایگاه‌های انتقال خون حضور دارند كه داوطلبان را راهنمایی می‌كنند و اگر شخصی شرایط لازم را نداشته باشد اجازه خونگیری صادر نمی‌شود.

این مقام مسوول در سازمان انتقال خون، درباره رژیم غذایی روزه‌داران پس از اهدای خون گفت: مانند دیگر روزهای سال، در ماه رمضان هم رژیم غذایی ویژه‌ای به داوطلبان پیشنهاد نمی‌كنیم، اما بهتر است این اشخاص از كارهای سنگین پرهیز كنند و هنگام سحر مایعات حاوی املاح، مانند دوغ، بنوشند.

اجتمام **9022 ** 1569



:: برچسب‌ها: خانواده , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، 'محمد شریعتی' روز سه شنبه در حاشیه نشست مقررات بین المللی بهداشتی ( IHR ) در جمع خبرنگاران افزود: پزشكان استقبال خوبی از ثبت نام در برنامه پزشك خانواده كرده اند.

وی، افزایش سرانه درآمد پزشكان خانواده را یكی از دلایل استقبال پزشكان از ثبت نام در برنامه پزشك خانواده عنوان كرد.

ثبت نام پزشكان در برنامه پزشك خانواده از نیمه نخست امسال در مناطق جنوبی استان تهران و استان فارس آغاز شده است و ثبت نام آنان در استان های دیگر به محض اعلام آغاز رسمی برنامه پزشك خانواده، شروع می شود.

**سه استان در نوبت افتتاح پزشك خانواده

وی خاطرنشان كرد برنامه پزشك خانواده هم اكنون بطور رسمی در استان های تهران و فارس آغاز به كار كرده است و سه استان سیستان و بلوچستان، مازندران و كردستان در نوبت افتتاح این برنامه قرار ارند.

رییس مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت تصریح كرد سقفی برای تعداد پزشكان در برنامه پزشك خانواده در نظر گرفته نشده است چراكه در صورت ثبت نام بیشتر پزشكان، مردم حق انتخاب بیشتری دارند.

شریعتی خاطرنشان كرد آغاز برنامه پزشك خانواده در هر استانی اعلام خواهد شد و از زمان این اعلام، مردم سه ماه فرصت دارند برای نام نویسی در این برنامه به مراكز تعیین شده مراجعه كنند.

برنامه پزشك خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران و فارس آغاز شده است و به تدریج در تمام استان های كشور اجرا خواهد شد.

اجتمام**9185 ** 1569



:: برچسب‌ها: بریتانیا , آلمان , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

همزمان با افزایش اعمال فشار كشورهای غربی علیه سوریه، اعزام 2 ناو جنگی روسیه به بندر 'طرطوس' پایگاه دریایی این كشور در سوریه و ارسال 6 ناو جنگی و ناو پشتیبانی روسی به دریای مدیترانه می تواند حمایت نمادین مسكو از دمشق قلمداد شود. گفته می شود ماموریت دریایی ناوهای روسیه در دریای مدیترانه سه ماه به طول می انجامد.

از سوی دیگر ارتش سوریه نیز بتازگی رزمایش مشتركی را با همكاری نیروهای زمینی، هوایی و دریایی خود برگزار كرد. برگزاری این رزمایش بزرگ در سوریه همزمان با پهلو گرفتن ناوهای جنگی روسیه در بندر طرطوس بی ارتباط به نظر نمی رسد. به نظر می رسد مسكو و دمشق با به رخ كشیدن قدرت نظامی و استراتژیك خود در آبهای نزدیك به سوریه، می كوشند پیامی هشدار آمیز برای غرب ارسال كنند. دولت دمشق با اجرای این رزمایش این پیام را به غرب می رساند كه در صورت هرگونه تجاوز و نقض حاكمیت و تمامیت ارضی سوریه پاسخ این كشور بسیار قاطعانه خواهد بود. از سوی دیگر استقرار ناوگان دریایی روسیه در دریای مدیترانه و در مجاورت سوریه می تواند به منزله این هشدار برای غرب باشد كه 'روسیه آماده رویارویی با هرگونه مداخله تهدید كننده منافع این كشور در امور منطقه است و از منافع خود در سوریه دفاع خواهد كرد'.

** روسیه و پیشگیری از دخالت غرب در منطقه

--------------------------------------------------------------

اتخاذ موضع كمابیش سختگیرانه روسیه در قبال تحولات سوریه حاوی این پیغام برای غرب است كه نباید آنگونه كه می خواهند برای سرنوشت منطقه تصمیم گیری كنند. اگر چه در كشاكش نا آرامی های ایجاد شده در سوریه كشورهای غربی همواره بر طبل جنگ و اغتشاش داخلی كوبیدند اما روسیه با بهره گیری از تدابیر سیاسی و امنیتی در مقابل اجرای خواست های غرب در سوریه ایستادگی كرده است.

مقام های روسی همواره بر خلع سلاح گروه های غیرقانونی مسلح و پایان عملیات نظامی این گروه ها و توقف كمك های تسلیحاتی خارجی به آنها تاكید دارند و از ادامه روند اصلاحات از سوی دولت سوریه حمایت می كنند.

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهور روسیه، در نوزدهم تیر ماه جاری در اظهاراتی كه از سوی رسانه های روسی منتشر شد گفت: باید تمام تلاشها را به كار برد تا طرفهای درگیر در سوریه مجبور به انجام گفت و گو شوند. وی در جلسه با سفیران و نمایندگان دایم فدراسیون روسیه در مسكو به نیاز برای انجام تمام اقدامات امكان پذیر جهت اجبار طرفهای درگیر در سوریه به منظور یافتن یك راه حل سیاسی صلح آمیز و انجام مذاكره اشاره كرد. او گفت كه معتقد است 'مساعدت به چنین گفت و گو یك كار سخت تر از مداخله نظامی خشن از خارج است اما فقط این گفت و گو می تواند حل و فصل مسایل در دراز مدت و توسعه پایدار اوضاع در منطقه، به خصوص در سوریه را تامین كند .'

روسیه از زمان شروع درگیری های داخلی در سوریه خواستار حل دیپلماتیك مناقشات از طریق گفت و گو میان گروه های مختلف در این كشور است. پایبندی به بیانیه نشست روز سی ام ژوئن ژنو درباره روسیه و طرح شش ماده ای كوفی عنان برای حل بحران در سوریه خواست های مسكو از غرب برای فیصله دادن به نا آرامی ها در سوریه است.

دو روز قبل در 24 تیر ماه جاری 'میخاییل بوگدانف' معاون وزیر امور خارجه و نماینده رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه، در دیدار با 'مایكل مك فول' سفیر آمریكا در مسكو، خواستار پایبندی واشنگتن به بیانیه ژنو و طرح عنان در باره سوریه شد. بوگدانف، سفیر آمریكا را از اقدامات روسیه در رابطه با دولت سوریه و گروه های مختلف مخالف آن مطلع و ابراز امیدواری كرد كه آمریكا نیز اینگونه رفتار كند.

از سوی دیگر دولت روسیه روز پنجشنبه، بیست و دوم تیر ماه در اقدامی دیگر حمایت عملی خود از دمشق در قبال فشارهای غرب را نشان داد و قطعنامه پیشنهادی چند قدرت غربی برای افزایش تحریمها بر سوریه را نپذیرفت.

'سرگی ریابكوف' معاون وزیر خارجه روسیه، در خصوص این اقدام به خبرگزاری 'اینترفكس' روسیه گفت كه روسیه این قطعنامه 'غیرقابل قبول' را وتو خواهد كرد.

'آلكساندر پانكین' معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد نیز در 22 تیر ماه در این رابطه به خبرگزاری 'ریانووستی' روسیه اظهار داشت: 'ما از تحریم ها حمایت نمی كنیم چون معتقد هستیم كه استفاده از آنها فایده نخواهد داشت'. پانكین تاكید كرد: مسكو اجازه نخواهد داد در متن قطعنامه شورای امنیت تهدید به اعمال تحریم ها علیه دمشق گنجانده شود. غیرممكن است از یك سو ماموریت ناظران بین المللی در سوریه را تمدید و فرایند مسالمت آمیز بحران سوریه را دنبال كرد و در عین حال چماق تحریم ها را تنها علیه یك طرف كه نظام سوریه باشد بالا برد، پانكین این مساله را 'خط قرمز' روسیه خواند.

بر اساس این قطعنامه كه بریتانیا،‌ فرانسه، آلمان و آمریكا پیشنهاد آن را داده بودند، 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه باید ظرف 10 روز با طرح 6 ماده ای كوفی عنان موافقت می كرد.

شواهد حاكی است كه مسكو با وجود فشارهای غرب برای سقوط رژیم بشار اسد همچنان از موضع خود كه برخی ناظران آن را حمایت عملی از سوریه می نامند دست نمی كشد. گویا مسكو با اتخاذ چنین سیاستی در قبال سوریه می خواهد به غرب به ویژه آمریكا بفهماند كه نمی توانند به آسانی با مداخله در امور یك كشور كل منطقه را به آشوب كشانده و در این میان ضمن نادیده انگاشتن منافع سایر كشورهای منطقه به بهره برداری سیاسی، امنیتی و استراتژیك برای خود بپردازند.

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش در این زمینه نوشت: وزیر امور خارجه روسیه به وضوح گفت روسیه دیگر آنگونه كه در مورد لیبی سركار گذاشته شد، توسط گروهی از كشورها به رهبری آمریكا كه از قطع نامه سازمان ملل سو استفاده كردند سركار نمی رود. آنها قطعنامه پرواز ممنوع را به یك كارزار بمباران تمام عیار و تغییر رژیم بدل كردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در همین رابطه برخی از كارشناسان این نظریه را مطرح می كنند كه روسیه به نوعی در حال تنبیه غرب بر سر موضوع لیبی است. خبرگزاری فرانسه این گفته خود را مستند می كند به اظهارات دكتر 'مروان كبلان' متخصص روابط بین الملل در گفت و گو با روزنامه خلیج (فارس) نیوز و به نقل از وی می نویسد: 'موضع مسكو در مورد اسد مبین این نكته است كه آنها در نظر دارند غرب را برای بی احترامی كه به روسیه پیرامون موضوع لیبی انجام دادند تنبیه كنند و دولت پوتین نیز از این مسئله به این عنوان استفاده می كند كه او و دولتش همچنان یك قدرت كلیدی و تاثیر گذار در دنیا است.'

** غرب؛ طرح اتهام علیه روسیه و سرپوش گذاری بر دخالت های خود در سوریه

--------------------------------------------------------------------------------------------

در حالیكه مسكو موضع متفاوتی را با غرب در رابطه با سوریه اتخاذ كرده است، كشورهای غربی با طرح اتهام های مختلف می كوشد روسیه را عامل تشدید نا آرامی ها در سوریه معرفی كنند و با فرافكنی بر روی دخالت های خود در این كشور سرپوش بگذارند. كشورهای غربی با دخالت های همه جانبه در سوریه از جمله حمایت از گروه های مخالف و تجهیز تسلیحاتی معارضان می كوشند بر بحران و آشوب در سوریه دامن زده و مسیر گفت و گو و اصلاحات در این كشور را منحرف سازند.

طرح اتهام 'ارسال تسلیحات به دولت سوریه برای سركوب مردم' علیه كرملین اقدامی است كه از سوی غرب و با هدف فرافكنی انجام می گیرد. چندی است محافل غربی روسیه را متهم به ارسال تجهیزات نظامی از جمله سه بالگرد تعمیر شده 'می ـ 25' به دولت سوریه می كنند . این ادعا در حالی مطرح می شود كه طی نا آرامی های موجود در سوریه كشورهای غربی به ویژه آمریكا خود اسلحه و تجهیزات جنگی در اختیار معارضان سوری قرار می دهند.

در همین حال'سرگی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه، در 26 خرداد سال جاری ادعاهای مطرح شده علیه روسیه را قاطعانه تكذیب كرد.

لاوروف گفت: 'ما هیچ گونه تجهیزاتی را كه ممكن است برای سركوب تظاهركنندگان به كار گرفته شود، به سوریه و یا كشورهای دیگری تحویل نمی دهیم و این در حالی كه آمریكا فعالانه چنین وسایلی را به این منطقه تحویل می دهد و از جمله یكی از كشورهای خلیج فارس در این روزها چنین وسایلی را از آمریكا تحویل گرفته است'.

وزیر خارجه روسیه افزود: 'تجهیزاتی كه مسكو به سوریه تحویل می دهد، فقط تجهیزاتی هستند كه ممكن است در صورت حمله مسلحانه از خارج مورد نیاز این كشور قرار گیرد'.

وزیر خارجه روسیه این سخنان را در حالی اظهار داست كه 'الكساندر فومین' مدیر سازمان فدرال همكاری های نظامی ـ فنی روسیه، در اظهاراتی كه در هشتم تیر ماه جاری از سوی خبرگزاری 'ریا نووستی' منتشر شد، سوریه را دوست خود معرفی كرد و گفت ما تمام تعهدات خود در قبال دوستانمان را اجرا می كنیم. وی یاد آور شد كه روسیه طبق قرارداد سال 2008 سه بالگرد 'می ـ 25' را تعمیر كرده و آماده تحویل به موقع آنها به سفارش دهنده است'.

اتهام دیگری كه غرب علیه روسیه مطرح می كند آن است كه روسیه می كوشد دولت دمشق را كه از خریداران اصلی تسلیحات این كشور در منطقه است از دست ندهد.

تارنمای رادیو فرانسه در این رابطه می نویسد: روسیه در نظر دارد به هر قیمتی قرارداد 8/3 میلیارد دلاری سلاح خود با سوریه را زنده نگه دارد.

این موضوع از سوی محافل غربی در حالی مطرح می شود كه كشوری چون آمریكا خود به حمایت بی چون و چرا از كشورهایی چون عربستان، بحرین و قطر می پردازد كه از خریداران میلیاردی تسلیحات نظامی این كشور هستند. آمریكا برای حفظ منافع و بازار فروش تسلیحاتش در این كشورها حتی از داعیه خود در خصوص سردمداری دموكراسی و حقوق بشر نیز می گذرد. ادعایی كه به بهانه آن تاكنون به كشورهایی چون عراق و افغانستان لشكر كشی كرده و در آن كشورها جنگ و كشتار به راه انداخته است.

** سخن آخر

---------------------

در حالی كه روسیه اجرای رزمایش در آب های مدیترانه را تنها قصد خود برای اعزام ناوهای جنگی به این منطقه معرفی می كند، تحلیلگران این اقدام روسیه را اقدامی نمادین برای اعلام حمایت از سوریه در قبال غرب می دانند. پهلو گرفتن ناوهای روسی در بندر طرطوس سوریه و حركت ناوهای جنگی روس در دل دریای مدیترانه قطعا نگرانی را در اذهان غرب و هم پیمانانش در منطقه بر می انگیزد.

كشور تركیه كه پیش از این مناسباتی تقریبا عادی با سوریه داشت و هم اكنون با بحرانی شدن اوضاع در این كشور هم صدا با غرب خواهان كناره گیری بشار اسد از قدرت است، از حركت ناوهای روسی به سمت دریای مدیترانه اظهار نگرانی كرده است.

شبكه خبری تلویزیون دولتی تركیه 'تی.آر.تی' در روز شنبه 24 تیر ماه در مطلبی با عنوان ناوهای جنگی روسیه به كجا می روند؟ از ورود شش ناو جنگی این كشور به دریای اژه اعلام نگرانی كرد.

تی. آر. تی ضمن اعلام این خبر نوشت:11 كشتی جنگی متعلق به ناوگان شمال بالتیك و دریای سیاه روسیه قرار است در دریای مدیترانه و سیاه رزمایش انجام دهند.

این شبكه خبری در ادامه می نویسد : بیم آن می رود كه كشتی های روسیه در آبهای مدیترانه شرقی كه اوضاع در آن بحرانی است به سوی سوریه بروند.

به طور كلی آنچه از شرایط حاضر در رابطه با سوریه بر می آید آن است كه غرب تاكنون بر خلاف تمامی تلاش ها برای اجرای منویاتش در سوریه و تعیین سرنوشت ملت این كشور نتوانسته است كاری از پیش ببرد. به گفته كارشناسان، روسیه به عنوان یك حایل قدرتمند در منطقه می تواند از افزایش دخالت كشورهای غربی در سوریه جلوگیری كند. غرب آنگونه كه نشان داده است همواره از نا آرامی و آشوب در منطقه استقبال می كند گویا بی ثباتی در منطقه تضمین كننده منافع غرب است. هم اكنون اما موضع متفاوت روسیه، ضمن خشمگین ساختن مقام های غربی می تواند حاوی این پیغام برای آنها باشد كه سرنوشت ملت های منطقه نباید توسط كشورهای دیگر با فرسنگ ها فاصله از منطقه رقم بخورد.

تحقیق**م - الف**1358



:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()