نوشته شده توسط : vzwdolor
هواداران انگلستان

هواداران تیم ملی انگلستان در ورزشگاه بعد از پیروزی تیمشان مقابل اوکراین یکصدا خواندند "ما می‌مانیم"

انگلستان در آخرین روز بازی‌های گروهی جام ملت‌های اروپا، روز سه‌شنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) با نتیجه ۱ بر صفر اوکراین را برد و با ۷ امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله یک‌چهارم پایانی راه یافت.

اوکراین یکی از دو میزبان رقابت‌ها در حالی با انگلستان روبرو شد که به دلیل اندوختن ۳ امتیاز از دو بازی نخست-یک امتیاز کمتر از انگلستان و فرانسه، تنها در صورت پیروزی صعود می‌کرد. علاوه بر این اوکراین آندره شوچنکو کاپیتان پرآوازه خود را هم به دلیل مصدومیت از ابتدا در ترکیب نداشت.

اوکراین در این بازی از ابتدا فشار زیادی روی دروازه انگلستان وارد آورد و موقعیت‌های زیادی برای باز کردن دروازه حریف داشت اما مهاجمان این تیم نتوانستند از فرصت‌های پرشماری که داشتند استفاده کنند.

اما انگلستان از فرصت های به مراتب کمتر خود استفاده بهتری کرد. ارسال استیون جرارد که بهترین بازیکن انگلستان در سه بازی گروهی بوده در دقیقه ۴۸ از میان سه دفاع و دروازه‌بان اوکراین گذشت و روی خط دروازه به وین رونی رسید. رونی که بعد از دو بازی محرومیت به ترکیب این تیم اضافه شده بود به آسانی دروازه را باز کرد و انگلستان را ۱ بر صفر پیش انداخت.

رونی به جز گلی که زد بازیکن موثری برای انگلستان نبود و یک فرصت قطعی گلزنی را هم به آسانی از دست داد.

آندری شوچنکو

آندری شوچنکو بعد از حذف اوکراین از تورنمنت گفت که از تیم ملی کشورش خداحافظی خواهد کرد

اوکراین بعد از دریافت گل بارها دروازه انگلستان را تهدید کرد و در یک صحنه جنجالی (دقیقه ۶۲) شوت مارکو دویچ با دفع ناقص جو هارت وارد دروازه انگلستان شد اما جان تری توپ را در حالی که از خط دروازه گذشته بود بیرون کشید. داور دستور به ادامه بازی داد و این اتفاق ظاهرا از چشم داور پنجم که در چند قدمی صحنه قرار داشت نیز دور ماند. مربی و بازیکنان انگلستان بعد از بازی اعتراف کردند که این توپ باید گل اعلام می شد.

نتیجه ۱ بر صفر تا انتها پا برجا ماند و انگلستان با ۷ امتیاز به عنوان سرگروه صعود کرد. انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی یکشنبه آینده ۲۴ ژوئن با ایتالیا روبرو خواهد شد.

آندری شوچنکو کاپیتان اوکراین بعد از این بازی در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت که بعد از یک مسابقه دیگر (بازی خداحافظی) از بازی برای تیم ملی اوکراین بازنشسته خواهد شد.

فرانسه نیز با وجود ارائه یک بازی ضعیف و شکست قاطعانه ۲ بر صفر مقابل سوئد با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد و شنبه آینده با اسپانیا، قهرمان اروپا و جهان، مسابقه خواهد داد.

زلاتان ابراهیموویچ، کاپیتان سوئد، نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و در دقیقه ۵۴ با حرکتی آکروباتیک یکی از بهترین گل‌های تورنمنت را به ثمر رساند. گل دوم سوئد را سباستین لارسون در دقیقه ۹۰ زد.

مرحله یک چهارم نهایی روز پنجشنبه ۲۱ ژوئن با دیدار پرتغال و جمهوری چک آغاز خواهد شد.



:: برچسب‌ها: رودخانه , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش منابع خبری، انگلیس در این بازی با گل 'وین رونی' در حالی یك بر صفر پیروز شد كه اوكراین بدشانسی آورد و گل تساوی آنها توسط داور پنجم دیده نشد.

از سوی دیگر در بازی دوم گروه فرانسه دو بر صفر از سوئد حذف شده شكست خورد اما با وجود این به عنوان تیم دوم صعود كرد.

این اولین شكست فرانسه تحت مربیگری 'لوران بلان' بعد از 23 مسابقه و اولین برد سوئد مقابل این تیم بعد از 43 سال بود.

انگلیس با صدرنشینی گروه چهارم از رویارویی با تیم اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی نجات پیدا كرد اما در عوض باید یكشنبه هفته آینده در كی یف با ایتالیا بازی كند، ولی فرانسه شنبه شب در دونتسك به مصاف اسپانیا خواهد رفت.

'روی هاجسون' كه از زمان مربیگری انگلیس، تیمش در پنج بازی نباخته است بعد از دیدار با اوكراین گفت كه تیم نسبتا بی تجربه اش عملكرد خوبی به خصوص در دفاع از خود به نمایش گذاشتند.

وی افزود: شانس آوردیم ولی می توانستیم بهتر از این هم باشیم. هنگام دریافت توپ باید خونسردتر باشیم و روی این موضوع كار كنیم.

ورزشی**9126**1553



:: برچسب‌ها: آسیا , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز چهارشنبه مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،‌' جعفر بابایی' در گفت و گویی افزود: متقاضیانی كه نسبت به تكمیل فرم های نقل و انتقال برون استانی اقدام كرده اند و در این راستا با مشكل مواجه هستند، ‌می توانند مراتب را از طریق پیام الكترونیكی به آدرس Edari@ Medu.ir اعلام كنند تا نسبت به پیگیری و رفع مشكل آنان اقدام شود.

اجتمام ** 1788 **1569



:: برچسب‌ها: جدید , سیاه , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گفته مخالفان جمهوری اسلامی بیش از چهار هزار زندانی سیاسی و مخالف جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۷ در اعدام های دسته جمعی کشته شدند

گروهی از فعالان حقوق بشر دادگاه نمادینی در مرکز حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل لندن، برگزار کرده اند که در جریان آن به اعدام زندانیان سیاسی در دهه ۱۳۶۰ به ویژه تابستان ۱۳۶۷ در ایران و نقش عاملان آن رسیدگی می شود.

در این دادگاه نمادین که روز ۱۸ ژوئن آغاز شده و تا ۲۲ ژوئن ادامه دارد، عده ای از زندانیان سیاسی سابق و برخی از اعضای خانواده اعدام شدگان حضور دارند.

در بیانیه ای که وبسایت "ایران تریبیونال" منتشر کرده، آمده است که این دادگاه "با دعوت از شخصیت های حقوقی و غیرحقوقی و قضات سرشناس جهانی همراه با یک تیم دادستانی متشکل از هشت حقوقدان ایرانی و غیرایرانی به سرپرستی پروفسور پیام اخوان و سر جفری نایس"برگزار می شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است که "چهار سال تلاش بی وقفه مردمی مصمم برای رسیدگی به کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت به بار نشست. این دادگاه مردمی، رژیم جمهوری اسلامی ایران و رهبران و دست اندرکاران کشتار زندانیان سیاسی را، که از روزهای پایانی خرداد ۶۰ آغاز و در تابستان ۶۷ به اوج رسید، به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت محاکمه خواهد کرد."

به گفته برگزارکنندگان، یکی از دلایل تشکیل این دادگاه این بوده است که زندانیان سیاسی اعدام شده و آنهایی که بعدها از زندان آزاد شدند، "در هیچ دوره ای از دهه شصت به وکیل و تسهیلات و مشاوره حقوقی و خانواده خود دسترسی و حق دفاع از خود نداشتند."

برگزار کنندگان به گفته خودشان به هیچ گروه سیاسی یا دولتی وابستگی ندارند و سازمان عفو بین الملل اگر چه حامی این جریان است، اما برگزار کننده آن نیست.

جلسات رسیدگی شامل شنیدن شهادت افراد از گروههای سیاسی مختلف است که یا خود در دهه شصت زندانی سیاسی بوده اند یا از بستگان و دوستان اعدام شدگان هستند.

دادگاه نمادین در لندن

از تمام گروههای سیاسی حداقل یک شاهد حضور دارد. از جمله: حزب کومله و دمکرات کردستان، گروه فدائیان خلق (اقلیت و اکثریت)، حزب توده، سازمان مجاهدین خلق، آرمان مستعضفین، راه کارگر، پیکار و...

شهود به جایگاه می آیند و تجارب خود را بیان می کنند. یک دادستان سئوالات را می پرسد و گاهی اعضای هیات منصفه نیز سئوالاتی را مطرح می کنند.

هدف از برگزاری این دادگاه نمادین این است که مشخص شود آیا در دهه شصت خورشیدی کشتار جمعی زندانیان سیاسی به طور نظام‌مند انجام گرفته است یا نه. درصورت جواب مثبت، حکومت ایران مسئول معرفی می شود و عاملان و مجریان این ماجرا هم نام برده می شوند.

البته حکم نهایی این دادگاه نمادین فاقد کارآیی اجرایی است.

برگزار کنندگان می گویند که امیدوارند این دادگاه الگویی برای برگزاری نمونه های دیگر برای رسیدگی به جنایاتی باشد که توسط دولتها و حکومت های مختلف در جهان علیه ملتشان یا ملت های دیگر صورت می گیرد.

یک تیم بین المللی حقوقی، متشکل از عده ای از حقوقدانان بین المللی و ایرانی از جمله جان کوپر، ریچارد فالک، سر جفری نایس، اریک دیوید، پیام اخوان، نانسی هورماشیا، هدایت متین دفتری و کادر اسمال (که سال گذشته درگذشت)، این دادگاه را سازماندهی کرده اند.

برگزار کنندگان این دادگاه می گویند امیدوارند که این دادگاه الگوی برای برگزاری نمونه های دیگر برای رسیدگی به جنایاتی باشد که توسط دولتها و حکومت های مختلف در جهان علیه ملتشان یا ملت های دیگر صورت می گیرد.

به گفته مخالفان جمهوری اسلامی، بیش از چهار هزار زندانی سیاسی و مخالف جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۷ در اعدام های دسته جمعی کشته شدند.

مرحله دوم این دادگاه نمادین قرار است در ماه اکتبر سال جاری در شهر لاهه در هلند برگزار شود.

این دادگاه با الهام از دادگاه نمادینی که به رسیدگی به جنایات جنگی در ویتنام می پرداخت تشکیل شده است. دادگاه نمادین رسیدگی به وقایع جنگ ویتنام در دهه ۱۹۶۰ میلادی توسط عده ای از روشنفکران و فعالان حقوق بشر از جمله برتراند راسل و ژان پل سارتر در دانمارک و سوئد برگزار شد.

این گروه به سرپرستی برتراند راسل، فیلسوف بریتانیایی، تصمیم گرفت دولت و ارتش آمریکا را به آنچه آنان جنایت جنگی در ویتنام می نامیدند، به دادگاهی فرا خوانند.

اما چون امکان برگزاری این دادگاه در مراجع رسمی و حقوقی هیچ کشوری مهیا نشد، آنها تصمیم گرفتند دادگاه مردمی برگزار کنند که در این دادگاه به موضوع فوق رسیدگی شود و نتیجه دادگاه هم محکومیت دولت آمریکا به جنایت جنگی در ویتنام بود.

بدون اینکه حکم لازم الاجرایی برای کسی یا دولتی صادر شود، تاثیر این دادگاه بر افکار عمومی برای محکومیت دولت آمریکا بسیار وسیع بود.



:: برچسب‌ها: جشن تولد , آبی , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در نخستین مرحله از سفر به سه كشور آمریكای لاتین به همراه هیاتی عالی‌رتبه بعدازظهر سه شنبه به وقت محلی وارد لاپاز پایتخت بولیوی شد و در فرودگاه بین‌المللی این شهر از سوی 'اوو مورالس' همتای بولیویایی خود مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری ایران كه به طور زنده از تلویزیون بولیوی نیز پخش می‌شد، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و بولیوی، رییسان جمهوری مقامات عالیرتبه دو كشور را به یكدیگر معرفی كردند.

استقبال گرم و پرشور مردم بولیوی نیز در میدان دولت این شهر و در مقابل كاخ ریاست جمهوری این كشور بسیار چشمگیر بود.

مردم بولیوی با در دست داشتن تصاویری از دكتر احمدی‌نژاد و مورالس و با سر دادن شعارهای زنده باد ایران و زنده باد بولیوی از رییس‌جمهوری اسلامی ایران استقبال كردند و دكتر احمدی‌نژاد نیز دقایقی به ابراز احساسات پرشور آنان پاسخ گفت.

رییس جمهوری كشورمان پس از دیدار خصوصی با همتای بولیویایی خود و برگزاری مذاكرات مشترك هیات های عالیرتبه دو كشور، در ضیافت نهار رسمی مورالس كه به افتخار حضور وی در این كشور برگزار شده بود، شركت كرد.

در مذاكرات مشترك هیات های عالیرتبه ایران و بولیوی نیز رییسان جمهوری دو كشور بر لزوم همگرایی بیش از پیش كشورهای مستقل و عدالت طلب در مسیر پیشرفت و سازندگی تاكید كردند.

رییسان جمهوری ایران و بولیوی یادآور شدند: دولت‌ها و ملت‌های عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و ضد امپریالیستی باید دربرابر فشارها و زیاده‌خواهی قدرت‌های استكباری در كنار یكدیگر بوده و همه توان و ظرفیت‌های خود را در مسیر پیشرفت و توسعه یكدیگر به كار گیرند.

احمدی نژاد و مورالس همچنین بر لزوم توسعه و گسترش روابط و مناسبات همه جانبه میان تهران – لاپاز تأكید كردند.

همچنین روز گذشته با حضور رییسان جمهوری دو كشور، یك یادداشت تفاهم همكاری در زمینه مبارزه با قاچاق مخدر، داروهای روانگردان و پیش‌سازها با هدف تقویت و توسعه همكاری میان دو كشور در زمینه مبارزه با تولید، توزیع، قاچاق و سوء مصرف مواد روانگردان و پیش‌سازها به امضای وزیران امور خارجه دو كشور رسید.

پس از امضای این یادداشت تفاهم همكاری احمدی نژاد و مورالس در كنفرانس مطبوعاتی مشترك شركت كردند.

احمدی نژاد تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران و بولیوی، دو كشور مستقل و با سابقه تمدنی بسیار طولانی هستند كه تصمیم گرفته اند، روی پای خود بایستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: دو كشور و دولت های ایران و بولیوی مصمم هستند در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه و تأمین عدالت، آزادی و حقوق ملت‌های خود با استفاده از منابع طبیعی و نیروی انسانی به پیشرفت و آبادانی برسند، اما امروز كسانی كه فرصت استعمار را از دست داده‌اند با پیشرفت ملت‌های آزاده همچون ایران و بولیوی مخالف هستند.

وی با بیان این كه استقلال، عدالت و آزادی همواره دشمنان زیادی داشته و دارد، گفت: دولت‌ها و گروه‌هایی كه به حق خود قانع نبوده و با زیاده‌خواهی دست در جیب سایر ملت‌ها دارند، با پیشرفت، آزادی و استقلال ملت‌ها مخالف هستند.

احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری بولیوی را فردی مردمی، انقلابی و آماده فداكاری برای پیشرفت ملت بولیوی توصیف كرد.

وی با تأكید بر روابط صمیمانه میان دو كشور اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران و بولیوی آگاهانه و با برنامه‌ریزی گام به گام در جهت توسعه روزافزون مناسبات همه جانبه حركت می‌كنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: همكاری‌های میان دو كشور مطمئنا به نفع دو ملت و همه ملت‌های مستقل جهان خواهد بود.

وی تصریح كرد: دو ملت ایران و بولیوی در جبهه ملت‌های مستقل و در برابر زیاده‌خواهان و امپریالیسم هستند و خوشحالیم كه امروز ملت بولیوی با دولت و رییس‌جمهوری انقلابی، بسرعت در مسیر پیشرفت حركت می‌كند و آرزومندیم كه همه اهداف دولت و ملت بولیوی به خوبی و به صورت كامل محقق شود.

رییس‌جمهوری همچنین ضمن اظهار خرسندی از این كه سفر وی به بولیوی در آستانه جشن ملی و باستانی این كشور كه بیش ازپنج 5 هزار سال سابقه تاریخی دارد، انجام شد، یادآور شد: جشن‌های باستانی در ایران از جمله نوروز سرشار از محبت، دوستی، عشق و در جهت همدلی و همبستگی بوده و به نوعی جشن انسانیت و زیبایی‌ها است.

*** دولت و ملت بولیوی در كنار دولت و ملت ایران است

'اوو مورالس' رییس‌جمهوری بولیوی نیز در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از سفر احمدی‌نژاد به این كشور گفت: جمهوری اسلامی ایران كشوری است كه ملت و دولت بولیوی در زمینه‌های گوناگون اعتماد بسیار زیادی به آن دارند و در مسیر مبارزه با امپریالیسم كارهای فراوانی می‌توانند با یكدیگر انجام دهند.

رییس‌جمهوری بولیوی افزود: ملت‌هایی كه در مسیر آزادی گام برمی‌دارند، همواره از سوی زیاده‌خواهان و مستكبران مورد هجمه و اتهام قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: امروز شاهد هستیم كه هجمه بسیار گسترده‌ای نسبت به رییس‌جمهوری ایران در رسانه‌های مختلف جهان شكل گرفته است اما دكتر احمدی‌نژاد باید بداند كه در این راه تنها نبوده و ملت بولیوی در كنار او و ملت ایران قرار دارد.

رییس‌جمهوری بولیوی همچنین با بیان این كه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های گسترده‌ای در روابط همه جانبه میان ایران و بولیوی صورت گرفته است، از جمهوری اسلامی ایران بخاطر عزم جدی بر گسترش روابط و انتقال تجربیات و فناوری از این كشور به بولیوی قدردانی كرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران پس از مذاكرات و بررسی چگونگی توسعه روابط و مناسبات همه جانبه میان دو كشور، بامداد امروز /چهارشنبه/ با بدرقه رسمی همتای بولیویایی خود این كشور را به منظور شركت در اجلاس توسعه و محیط‌ زیست، به مقصد ریودوژانیرو در كشور برزیل ترك كرد.

احمدی‌نژاد در دومین مرحله از سفر به آمریكای لاتین به منظور شركت در اجلاس جهانی ریو+20 با موضوع توسعه و محیط زیست، ساعاتی پیش وارد ریودوژانیرو برزیل شد و در بدو ورود مورد استقبال محمدجواد محمدی‌زاده معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان محیط زیست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل و جمعی از مقامات برزیل قرار گرفت.

اجلاس جهانی توسعه و محیط‌ زیست قرار است در سالن ریو سنتر امروز با حضور سران كشورهای مختلف جهان كار خود را آغاز كند.

احمدی نژاد را در جریان سفر پنج روزه به آمریكای لاتین، 'علی اكبر صالحی' وزیر امورخارجه، 'حمید بقایی' معاون اجرایی رییس جمهوری و 'علی سعیدلو' معاون امور بین الملل رییس جمهوری همراهی می كنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران قرار است پس از شركت در اجلاس

ریو+ 20 در برزیل برای دیدار و گفت و گو با همتای ونزوئلایی خود به كاراكاس پایتخت ونزوئلا سفر كند.

سیام**7378**1336



:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا به نقل از كانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، ریابكوف كه به نمایندگی از طرف كشورش در نشست دو روزه هسته ای مسكو برای حل مساله هسته ای ایران شركت كرده بود، روز چهارشنبه گفت: اختلافات میان ایران و 1+5 چشمگیر است و به همین خاطر در چارچوب نشست مسكو چند دور مذاكرات و نیز دیدارهای دوجانبه انجام گرفت.

وی افزود: در مذاكرات دو روزه مسكو در خصوص برنامه هسته ای ایران، مذاكرات مفصلی صورت گرفت و تیم های مذاكره كننده به تجزیه و تحلیل مواضع پیشنهادی طرف های شركت كننده در نشست بغداد پرداختند.

مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه با تاكید بر لزوم تسریع در روند نزدیك سازی مواضع ایران و 1+5 افزود: جستجوی راهكارهای سیاسی برای حل مساله هسته ای ایران ادامه خواهد داشت.

ریایكوف گفت: به رغم اختلافاتی كه هنوز در برخی مسایل باقی مانده است، جستجوی راهكارها برای حل و فصل سیاسی مساله ایران ادامه خواهد داشت و این امر در جریان پنج دور مذاكرات مسكو مورد تاكید قرار گرفت.

وی همچنین گفت كه در نشست مسكو درباره نشست آینده ایران و گروه 1+5 توافق شد و قرار است این نشست سوم ماه ژوییه (13 تیر ماه) در استانبول برگزار شود.

نشست هسته ای مسكو و مذاكرات ایران و 1+5 در پایتخت روسیه پس از دو روز گفت وگوی فشرده طرفین برای رفع اختلافات و بحث و بررسی درباره پیشنهادهای دوجانبه پایان یافت.

ریابكوف روز دوشنبه نیز در حاشیه این نشست در گفت و گو با روزنامه روسی 'ایزوستیا'، مخالفت خود را با تحریم ایران به عنوان راهكاری برای رسیدن به اهداف سیاسی اعلام كرد.

ریابكوف خاطرنشان كرد: طرف روسی با بكارگیری تحریم به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف سیاسی مخالفت می كند.

وی اضافه كرد: چنین رویكردی از لحاظ سیاسی و اخلاقی مانع دستیابی به تفاهم و توافق می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینكه غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران در وهله نخست موجب نگرانی آمریكا و كشورهای اروپایی می شود، اظهار داشت: انتظار داریم در نشست مسكو، هم طرف ایرانی برای كاهش تولید اورانیوم غنی شده اعلام آمادگی كند و هم طرف های شركت كننده در مذاكرات پیشنهاداتی به ایران بدهند كه جالب تر از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده برای این كشور باشد.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: ایتالیا , گربه , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor
خشونت‌ها در سوریه

خشونت‌های تازه در سوریه در آستانه ارائه گزارش ناظران سازمان ملل به شورای امنیت روی داده است

مخالفان دولت سوریه می‌گویند که نیروهای امنیتی این کشور امروز سه شنبه، ۱۹ ژوئن به گلوله‌باران شهرهای مختلف این کشور ادامه داده‌اند.

مخالفان می‌گویند نیروهای دولتی مناطقی از شهرهای رستن در استان حمص و مناطقی در حومه دمشق از جمله دوما را گلوله‌باران کرده‌اند.

خشونت‌های تازه در سوریه در آستانه ارائه گزارش ناظران سازمان ملل به شورای امنیت روی داده است.

ژنرال رابرت مود، فرمانده ناظران سازمان ملل در سوریه روز شنبه تعلیق فعالیت‌های ناظران را به دلیل افزایش خشونت‌ها اعلام کرد.

کمیته هماهنگی محلی، که شبکه ای از فعالان مخالف سوریه و در داخل کشور مستقر است، می‌گوید شهر رستن از سه شنبه صبح تحت " گلوله‌باران شدید و مدام" قرار داشته است.

این کمیته افزود به سوی مناطقی در حومه دمشق نیز خمپاره شلیک شده است.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می گوید در دوما در حومه دمشق، دو نفر کشته شده‌اند.

مخالفان می گویند محل‌های تجمع مخالفان در حمص، مورد حمله قرار گرفته اند.

این در حالی است که دولت سوریه گفته است امکان تخلیه شهروندانی را در درگیری‌های حمص به دام افتاده‌اند، فراهم کرده است.

پیشتر ژنرال مود گفته بود که تلاش‌ها برای نجات این شهروندان موفق نبوده و از دو طرف خواسته بود تا به این افراد اجازه دهند، مناطق درگیری را ترک کنند.

وزارت امور خارجه سوریه گفته است که دولت خواهان تسهیل امکانات خروج این افراد بدون هر نوع شرطی است اما کارشکنی‌های "گروه‌های تروریستی مسلح" اجازه نداده تا چنین امری به وقوع بپیوندد.

کشتی حامل اسلحه روسی برای سوریه

کشتی روسی

روسیه گفته است که ارسال تسلیحات به سوریه بر اساس قراردادهای قبلی صورت می گیرد

در همین حال ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا از بازگشتن یک کشتی حامل اسلحه روسی برای سوریه از نزدیکی سواحل اسکاتلند خبر داده است.

پیش تر شرکت بیمه استاندارد کلاب، که یک شرکت بریتانیایی است، گفته بود که پوشش بیمه ای کشتی الائد را لغو کرده و این کشتی در نزدیک سواحل غربی اسکاتلند در شمال بریتانیا متوقف شده است.

دولت بریتانیا گفته است که اطلاع یافته بود که این کشتی حامل یک محموله هلی کوپترهای نظامی به مقصد سوریه است در حالیکه پیشتر به آگاهی دولت روسیه رسانده بود که حمل هر نوع تسلیحاتی برای دولت سوریه باید متوقف شود.

روسیه گفته است که ارسال تسلیحات به سوریه بر اساس قراردادهای قبلی صورت می گیرد و اسلحه های صادراتی در مقابله با "تظاهرات مسالمت آمیز" کاربرد ندارد، اما بعضی گزارش های خبری حاکی از حملات گسترده هلی کوپترهای ارتش سوریه به مناطق شهری بوده است.



:: برچسب‌ها: آیفون , استرالیا , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا ، حسن انواری افزود:‌ به همین مناسبت در شورای عالی اشتغال كمیته امداد به عنوان نهاد برتر معرفی شد و به این نهاد به عنوان رتبه اول لوح تقدیر و سپاسگذاری اهداء‌ شد كه جزو افتخارات نظام است.

وی اظهارداشت:‌در سال گذشته 1500میلیارد تومان از تسهیلات بانكی قرار شد استفاده كنیم كه 750 میلیارد تومان برای اشتغال خانگی و 750 میلیارد تومان دیگر برای خود اشتغالی در نظر گرفته شد.

انواری افزود:‌ امسال 500 هزار فرصت شغلی در دستوركار داریم و بشرط اینكه اعتبارات آن تعیین شود و تاكنون برای 300 هزار فرصت شغلی با بانك مركزی صحبت شده است .

‌ وی گفت: برای نیمه اول سال 91تا مهرماه با بانك مركزی رایزنی كرده ایم كه با پرداخت حدود 800 میلیارد تومان موافقت شده است كه در حال رایزنی با استان ها برای تعیین سهمیه آن ها هستیم .

سرپرست كمیته امداد افزود: بودجه ما در مجموع 19درصد افزایش داشته است كه مجموع اعتبارات ما به 2400 میلیارد تومان رسیده است.

وی رویكرد كمیته امداد را توانمند سازی خانواده های تحت پوشش عنوان كرد وگفت:‌

استعداد سنجی و شكوفا كردن استعدادهای خانواده های تحت پوشش كمیته امداد و خود اشتغالی سرلوحه این نهاد می باشد .

انواری در مساله درمان مددجویان كمیته امداد امام خمنی (ره ) اظهارداشت:‌ بیمه اجتماعی روستایی برای 350 هزار خانواده تحت پوشش كمیته امداد تدارك دیده شده كه از بیمه روستایی برخوردار شوند.

وی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره)

با شعار ولایت ، ایثار ، امید و تلاش به ویژه در بخش اردوها كه از امشب آغاز می شود را شامل 18اردوگاه برای 50هزار دانش آموز از خانواده تحت پوشش كمیته امداد ذكر كرد.

انواری افزود:‌بخش مهارت آموزی سهم عمده در این اردوگاه ها دارد و به عنوان ایستگاه های توانمند سازی برای جوانان و نوجوانان محسوب می شود و همچنین 100كانون فرهنگی دائم در تابستان 91 پذیرای 30هزار دانش آموز در سراسر كشور می باشد.

سرپرست كمیته امداد هزینه برگزاری این اردوگاه ها را برای دانش آموزان تحت پوشش كمیته امداد یك میلیون و 300هزارتومان ذكر كرد و گفت :‌ در مجموع 5 میلیارد تومان برای این كار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قبلا دانش آموزان ممتاز به این اردوگاه ها دعوت می شدند ولی امسال دانش آموزان ضعیف هم به این اردوگاه ها دعوت می شوند .

در پایان مراسم افتتاحیه سی امین دوره اردوهای دانش آموزی سراسری و منطقه ای كمیته امداد امام خمینی (ره ) كه در سوهانك ،مجتمع ولایت كمیته امداد برگزاری شد ، دانش آموزان تحت پوشش این نهاد كه در ورزش مقام كشوری كسب كرده بودند ، لوح تقدیر خود را از دست محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دریافت كردند.

**1536**



:: برچسب‌ها: بهار , تورنتو , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل صبح سه شنبه به وقت محلی باردیگر بحران در سودان و سودان جنوبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

براساس گزارش اعضای شورای امنیت، مذاكرات برای حل اختلافات مرزی دو كشور، زیر نظر كارگروهی از مقام های بلند پایه اتحادیه آفریقا جریان دارد.

در پی درگیری های خونین در نوار مرزی دو كشور سودان و سودان جنوبی، شورای امنیت سازمان ملل ماه مه سال جاری با صدور قطعنامه 2046 خواستار خاتمه فوری درگیری ها شد و طرفین را به مذاكره برای حل اختلافات فراخواند.

جولای 2011 بر اساس مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، سودان جنوبی از كشور سودان جدا و پیامد آن درگیری های خونین مرزی آغاز شد.

اروپام 1908**1516



:: برچسب‌ها: خیابان , درختان , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor
جولین آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس

دادستانی سوئد از مدت ها پیش خواهان آن بوده که بریتانیا، جولین آسانژ را در ارتباط با شکایتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی در اختیار آن کشور قرار دهد

ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه اکوادور گفته است که جولین آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به سفارت این کشور در لندن پناه برده و خواهان پناهندگی سیاسی از این کشور شده است.

آقای پاتینو گفته است که کشورش در حال بررسی این درخواست است.

این اقدام آقای آسانژ کمتر از یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دیوان عالی بریتانیا (در ۱۴ ژوئن) درخواست وکلای جولین آسانژ برای از نو به جریان انداختن پرونده استرداد او به سوئد را رد کرد اما گفت که آقای آسانژ تا دو هفته دیگر به سوئد مسترد نخواهد شد.

دادستانی سوئد از مدت ها پیش خواهان آن بوده که بریتانیا، جولین آسانژ را در ارتباط با شکایتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی در اختیار آن کشور قرار دهد.

آقای آسانژ همواره اتهامات وارده به خود را رد کرده و طرح این ادعاها را به انگیزه های سیاسی ربط داده است.

دیوان عالی بریتانیا، عالی‌ترین مرجع قضایی بریتانیا آخر ماه مه، رای به استرداد جولین آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به سوئد داد.

هواداران آقای آسانژ نگران آن هستند که پس از استرداد او به سوئد، این کشور موسس ویکی‌لیکس را در اختیار آمریکا قرار دهد.

جولین آسانژ ۴۰ ساله ضمن مخالفت با درخواست استرداد خود به سوئد، برای پاسخگویی به این اتهام بدون خروج از بریتانیا ابراز آمادگی کرده است.

ویکی لیکس تا کنون چند صد هزار نسخه اسناد محرمانه دولت آمریکا را به خصوص در زمینه روابط خارجی و دیدگاه‌های مقامات این کشور در مورد مسایل مختلف بین المللی منتشر کرده است.

انتشار این اسناد و مدارک موجب خشم و سرافکندگی دولت آمریکا شد.



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , ایتالیا , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor
غزاله جاوید

غزاله جاوید

غزاله جاوید، خواننده ۲۵ ساله پاکستانی در پیشاور پاکستان هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش پلیس پاکستان خانم جاوید و پدرش در آخرین ساعات روز دوشنبه ۱۸ ژوئن هدف تیر اندازی یک موتورسوار قرار گرفتند.

غزاله جاوید که به زبان مادریش یعنی پشتو آواز می خواند و اهل دره سوات پاکستان بود. او حدود شش سال پیش در پی حمله نظامی علیه طالبان در این منطقه شهرش را ترک کرد و به پیشاور رفت.

خانم جاوید یک بار هم به خاطر تهدیدها مجبور شده بود خوانندگی را کنار بگذارد.

او بعد از آن با تاجری به نام جهانگیر ازدواج کرد ولی گفته می شود که آنها بعدا از هم جدا شدند.

به گفته نصیره محب، خبرنگار بی بی سی در پیشاور، خواهر غزاله جاوید که تنها شاهد صحنه تیر اندازی بوده و از این حادثه جان سالم به در برده است، گفت همسر سابق غزاله به همراه دو نفر دیگر وارد منزل آنها شده و با طپانچه به آنها شلیک کرده است.

خواهر غزاله جاوید علیه این افراد به پلیس شکایت کرده است.

احزاب اسلامی و هنرمندان پاکستان این حادثه را محکوم کرده و خواستار مجازات قاتل یا قاتلان شده اند.

غزاله جاوید در سه سال اخیر بیشتر در تلویزیون ظاهر می شد و بیشتر برای اجرای برنامه و شوهای مختلف به افغانستان سفر می کرد، شهرت بیشتری پیدا کرد.

سبک کار غزاله جاوید بیشتر تپی (tapay) بود. تپی به سبک ویژه ای از موسیقی پشتو گفته می شود.

او علاوه بر ترانه های پشتو و تلفیق اردو و پشتو گاهی اشعار فارسی هم می خوانده است. علاقمندانش به او لقب "بلبل سوات" داده بودند.

غزاله جاوید که موسیقی سنتی شرق و غرب را با هم در می آمیخت در سال ۲۰۰۴ به آوازخوانی روی آورد.

هواداران او در افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای دنیا در شبکه های اجتماعی به شکل گسترده ای واکنش نشان داده و ابراز تاسف کرده اند.



:: برچسب‌ها: پرندگان , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، اشتون سه شنبه شب پس از پایان نشست دو روزه هسته ای ایران و 1+5 در مسكو با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش طرف های مذاكره برای رفع نگرانی های موجود گفت: در این راستا انتظار داریم كه ایران در چارچوب ان.پی.تی و قطعنامه های شورای امنیت عمل كند.

وی افزود: در همین راستا بر پیشنهادهای ارایه شده در بغداد به طرف ایرانی در مذاكرات مسكو نیز تاكید و اعلام شد، انتظار داریم ایران ضمن متوقف كردن غنی سازی 20 درصدی، تاسیسات فردو را تعطیل و ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد را به خارج منتقل كند.

وی اضافه كرد: ما این درخواست را به عنوان گام های اعتمادساز از سوی ایران تلقی می كنیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: در دو روز مذاكرات فشرده با ایران، به سووال های طرف ایرانی پاسخ داده شد و آنها نیز به سووال ها و نگرانی های ما پاسخ دادند.

وی گفت: در نشست مسكو دو طرف مواضع خود را به طور مفصل و با صراحت برای همدیگر تبیین كردند و بعد از چهار دور مذاكره درباره بسیاری از مسایل بحث و گفت وگو شد.

وی افزود: فاصله زیادی بین مواضع دو طرف از لحاظ محتوایی وجود دارد و به همین دلیل نیز توافق كردیم كه از طریق برگزاری نشست كارشناسان در استانبول بتوانیم به فهم درستی از مسایل و مشكلات موجود دست یابیم.

اشتون اظهار داشت: بعد از نشست كارشناسان در استانبول ملاقات باقری و اشمید برگزار خواهد شد و در نهایت من و آقای جلیلی درباره چشم انداز نشست ها صحبت خواهیم كرد.

وی اضافه كرد: ما می خواهیم پس از این دیدارها تصمیم بگیریم كه آیا ایران می خواهد با عمل به سه گام پیشنهاد شده از طرف ما به توافق دیپلماتیك كمك كند یانه.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینكه اگر مذاكرات پیشرفتی نداشته است، چرا تصمیم به ادامه مذاكرات گرفتید، گفت: من و آقای جلیلی در حین نشست مسكو بارها تاكید كردیم كه مذاكره را برای مذاكره نمی خواهیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: ایرانی ها نیز در این دور از نشست برای نخستین بار درباره محتوی صحبت كردند، ولی هنوز راه طولانی در پیش داریم و تصمیم برای برگزاری نشست كارشناسان نیز گامی در این راستا است.

اشتون افزود: نشست استانبول فرصت مناسبی برای بحث تفصیلی كارشناسان امر می باشد و ما در نهایت بسته به اقدامات برداشته شده در راستای عمل به سه گام پیشنهاد شده تصمیم خواهیم گرفت.

وی اضافه كرد: می خواهیم با برگزاری نشست كارشناسان و بررسی مسایل توسط افراد خبره در مسایل هسته ای به سووالات ایران پاسخ دهیم و آنان نیز به سووال های ما در خصوص مسایل مورد بحث پاسخ دهند.

مسوول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا ادامه داد: بدیهی است كه برای ادامه بحث ها نیاز به درك بهتر همدیگر وجود دارد و راهكار این امر نیز بررسی مسایل توسط كارشناسان و ارایه گزارش توسط انها به تیم های مذاكره كننده است.

اشتون ادامه داد: در نشست مسكو پاسخ های مبسوطی از طرف ایرانی دریافت شد و تصمیم گرفتیم بحث كنیم و بهترین اقدام در این راستا دستیابی به یك درك فنی از مسایل است.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای 1+5 روز گذشته در هتل 'حلقه طلایی' پایتخت روسیه آغاز شد و امشب پس از برگزاری چهار دور مذاكره میان دو طرف و انجام چند دیدار دوجانبه پایان یافت.

اروپام/2016**2240**518**1368**



:: برچسب‌ها: آیفون , خانه , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor
انفجار در مراسم عاشورا در کابل

این عکس، بعدتر برنده جایزه معتبر عکاسی - پولیتزر - شد

مقامات افغان، هفت ماه پس از حملات انتحاری به مراسم عاشورا در شهرهای مختلف افغانستان، از بازداشت دو نفری خبر داده اند که در اجرای این حملات دست داشته اند.

مراسم عاشورا در دسامبر سال گذشته، به طور همزمان در کابل، مزار شریف و قندهار مورد حمله قرار گرفت و تنها در کابل، بیش از هفتاد نفر کشته و حدود یکصد و شصت نفر دیگر زخمی شدند. شش نفر دیگر نیز در مزار شریف در حملات جداگانه‌ای روز عاشورا کشته شدند.

محمد اسحاق الکو، دادستان کل (لوی سارنوال) افغانستان که در راس هیاتی برای تحقیق در مورد این حملات قرار دارد، می گوید که برنامه ریزی این حملات در پاکستان انجام شده بود.

آقای الکو به خبرنگاران در کابل گفت که افراد بازداشت شده، کسانی هستند که مهاجمان انتحاری را برای حمله به مراسم عاشورا، از پاکستان به ولایت مرزی ننگرهار در شرق افغانستان منتقل کرده و بعد آنها را به کابل فرستاده بودند.

او گفت که این افراد، از ساکنان ولایت ننگرهار هستند و به جرم خود اعتراف کرده اند.

آقای الکو گفت "این یک توطئه بود. می خواستند تفرقه مذهبی را در افغانستان، تحت سرپرستی و اداره ارگانهای استخباراتی همسایه ما، دامن بزنند."

حملات روز عاشورا در افغانستان، علاوه بر تلفات گسترده ای که داشت، نگرانی‌ها نسبت به بروز تنش های مذهبی در افغانستان را نیز دامن زد.

مقامات افغان در آن زمان گفتند که گروهی به نام "لشکر جنگوی" که مرکز آن در پاکستان است، در سازمان‌دهی این حملات نقش داشته است.

این، نخستین بار بود که مراسم مذهبی عاشورا در افغانستان مورد حملات مرگبار قرار می گرفت.

حوادث مشابه در گذشته در پاکستان صورت گرفته بود، اما در افغانستان این گونه حملات پیش از این سابقه نداشت.



:: برچسب‌ها: زرد , آلمان , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

شماری از روزنامه ها در حاشیه اظهارات حبیب‌‎الله غالب وزیر عدلیه/دادگستری در مورد خانه‌های امن، به بررسی وضعیت زنان پرداخته و اظهارات او را نقد کرده‌اند.

آقای غالب اخیرا گفته که در خانه‌های امن "فحشا" جریان دارد، اما وزارت امور زنان از او خواسته که معذرت خواهی کند.

احمد عمران در مقاله با عنوان "نگاه پروژه‌محور حکومت به زنان" در ماندگار مدعی شده که "در ده سال گذشته خشونت در برابر زنان نه تنها کاهش نیافته بلکه رشد صعودی هم داشته است". به باور نویسنده، هنوز به زنان به عنوان جنس دوم نگاه می شود و حضور آنها در بسیار عرصه‌ها "نمادین" است.

به نظر نویسنده ماندگار، در حالی که حکومت با تشکیل یک وزارتخانه و برگزاری چند کارگاه آموزشی، فکر می کند برای اعاده حقوق زنان شهکار کرده، براساس آمار منتشر شده، از سال ۱۳۹۰ تا حال بیش از پنج هزار خشونت علیه زنان ثبت شده است.

در ادامه مطلب آمده که جامعه جهانی در آستان برگزاری کنفرانس توکیو می خواهد بداند که حکومت افغانستان در ده سال گذشته برای تامین حقوق زنان کاری انجام داده، اما به باور نویسنده هنوز هم در دادگاههای افغانستان نگاه "مردسالارانه" حاکم است و صدای زنان در پشت در دادگاهها شنیده نمی شود.

مقاله نویس ماندگار حکومت را متهم کرده که با پروژه ای کردن وضعیت زنان، تلاش کرده که به چشم نهادهای مدافع حقوق زنان "خاک بزند". نویسنده افزوده که هرگاه بحث حقوق زنان گرم شده، حکومت با برگزاری چند همایش در این مورد، تلاش کرده نشان دهد که همه چیز بر وفق مراد است.

انتشار گزارش اخیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، که در آن افغانستان کشوری با بیشترین تعداد مهاجران در جهان خوانده شده، در شماری از روزنامه های چاپ امروز کابل بازتاب یافته است.

این نهاد شمار مهاجران ثبت شده افغان در خارج از کشور را ۲.۷ میلیون نفر برآورد کرده و کشورهای عراق با ۱.۴ میلیون، سومالی با ۱.۱ میلیون و سودان با پنجصد هزار پناه‌جو، در ردیفهای بعدی این فهرست در گزارش سازمان ملل قرار گرفته اند.

هشت صبح در سرمقاله خود با عنوان "داستان آوارگی ما"، با اشاره به گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نوشته که کشورهای ایران و پاکستان همواره از حضور مهاجران افغان در خاک خود "استفاده ابزاری" کرده اند و دولت افغانستان هم برای بازگشت آنها کاری انجام نداده است.

روزنامه از وزارت امور مهاجران افغانستان انتقاد کرده که تا حال نتوانسته حتی راهبردی برای بازگشت مهاجران به کشور تدوین کند. روزنامه افزوده که هر چند مقامهای این وزارت از موفقیت خود سخن می‌گویند، اما در واقع این وزارت موفقیت محسوسی نداشته است.

به باور هشت صبح، عدم موفقیت دولت افغانستان برای بازگشت مهاجران باعث شده که زمینه اعمال فشار علیه افغانستان از سوی ایران و پاکستان فراهم شود. روزنامه معتقد است که اردوگاههای مهاجران در پاکستان به محل سربازگیری گروه طالبان تبدیل شده است.

نویسنده در ادامه تاکید کرده که دولت افغانستان باید با هماهنگی سازمان ملل تلاش کند که برای بازگشت مهاجران از این کشورها برنامه های مشخصی را روی دست گیرد. سرمقاله نویس هشت صبح افزوده که باید در داخل کشور زمینه اسکان و اشتغال مهاجران بازگشته فراهم شود.

روزنامه سرنوشت در سرمقاله خود نوشته که هنوز عوامل مهاجرت افغانها به خارج از کشور از بین نرفته و به همین دلیل، احتمال افزایش شمار مهاجران نیز وجود دارد. نویسنده از جنگ، ناامنی و عدم فرصتهای شغلی به عنوان عوامل مهاجرت افغانها نام برده است.

به باور این روزنامه، هنوز در راستای از بین بردن عوامل مهاجرت افغانها به خارج از کشور پیشرفت قابل توجهی صورت نگرفته در حال حاضر هم این نگرانی وجود دارد که شماری دیگر از شهروندان کشور راه مهاجرت را به همین دلیل در پیش بگیرند.

سرنوشت افزوده که مهاجرت و آوارگی تنها یک چالش در برابر مهاجران و آوارگان نیست، بلکه چالشی در برابر پیشرفت، ثبات و منافع افغانستان هم شمرده می شود که پیامدهای کوتاه مدت و درازمدت زیادی را برای کشور در پی خواهد داشت.

نویسنده در ادامه تاکید کرده است که دولت افغانستان باید برای زدودن زمینه های مهاجرت و آوارگی گامهای جدی بردارد تا هم عوامل مهاجرت کاهش یابد و هم از تعداد مهاجران در خارج از کشور کاسته شود.

روزنامه افغانستان در سرمقاله خود با عنوان "اکادمی علوم، اعتبار ناچیزی که برباد رفت"، نوشته که این نهاد در مورد درصدی جمعیت اقوام "آمار غیرواقعی" را منتشر کرده و در مورد اقوام غیرپشتون و از جمله هزاره مطالب "اهانت آمیز و نامربوط" چاپ کرده است.

اخیرا اکادمی علوم در مورد درصدی اقوام آماری را در دایره المعارف آریانا منتشر کرد که از سوی اداره مرکزی احصائیه (مرکز آمار) رد شد و به دنبال آن در کتاب اطلس اتنوگرافی اقوام غیرپشتون مطلبی را در باره قوم هزاره منتشر کرد که هزاره ها آن را نسبت به خود اهانت آمیز تلقی کردند.

روزنامه افغانستان در ادامه سرمقاله خود نوشته که اکادمی علوم در چاپ این دو کتاب پول هنگفتی را مصرف کرد و انتشار "ادعاهای دروغین و از لحاظ قانونی غیرقابل توجیه" توسط این نهاد باید برای آن مایه شرم و سرافگندگی باشد.

نویسنده با لحن طعنه آمیزی افزوده که نویسندگان اکادمی علوم در کتاب اطلس اتنوگرافی اقوام غیرپشتون به به "افسانه های قدیمی" و "برداشتهای شخصی" رو آورده و آنها را به عنوان منابع تحقیق خود قرار داده اند. نویسنده از اکادمی علوم خواسته که از اقوامی که اهانت شده معذرت بخواهد.



:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'محمد عباسی' بامداد سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره هنری حضرت علی اكبر(ع) در تالار وحدت تهران افزود: فضائل انسانی در این هنرها دیده می شود و بروز هنر یك اصل است.

وی با بیان اینكه ما به هنرمندان بزرگ كشوردر عرصه های گوناگون افتخار می كنیم، گفت: در این مراسم شاهد تجلی احساس هنرمندان جوان در كنار پیشكسوتان خود بودیم و امیدواریم این جشنواره در سال آینده پربارتر برگزار شود.

'محمد صادق اكبری'، دبیركل جشنواره حضرت علی اكبر(ع) نیز در ادامه این مراسم گفت: این جشنواره باهدف شناخت استعدادهای ارزشمند جوانان شریف و نخبه كشوربرپاشده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینكه 15 موضوع در این جشنواره معرفی شده است، از تلاش وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری این جشنواره در سال 91 تشكر كرد.

وی ادامه داد: نفس اجرای برگزاری جشنواره توسط دستگاه های تخصصی با موضوع جوانان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و این توجه جای تقدیر دارد.

اكبری ادامه داد: قرار است 11 تیرماه امسال همزمان با میلاد حضرت علی اكبر(ع) و آغازهفته جوانان، این جشنواره با حضور بزرگران و استادان رشته های مختلف به كار خود پایان می دهد.

به گفته وی، سه نفر از هر 15 رشته معرفی شده و در مجموع 45 جوان برتر كشوری انتخاب می شوند.

دبیر جشنواره های فرهنگی و هنری حضرت علی اكبر نیز گفت: اختتامیه بخش های ادبیات، رسانه و قرآنی جشنواره هنری حضرت علی اكبر(ع) ششم تیرماه امسال در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

'محمدعلی دشت گلی' افزود: در جشنواره حضرت علی اكبر(ع) با شناسایی و انتخاب جوان برتر در رنج سنی 14 تا 29 سال، می توان از ظرفیت های جوانان برگزیده در بدنه فرهنگی و هنری كشور استفاده كرد.

بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه جشنواره هنری حضرت علی اكبر(ع) كه شامل بخش های نمایش، تجسمی، موسیقی و فیلم بود، با اجرای ویژه برنامه نمایشی با موضوعیت حضرت علی اكبر(ع)،از آغاز زندگی این بزرگوار و تولد تا ترسیم شهادت ایشان پایان یافت.

اجتمام**9134 **1368**



:: برچسب‌ها: چشم انداز , پاریس , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، در این جشن مبارك و خجسته كه تلاوت آیاتی از قرآن كریم آغازگر آن بود، آقایان تاجبخش و زند قطعات شعری را كه به مناسبت عید سعید مبعث و بعثت حضرت محمد مصطفی(ص) به رسالت،سروده بودند قرائت كردند و پس از آن پخش قسمتی از فیلم تاریخی ' محمد رسول الله (ص) ' و نماهنگها وسرودهای زیبایی از خوانندگان ایرانی در مدح و ثنای پیامبر اعظم (ص) ، شادی افزای این جشن و سرور شد.

در ادامه برنامه جشن خجسته عید مبعث ،حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مركز اسلامی انگلیس طی سخنانی جشن سالروز برانگیخته شدن پیامبر رحمت حضرت رسول اكرم به رسالت را به امام عصر (عج) و همه مسلمانان جهان وحاضرین در مجلس تبریك و تهنیت گفت و تاكید كرد: عید معبث، سالروز بزرگترین حادثه تاریخی و واقعه اسلامی و عیدی برای كل بشریت است.

وی اظهار داشت : در چنین روزی پیامبر اعظم در فضای رمز آلود غار حرا و در حالی كه در راز و نیاز به درگاه الهی و عبادت و بندگی خدا بسر می برد ، فرشته وحی بر او نازل می شود و اظهار می دارد كه به نام پروزدگار عالمیان ؛ ای محمد بخوان! و او كه خواندن نمی دانست به اراده الهی می خواند: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِی خَلَقَ ، خَلَقَ الإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ، اقْرَأْ وَرَبُّكَ الأَكْرَمُ ،الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ، عَلَّمَ الإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ . و بزرگترین واقعه تاریخی بشریت یعنی بعثت آغاز می شود.

رییس مركز اسلامی انگلیس افزود: رسول خدا كه برای عبادت و بندگی خدا به غار حرا پناه برده بود، پس از 40 روز دوری و هجرت ، از غار حرا فرود می آید و از سوی همسرش خدیجه كبری استقبال می شود و او اولین زنی در تاریخ می شود كه به رسالت پیامبر اعتراف می نماید و به او ایمان می آورد و پس از او امیرالمومنین علی (ع) كه از كودكی در خانه پیامبر بزرگ شده بود به رسالت او گواهی می دهد و اولین مردی در تاریخ می شود كه به پیامبر ایمان می آورد و رسالت او را می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تشریح وضعیت دوران پیش از بعثت پیامبر اعظم در سرزمین عربستان سعودی وشهرمكه، گفت: در آن روزگار در سرزمین مكه مردمانی مشرك زندگی می كردند كه نه به خدا ایمان داشتند و نه به روز معاد و به همه بدیها و عادات زشت دامن می زدند و از كشتن انسانها و حتی فرزندان خود و یا زنده به گور كردن دختران خود نیز ابایی نداشتند. تعصبات غلطی كه از نیآكان واجداد خود به ارث برده بودند؛ آنان را وادار ساخته بود تا قبیله گری و طائفه گری در میان آنان رواج یابد و از روی آوردن به حقیقت نیز گریزان باشند. و از این رو این دوران را دوران جاهلیت نامیدند چون نشانه های جهل ونادانی آنان آنچنان بود كه هم نمی دانستند و هم نمی خواستند بدانند كه نمی دانند!

رییس مركز اسلامی انگلیس افزود: پیامبر اكرم(ص) در چنین فضای جاهلیتی كه ارزشها، ضد ارزش شده بود و پرچم شیطان به جای پرچم حق برافراشته گردیده بود و مردم حیران و سرگردان در كنار بهترین خانه خدا یعنی كعبه به بت پرستی مشغول بودند و حتی از تعلیم وآموزش نیز استقبال نمی كردند، از سوی خداوند متعال به رسالت مبعوث شد، تا به زندگی انسانها معنا ببخشد و دوباره مكارم اخلاقی را به میان انسانها بازگرداند و زنجیرهای جهل و خرافه پرستی و ظلم وستم را از دست وپای مردم بازنماید و آنان را از تاریكی های نادانی بیرون آورد و به سوی نور خدا رهنما باشد و همگان را به قسط و عدالت وادارد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاكید بر اینكه فلسفه اصلی بعثت نبوی ؛ معرفت زایی بود، اظهار داشت: معادشناسی، انسان شناسی، جهان شناسی و دانستن هدف از خلقت آفرینش و آموختن قرآن و حكمت و معرفتهای الهی از كاركردهای اصولی بعثت است.

وی افزود: پیامبر خدا دینی را به میان مردم آورد تا آنان طعم آزادی های واقعی اجتماعی و همبستگی و وحدت میان انسانها را درك كنند و از طاغوتهایی كه آنان را به بردگی و بندگی انسانها وادار كرده بود، رهایی و نجات یابند. او دینی را آورد كه بستر ساز تمدن و فرهنگ اسلامی و برقراری عدالت اجتماعی و پویایی و پیشرفت بشر باشد. و همه اینها در نتیجه و بر اساس معرفت و آموزش علم ودانشی بود كه پیامبر همواره به مردم توصیه می نمود. پیامبر اكرم عزّت و كرامت انسانها را به آنان شناساند و به آنان آموخت تا با تعقّل و خردورزی به حیات و زندگی خود معنا ببخشند و انسانهایی متخلق به اخلاق الهی شوند.

رییس مركز اسلامی انگلیس با تاكید بر اینكه تحقق زندگی معنادار برای انسانها یعنی اینكه زندگی دو روزشان با هم یكسان نباشد و دائماً در حال مجاهدت در راه خدا و تلاش برای كسب علم و دانش و معرفتهای الهی باشند، اضافه كرد: اسلام به ما می آموزد كه در انجام كارهای خیر و تعلیم و تعلّم نه تنها از یكدیگر سبقت بگیریم بلكه باید سستی نكنیم و به آن سرعت نیز ببخشیم. وجود همه انسانها باید ثمر و بهره وری داشته باشد و از این رو است كه به زندگی خود معنا می دهند و به سعادت نایل می شوند.

'دین مبین اسلام حتی برای این زندگی دنیایی، برای كسانی كه به درستی از آن استفاده می كنند و استفاده های معنوی می برند و به خلق خدا خدمت می كنند، ارزش قائل است. چرا كه این دنیا می تواند برای مومنین كشتزار و خانه راستینی برای دنیای آخرت آنان باشد و در این دنیا، دنیای آخرت خود را بسازند.

آخرین بخش از برنامه های جشن عید مبعث، مولودی خوانی مداح اهل بیت عصمت وطهارت آقای مصلایی بود كه با قرائت اشعاری در مدح رسول گرامی اسلام به شادی وسرور پیروان حضرت محمد(ص) وآل محمد افزود.

در پایان این مراسم فرخنده حاضرین نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مركز اسلامی انگلیس اقامه كردند.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: آسمان , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا به نقل از كانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، سیلوانف گفت: دولت روسیه 40 میلیارد دلار در سال جاری و آینده تخصیص می دهد تا در صورت تشدید بحران در اروپا در بخش های اقتصادی و اجتماعی روسیه بكار گرفته می شود.

وی خاطرنشان كرد: وزارت دارایی روسیه چنین طرحی را برای مقابله با بحران مالی و اقتصادی تنظیم كرده است.

وزیر دارایی روسیه گفت: دولت روسیه در این راستا تصمیم گرفته است صندوق ویژه ای با موجودی 4/15 میلیارد دلار (500 میلیارد روبل) را در سال آینده تاسیس كند كه اعتبارات مالی آن برای تامین مالی تدابیر ضدبحران بكار گرفته خواهد شد.

سیلوانف از جمله این تدابیر، حمایت از اقشار كم بضاعت جامعه و مراكز اقتصادی و صنعتی بزرگ و نیز راه بازپرداخت بدهی های آنها را نام برد.

وی با بیان اینكه در سال 2009 در جریان بحران مالی جهانی، موانع اداری و بوروكراسی مانع از اقدام سریع دولت برای كمك به مراكز اقتصادی شد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر تسهیلاتی پیش بینی شده است كه از بروز این گونه مشكلات جلوگیری می كند.

در ماههای اخیر بروز مسایلی در ساختار مالی و اقتصادی روسیه مانند كاهش 20 درصدی ارزش برابری روبل روسیه در برابر دلار آمریكا ،نگرانی هایی را در میان مقام های روس برانگیخته و برخی بروز این مشكلات را نشانه آغاز بحران مالی در این كشور در ماه های اینده ارزیابی می كنند.

روسیه در سال های 2008 و 2009 برای مقابله با بحران مالی كه آمریكا عامل بروز آن در سطح جهانی بود 200 میلیارد دلار از ذخایر طلا و ارز خارجی خود را مصرف كرد.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: مرخصی , زمستان , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا از بیروت، 'محمد رعد' رییس فراكسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در مجلس لبنان روز سه شنبه در دیدار با 'علی عواض عسیری' سفیر عربستان در لبنان، پیام تسلیت مسئولان این گروه به خاطر درگذشت 'نایف عبدالله بن عبدالعزیز' ولیعهد عربستان را تقدیم وی كرد.

براساس این پیام، سفارت عربستان در لبنان كه روابط عمومی حزب الله نیز در تماس تلفنی دفتر ایرنا در بیروت با آنها، آن را مورد تایید قرار داد، در این دیدار طرفین ضمن بحث و بررسی آخرین تحولات جاری لبنان بر ضرورت تقویت وحدت این كشور و حمایت آن از روند تغییر و تحولات منطقه ای تأكید كردند.

در پایان این دیدار عسیری ضمن تشكر از دیدار محمد رعد، پیام تشكر خود از مسئولان حزب الله را به وی ابلاغ كرد.

عسیری در این دیدار از هم دردی همه لبنانی ها نسبت به درگذشت ولیعهد عربستان تشكر كرد و آن را برخاسته از وجود روابط تاریخی و برادرانه، میان مردم و دولت دو كشور دانست.

خاورم*2023**1030**‌1506



:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

از زمان اعلام ناتوانی اسپانیا، چهارمین اقتصاد اروپا، در خرید اوراق قرضه اش در بازاهای آزاد، در كنار ركود اقتصادی و بحران بانكی و خروج سرمایه ها از اسپانیا، بحران در اتحادیه اروپا وارد مرحله جدیدی شد. این بحران بسیار جدی بود، زیرا با اینكه در مرحله نخست مقامات ارشد اسپانیایی از پذیرش كمك مالی برای حل بحران با شرایط اتحادیه موافقت نكردند، اما بعد از آن مجبور به پذیرش كمك صد میلیاردی به بانك های خود شدند.

ناظران مسائل اروپا اعتقاد دارند بحران اسپانیا شبیه بحران مالی سال 2008 آمریكاست كه در آن سیر سعودی قیمت مسكن باعث تلاش مضاعف و مسابقه بانك‌ها برای اعطای اعتبارات و وام های بانكی بدون پشتوانه شد، اما بعد از آنكه صاحبان خانه‌ها قادر به بازپرداخت اقساط خود نشدند و قیمت‌ مسكن نیز سقوط كرد بانك‌ها ضرر بسیاری را متحمل شدند به گونه ای كه حتی گرفتن خانه ها از وام گیرندگان نتوانست مشكل را حل كند، زیرا قیمت پایین مسكن نمی توانست ضرر موسسات را جبران كند.

**خطر همه كشوهای اروپایی را تهدید می كند

----------------------------------------------------

مجله معتبر اگزماینر(Examiner) نوشت كه همه كشورهای اروپایی به نوعی و به درجات متفاوت با بدهی ها روبرو هستند، اما از آنجا كه كه بحران مالی بر برخی كشورها فشار بیشتری وارد كرده است بر آلمان فشار زیادی وارد می شود تا همكاری مالی بیشتری از كشورهای مقروض و اقتصاد اتحادیه انجام دهد، اما موضع سرسختانه آلمان، انتخاب یك سوسیالیست در فرانسه، انتخابات در یونان آینده را مبهم كرده است.

به نظر می رسد سیاست های ریاضتی كه اسپانیا از چند ماه قبل در پیش گرفت مقامات اتحادیه اروپا را مجاب ساخت كه با شرایطی آسان تر این اعتبارات را در اختیار این كشور قرار دهند.

به نظر این وبسایت، با اینكه برخی كشورهای ثروتمند اروپایی دارای قدرت كافی برای ایجاد توازن مالی و بودجه ای برای خود و حتی اروپا هستند، اما پیدا كردن راه حل برای منطقه یورو چندان آسان نیست.

این مقاله تاكید دارد كه گرچه این بحران به اروپا مربوط است، اما در دنیای وابستگی متقابل كشورها آمریكا نیز به نوعی وظیفه دارد تا به كمك به اروپا اقتصاد جهانی را نجات دهد. راه حل بلندمدت این بحران تنها در گرو این خواهد بود كه كارگران آلمانی سهم بیشتری از سود كار خود را به رفع بحران در كشورهای بحران زده اروپایی صرف كنند، اما اگر آنها این موضوع را نپذیرند باید شاهد آغاز واگرایی در اروپا باشیم.

**واكنش رسانه‌های بریتانیایی به بحران یورو

-------------------------------------------------

این درحالی است كه رسانه‌های انگلیسی نتوانستند خوشحالی خود را از تضعیف یورو پنهان كنند و روزانه در اخبار و مقالات و تحلیل‌های متفاوت، از بدتر شدن اوضاع برای اعضای اتحادیه اروپا به علت استفاده از پول مشترك خبر می دهند.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف چند روز قبل خود نوشت امیدی به ادامه بقای منطقه یورو وجود ندارد.

این روزنامه چنین مضمونی را به نقل از 'ماریو دراگی' رییس بانك مركزی اروپا به عنوان تیتر خبر خود بر گزید و در خبر خود به نقل از این مقام مالی اروپایی آورده است: بانك مركزی اروپا نمی تواند خلائی را كه به وجود آمده است پر كند، زیرا برخی از كشورها اقدام مناسب را در زمینه مالی انجام نمی دهند. رییس بانك مركزی اروپا هشدار داد كه اتحادیه اروپا در معرض تجزیه قرار دارد.

وی بااشاره به كمك مالی كه اروپا برای اسپانیا در نظر گرفت تاكید كرد كه بانك مركزی اروپا در برابر طوفانی كه بحران بدهی ها ایجاد كرد ناتوان بوده است.

**اسپانیا و ایتالیا كارزار حیاتی برای حفظ یورو

-------------------------------------------------

برخی مقامات كشورهای بحران زده اروپایی اعتقاد دارند كه همه كشورهای اتحادیه وظیفه دارند برای خروج از بحران دست بكار شوند. در همین رابطه وزیر اقتصاد اسپانیا نیز تصریح كرد: اكنون كارزار مالی برای حفظ یورو به كشورهای ایتالیا و اسپانیا قدم نهاده است و به همین دلیل آینده منطقه یورو به چند هفته آینده بستگی خواهد داشت.

كاهش رشد در آمریكا نیز باعث هراس بیشتر مقامات اتحادیه اروپا شد زیرا پیش از این، پیش بینی می شد كه آمریكا در ماه‌های ابتدایی سال جاری 2.2 درصد پیش بینی می شد، اما این كشور تنها توانست رشدی 1.9 درصدی را ثبت كند ضمن اینكه وضعیت آمار بیكاری نیز در سال 2012 - علیرغم بهبود اوضاع در سال گذشته- روند بدی داشت و همین موضع نشان از كاهش آهنگ رشد در غرب و عدم اطمینان به بهبود اوضاع اروپا دارد.

**خط و نشان به آلمان برای كمك به اروپا

--------------------------------------------

درحالیكه همه چشم ها در اروپا به انتخابات یونان به عنوان استارت احتمالی فروپاشی اتحادیه اروپا دوخته شده است، دیلی تلگراف در خبر دیگری می نویسد 'اولی رن' مقام ارشد اقتصادی اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری در زمینه پیشگیری از تجزیه اتحادیه و حفظ همگرایی یورو شد و از سیاستمداران این اتحادیه خواست اقدامی كارساز را در این زمینه در پیش بگیرند.

به نوشته این روزنامه، این مقام مالی در پارلمان اروپا از اقتصادهای قوی این قاره به ویژه آلمان خواست كه پشت سر اتحادیه اروپا بایستند و به حل این بحران كمك كنند زیرا هرچه زودتر شرایط شفاف شود به نفع كل اتحادیه اروپا خواهد بود.

گرچه وی اعتقاد دارد كه آلمان نباید در برابر كمك به اتحادیه اروپا در زمینه بدهی ها مقاومت كند، اما علت مقاومت آلمان این است كه پذیرش این تعهد و حمایت آلمان از این اوراق قرضه موجب خواهد شد كه مالیات دهندگان آلمانی از كشورهای جنوبی اروپا (اسپانیا و ایتالیا) حمایت بیشتری كنند.

رن با لحنی هشدار گونه تاكید كرد كه حتی اگر اقدام فوق هم صورت بگیرد باز هم این اقدامات فعلی برای نجات یورو كافی نیست

وی ضمن اشاره به موضوع اسپانیا، به تصمیم سازان، سیاستمداران و مقامات مالی اروپا خاطر نشان كرد آن‌ها همیشه در مورد وقوع بحران ارزیابی ناقصی داشتند و آن را كوچك می شمردند و به همین دلیل، اكنون اروپا مجبور شده است این هزینه ای سنگین را برای بحران ( احتمالا وقوع شكاف در اتحادیه اروپا) بپردازد.

**مقامات اروپایی شكاف را حتمی می دانند

------------------------------------------------

در همین رابطه فاكس تجاری(foxbusiness) نوشت كه مقامات اروپایی نگران تجزیه اروپا هستند و به همین دلیل رییس بانك مركزی اروپا از كشورهای قدرتمند این اتحادیه خواست تا با اقدامات خود به همگرایی این اتحادیه تداوم دهند.

وی چندی قبل با پیش بینی بدتر شدن اوضاع از كشورهای اروپایی خواست تا از بار بدهی های خود بكاهند و با ثبات بخشیدن به این قاره، از سرایت این بحران به دیگر كشورهای قاره جلوگیری كنند.

وی گفت: 'اگر می خواهیم كه مانع تجزیه اتحادیه اروپا شویم این تنها فرصت موجود است و با اینكار هم یورو نجات می یابد و هم به نفع اعضا خواهد بود.'

هشدار در زمینه تشدید بحران در اتحادیه اروپا تنها از سوی مقامات مالی اتحادیه و كشورها نبود و حتی روسای جمهور و مقامات ارشد این كشورها نیز در زمینه تشدید احتمال تجزیه هشدار دادند.

چندی قبل 'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا تاكید كرد وقوع و تشدید بحران در اروپا از جمله خطراتی است كه شمال و جنوب این قاره را تهدید می كند.

وی تاكید كرد بحران در اروپا نه تنها تجزیه منطقه یورو بلكه كل این قاره را نیز تهدید می كند. باید تلاش كنیم تا موضوع ارزهای ملی را چندان بزرگ نكنیم زیرا طرح این مساله تاثیرات روانی منفی دارد و می تواند عاملی برای تسریع در واگرایی در اتحادیه اروپا شود.

به اعتقاد كارشناسان، تجزیه به سرعت واقع نمی شود بلكه ادامه روند فعلی باعث می شود كه اروپا با دو سرعت حركت كند و این تقسیم بندی میان كشورها و شهروندان می تواند در بلندمدت باعث تضعیف حاكمیت ها به نفع برخی بانك ها و موسسات به ویژه در آلمان شود و باعث معاهده ورسای قرن 21 و ایجاد دو دستگی در منطقه شود.

'پاول كروگمن' برنده جایزه نوبل اقتصاد و استاد دانشگاه در آمریكا و از اقتصاد دان‌های كینزی كه از همان ابتدا نیز با ایجاد یك ارز مشترك برای اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه اروپا مخالف بوده است تاكید دارد كه باید مراقب باشیم، ممكن است یورو و اتحادیه اروپا از هم بپاشد زیرا اروپا از نظر سیاسی و اقتصادی یكدست نیست.

در شرایط فعلی نیز این كشورها تمایلی ندارند تا برای ایجاد شغل و مدیریت چرخه تجارت و ایجادشغل هزینه های لازم را انجام بدهند و ابزارهای لازم را برای مقابله با ركود و بحران بكار بگیرند.

**مشكل اروپا با تغییر سیستم پولی حل می شود

-------------------------------------------------------

این اقتصاددان سیستم مالی و پولی اروپا را غلط می داند و تاكید دارد كه این شرایط باید تغییر كند. گرچه اتحادیه اروپا سیستم پولی متحدی را ایجاد كرد، اما نیازمند اتحادی سیاسی برای تقویت كار و طبقه كارگر بود حال آنكه سیاست های اتحادیه تنها به تقویت بانك‌دارها انجامید.

مهمترین ابزار بانك ها برای افزایش رشد، كاهش میزان بهره‌ها تا حدود صفر درصد بود ضمن اینكه بر بانك مركزی اروپا نیز نظارت دموكراتیك وجود نداشت تا بر ایجاد چرخه پولی شفاف در سیستم مالی اروپا نظارت داشته باشد. همین دلایل باعث شد تا بانك ها قدرتمندتر بشوند و با هر تلاشی كه باعث كاهش سود آن ها می شد مخالفت كنند. در عوض این بانك ها به جای اصلاح رویه ها به جیب مالیات دهندگان دست بردند و از كمك های دولتی استفاده كردند تا بر سرمایه های خود اضافه كنند.

به نظر كروگمن، اروپا راهی متفاوت از آمریكا را در پیش گرفت. كمك های فدرال ریزرو آمریكا با هدف كاهش بیكاری صورت گرفت، اما بانك مركزی اروپا كمك های مالی خود را به این هدف معطوف نكرد بلكه با تمركز بر رشد تلاش كرد تا اثرات منفی بدهی ها را در سرتاسر اتحادیه با كاستن از بودجه اعضا پخش كند. البته این سیاست نتیجه عكس داشت و موجب كاهش تولید داخلی و كم شدن درآمدهای دولتی و ناتوانی در بازپرداخت بدهی ها و در نهایت بدتر شدن بحران گردید.

به نظر كارشناسان، اثرات همین خط مشی ها بود كه باعث شد تا مردم یونان، آلمان و فرانسه در انتخابات این سیاست‌ها و مجریان آن را تنبیه كنند و به سیاست های سوسیالیستی تمایل بیشتری نشان دهند.

وی چندماه قبل پیش بینی كرد كه در نهایت یونان از یورو خارج می شود و احتمالا این موضوع تا ماه ژوئن اتفاق می افتد و تلاش بانك های این كشور برای محافظت از پولشان آغاز می شود.

وی از دیگر اثرات این بحران خالی شدن بانك‌های ایتالیا و اسپانیا و تلاش مردم برای جابجا كردن سرمایه هایشان به مكانی امن در اروپا می داند.

**فرار سرمایه‌ها از كشورهای بحران زده

--------------------------------------------

نگرانی دیگری كه در اروپا به وجود آمده است جریان فرار سرمایه ها از مناطق بحران زده به كشورهای امن این قاره است. براساس برخی آمارها در ماه گذشته بیش از 65 میلیارد یورو از بانك های اسپانیایی به دیگر كشورها منتقل شده است. جریان خروج منابع مالی مشتریان از بانك های اسپانیایی و دیگر كشورها بحران زده و حتی هراس سرمایه گذاران به ادامه فعالیت ها باعث شده است كه مقامات اروپایی برای موضوع خروج یونان از یورو به فكر چاره باشند. به اعتقاد مقامات اروپایی انتخابات در یونان نزدیك است و در آن مخالفان سیاست های اتحادیه اروپا در جهت حفظ یورو دارای جایگاه قدرتمندی هستند یكی از موئلفه ها در آینده اروپاست. انتخابات در ایرلند در زمینه شرایط مالی این كشور نیز می تواند تاثیر مهمی بر كل اتحادیه داشته باشد، زیرا رای منفی مردم می تواند بحران بدهی های ایرلند را تشدید كرده و مانع كمك های اروپا شود.(رای مثبت مردم ایرلند در این رفراندوم موجب تشدید سیاست های ریاضت اقتصادی می شود). ضمن اینكه انتخابات در فرانسه و پیروزی احتمالی احزاب طرفدار اولاند می تواند سیاست های اتحادیه اروژا را با چالش هایی بزرگتر روبرو كند.

روزنامه آلمانی زبان(Tages Anzeiger) در سوییس در خصوص بحران یورو و ارزش بالای فرانك سوییس نوشت 'ما از بحران ارز یورو سود می بریم' زیرا درحالی كه بازارهای بورس در سراسر جهان در حال كاهش فروش سهام هستند و ترس از بروز ركود اقتصادی بسیار بالاست اقتصاد در سوییس در حال رشد است. رشد تولید ناخالص ملی در سوییس در نیمه اول سالجاری بالغ بر 2 درصد بوده كه 0.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن افزایش نشان می دهد. این درحالیست كه سوییس چنین رشدی را برای كل سالجاری انتظار داشت.

پیش بینی ها حاكی از آن است كه اقتصاد سوییس بازهم رشد خواهد داشت و ورود سرمایه‌ها با این كشور افزایش می یابد. مردم شوق خرید را از دست نداده اند و ساخت و ساز در این كشور شدت گرفته است.

به نوشته این مقاله 'ما (سوییس) تا حدودی از بحران ارز یورو بهره می گیریم' امروز فرانك سوییس به یك ارز معتبری تبدیل شده و بسیاری در جنوب اروپا پول‌های خود را به فرانك تبدیل كرد و به سوییس می آورند. ازسوی دیگر، سوییسی ها امروز بیشتر پول‌های خود را در داخل كشور نگهداری می كنند تا به خارج انتقال دهند. هر دوی این موضوعات باعث كاهش بهره‌ها در سوییس شده است. این امر، هم برای اقتصاد مهم است و هم بانك مركزی با آن می تواند ثبات فرانك را به همراه داشته باشد. ضمنا ارزش دلار در برابر فرانك در حال افزایش است كه این موضوع نیز بسیار خوب است.

روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung نیز نوشت بانك‌های كشورهای باثبات اقتصادی در اروپا خود را برای سكته احتمالی در یونان آماده كرده اند. سخنگوی بانك یو.بی.اس.، بزرگترین بانك سوییس تاكید كرد كه مسلما ما برنامه ای برای هرگونه وضعیتی در یونان را داریم.

پروفسور مانوئل آمان، متخصص امور بانك ها در دانشگاه سنت گالن نیز تاكید كرد بانك هایی كه در ارتباط ارزی با بانك های یونان بوده اند خود را برای سكته احتمالی در آن كشور آماده ساخته اند.

**مركل: آلمان سوپرمن اروپا نیست

---------------------------------------

درحالیكه همه كشورها و مقامات اروپایی به سوی همه برای كمك به یورو دست دراز می كنند و بیش از همه از آلمان انتظار دارند كه دست كشورهای در حال ورشكستگی را بگیرد، آنگلا مركل صدراعظم آلمان اعلام كرد آلمان ناجی اروپا نیست.

لس انجلس تایمز در مطلبی به نقل از آنگلا مركل نوشت كشورش نقش‌های زیادی در اتحادیه دارد، ازجمله موتور محرك اقتصاد و عامل ثبات در اروپا، اما 'آلمان سوپرمن اروپا نیست و نمی تواند تضمین دهد كه به تنهایی اروپا را نجات می دهد. ما می دانیم كه توان آلمان نامحدود نیست'.

با تشدید بحران مالی و بانكی در یونان مقامات اروپایی چشم به اقدام آلمان دارند اكنون اسپانیا نیز اوضاع وخیمی دارد و هر آن منتظر كمك های پولی اتحادیه اروپاست.

مركل تاكید كرد ایجاد بانك و پول مشترك اروپایی كه به شدت به وسیله مقامات اسپانیا و فرانسه و ایتالیا حمایت می شد نتیجه عكس داد و آلمان دیگر بیشتر از این، شانه های اروپا را نخواهد گرفت. مركل در عوض خواستار ادغام و همگرایی محكم تر سیاسی در اروپا شد.

همه چشم ها به اجلاس G20 در مكزیك دوخته شده كه یك روز بعد از انتخابات یونان برگزار خواهد شد تا در این روز آلمان نوید كمك مالی گسترده به اتحادیه اروژا را صادر كند، اما این انتخابات یونان است كه تعیین خواهد كرد كه این كشور عضو یورو باقی می ماند یا اولین قدم را برای خروج دیگر كشورها و تقویت پول های ملی برمی دارد؟!

پژوهش**9130**9123



:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی كنگره بین‌المللی اعتباربخشی، این كنگره با شعار 'اعتباربخشی، كیفیت و ایمنی در سلامت'، برگزار می شود.

اعتباربخشی ابزاری سیستماتیك و هدفمند برای تامین ایمنی بیمار، همراهان وی و حتی كاركنان نظام سلامت است كه تضمین‌كننده بهبود مستمر خدمات بیمارستانی است.

ارتقای دانش و آگاهی مراكز بهداشتی و درمانی در خصوص مفهوم اعتبار بخشی و بررسی نقش اعتباربخشی در ارتقای كیفیت خدمات درمانی از اهداف این كنگره بین‌المللی است.

براساس این گزارش، در این كنگره میهمانان و سخنرانانی از كشورهای جهان و منطقه چون آمریكا، مالزی، لبنان، هند، امارات متحده عربی حضور دارند.

اجتمام**9134 **1569



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'محمد پرهام فر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: عربستان قوانین سختگیرانه ای در برخورد با جرائم مواد مخدر در این كشور دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینكه براساس اصول حقوقی، باید به اندازه كافی امكان دفاع به متهم داد افزود: برای متهمان دستگیر شده در كشوری غیر از وطن خود كه به زبان دادرسی آشنا نیستند علاوه بر وكیل باید مترجم هم در نظر گرفته شود و این موارد در آیین دادرسی حقوق بین الملل پیش بینی شده است .

وی با اشاره به اعدام چند ایرانی در روزهای اخیر در عربستان تصریح كرد این افراد از داشتن وكیل و مترجم محروم بوده و سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای به اعدام این افراد به طور رسمی اعتراض كرده است.

پرهام فر گفت: سازمان عفو بین الملل در اخطاری به كشور عربستان از این كشور خواسته تا اصلاحاتی را در سیستم قضایی خود انجام دهد.

این استاد دانشگاه افزود: موضوعی كه شائبه سیاسی بودن این موضوع را پررنگ می كند این است كه در سال 2011 میلادی 82 نفر در كشور عربستان محكوم به اعدام شده بودند ولی سه نفر از آنها اعدام شده ولی در چند روز اخیر تعدادی از هموطنان ما در این كشور با رعایت نشدن اصول آیین دادرسی اعدام شده اند.

وی تاكید كرد دولت عربستان باید پاسخگوی اقدامات خود در این زمینه باشد.

عربستان سعودی اواخر فروردین ماه امسال تعدادی از اتباع زندانی ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر اعدام كرد اما حدود دو ماه بعد، پس از پیگیری های مكرر وزارت امور خارجه نسبت به مشخص شدن سرنوشت این اتباع، موضوع اعدام این افراد در فروردین ماه را بطور رسمی اعلام كرد.

این اقدام عربستان سعودی در حالی صورت گرفته است كه در پی پیگیری ها و تماس های تلفنی 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با 'سعود الفیصل' وزیر امور خارجه عربستان بر جلوگیری از اجرای این احكام تاكید كرده بود.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اعدام اتباع ایرانی در عربستان سعودی نیز اظهار داشت: این اقدامات، تبعات سیاسی و حقوقی به دنبال دارد و از طریق كنوانسیون های بین المللی مرتبط موضوع پیگیری می شود.

مهمانپرست در عین حال یادآور شد كه كاردار عربستان سعودی در تهران در این ارتباط به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید كشورمان به وی اعلام شده است.

وی با بیان این كه این افراد پنج سال پیش به جرم حمل مواد مخدر در عربستان سعودی بازداشت و محاكمه شده و حكم آنها پنج سال پیش اعلام شده بود، گفت: در طی این مدت مقامات سیاسی ایران در تهران و ریاض برای توقف اجرای حكم و رسیدگی عادلانه به وضعیت این افراد تلاش كردند.

مهمانپرست گفت: دولت عربستان باید به كنوانسیون های بین المللی و حق دسترسی كنسولی احترام می گذاشت اما متاسفانه این افراد از حقوق خود از جمله دسترسی به حقوق كنسولی، دسترسی به مترجم و گرفتن وكیل محروم بودند.

اجتمام **9171**1569



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , ظروف چینی , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، دیوان عالی پاكستان به 'آصف علی زرداری'، رییس جمهوری این كشور دستور داد اقدامات لازم را برای برگزیدن نخست وزیر جدید اتخاذ كند.

دیوان عالی پاكستان در ماه آوریل سال جاری میلادی (فروردین/اردیبهشت) نیز گیلانی را به اهانت به دادگاه متهم كرد؛ زیرا از بازگشایی پرونده فساد علیه رییس جمهوری ممانعت كرده بود.

در همین حال،وكیل مدافع وی گفت تنها مجلس می تواند از نخست وزیری خلع صلاحیت كند.

مترجمام**9157



:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، دیپلمات ایرانی گفت: با توجه به حضور داشتن نیكلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه در خارج از این كشور، طرف ایرانی میهمان معاون وی بود.

وی افزود: دو طرف در این دیدار دیدگاه های خود را در خصوص بحث های مربوط به تهدیدهای جهانی مطرح كردند.

وی اضافه كرد: با توجه به محتوای مباحث مطرح شده در این دیدار به نظر می رسد كه دور جدید همكاری های ایران و روسیه در عرصه مسایل بین المللی به زودی آغاز شود.

تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاكره كننده ارشد هسته ای ایران برای شركت در نشست با 1+5 در مسكو به سر می برد.

اروپام/2016**518



:: برچسب‌ها: باغ وحش , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'محمد كیخا' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: 24 هزار هكتار از زمینهای كشاورزی سیستان و بلوچستان به كشت محصولات خارج از فصل اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: بیشترین محصولات خارج از فصل به دلیل مناسب بودن شرایط آب و هوایی در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان مانند چابهار، سرباز، كنارك، ایرانشهر و نیكشهر كشت می شود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هندوانه، پیاز و گوجه شاخصترین محصولات خارج از فصل استان هستند كه علاوه بر بازارهای داخلی قابلیت صادرات به كشورهای حوزه خلیج فارس و برخی كشورهای اروپایی را نیز دارند.

وی افزود: بهبود الگوی كشت محصولات اقتصادی و پربازده، افزایش عملكرد كمی و كیفی تولیدات با اعمال افزایش بهره گیری از بذرهای اصلاح شده، توسعه كشتهای توام به منظور بهره برداری بیشتر از آب و خاك، توسعه كشت با سامانه آبیاری تحت فشار و استفاده از انواع مالچ و ترویج استفاده از كودهای آلی، بیولوژیك و كمپوست از مهمترین اقدامات سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان برای بهبود وضعیت كشت محصولات خارج از فصل در این استان است.ك/3

7307/653



:: برچسب‌ها: انگلستان , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) 'حسین عسگرزاده' با بیان اینكه این میزان درآمد به سبب ارایه خدمات در بخش های فرآوری و پایلوت ،‌شیمی ،‌كانی شناسی و ‌محیط زیست است، ادامه داد: این مركز خدمات خود را در اختیار بخش معدن و صنایع معدنی و حتی دیگر حوزه های صنعتی و خدماتی كشور قرار می دهد كه در خاورمیانه بی نظیر به شمار می آید.

به گفته وی ، تا روزهای پایانی بهار امسال نیز ارزش قراردادهای منعقد شده مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از مرز چهار میلیارد و 930میلیون ریال عبور كرده كه در برگیرنده طرح هایی در بخش های مختلف معدنی ،‌صنعتی ‌، خدماتی ،‌دانشگاهی و امور زیست محیطی شركت های تولیدی ومراكز دانشگاهی است.

مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با توجه به حجم و تنوع زیاد مواد معدنی كشور و لزوم فرآوری آن ها به عنوان حلقه میانی ایجاد ارزش افزوده زنجیره معدن و صنایع معدنی محسوب می شود كه نقش اساسی در دستیابی به كیفیت و كمیت مورد نظر مواد معدنی قابل مصرف در صنایع و ایجاد ارزش افزوده بیشتر ایفا می كند.

مطالعات كانی شناسی نمونه های زمین شناسی و معدنی،‌ آنالیز شیمیایی نمونه های زمین شناسی و معدنی، مطالعات زیست محیطی نمونه های آب شرب و صنعتی ،پسابها و كلیه آلاینده های موجود در آب، خاك و هوا، انجام خدمات بهداشت حرفه ای و اندازه گیری عوامل زیان آور در محیط كار ،‌ مطالعات آزمایشگاهی و نیمه صنعتی (پایلوت ) فرآوری مواد معدنی با هدف دستیابی به داده های مورد نیازاز جمله خدماتی است كه از سوی این مركز ارایه می شود.

اقتصام**9189**1601



:: برچسب‌ها: ایتالیا , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از اكسپو 91، كتاب نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی كشور در 168 صفحه منتشر و اطلاعات مربوط به نگارخانه‌های تهران و استان‌های شركت كننده، نام هنرمندان، تصویر و معرفی آثارشان در آن جمع آوری شده ‌است.

در ابتدای این كتاب، پیام 'حمید شاه‌آبادی'معاون وزیر در امور هنری و رییس شورای سیاستگذاری و'سید علیرضا حسینی' دبیر شورای سیاستگذاری اكسپو 91 و مدیرعامل بینیاد فرهنگی هنری رودكی آمده‌است.

'مهرانگیز بیدمشكی' مدیریت تولید و 'سید مجتبی عقیلی' نیز طراحی جلد و صفحات كتاب اكسپو 91 را برعهده داشته‌اند.

نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی با 571 اثر از 316 هنرمند و با مشاركت و حضور 60 نگارخانه تهران و 10 استان كشور برپا شده‌است.

اكسپو 91 را بنیاد فرهنگی هنری رودكی از 28 خردادماه در تالار وحدت برگزار كرده و تا 12تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

فراهنگ**9173**



:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

30 خرداد 1381

علامه حجت الاسلام سید سعید اختر رضوی، مُبلغ بزرگ اسلام و تشیع در قاره آفریقا و صاحب آثاری چون الحجاب، یوم القیامه، الاسلام، العدل الالهی و الامامه در 76 سالگی درگذشت.

30 خرداد 1373

همزمان با برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی در مشهد، براثر انفجار بمب در حرم مطهر حضرت امام رضا‌(ع)، تعدادی از زائران به شهادت رسیدند. این بمب توسط یكی از عوامل گروهك منافقین، در صحن حرم گذارده شده بود.

30 خرداد 1362

خاویر پرز دكوئیار دبیركل سازمان ملل گزارش تیم اعزامی خود به مناطق جنگی ایران و عراق را كه حاكی از ویرانی سنگین مناطق مسكونی ایران براثر بمباران هوایی و حملات موشكی عراق بود، به شورای امنیت تسلیم كرد.

30 خرداد 1356

'اسحاق رابین' در پایان دوران نخست‌وزیری خود، طی پیامی برای ارتشبد 'نصیری' رییس ساواك ایران از نقش وی در توسعه مناسبات ایران و رژیم صهیونیستی قدردانی كرد.

30 خرداد 1329

كمیته مشترك روابط خارجی سنای آمریكا لایحه كمك 5/11میلیون دلاری آن كشور به ایران را تصویب كرد.

30 خرداد 1326

یك موافقتنامه نظامی میان ایران و آمریكا به امضا رسید. به موجب این موافقتنامه ایران 10 میلیون دلار تجهیزات نظامی از این كشور خریداری كرد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: شیکاگو , فیلم , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

بنا بر گزارش ایرنا، منابع دولتی اسپانیا روز سه شنبه اعلام كردند كه راخوی در شهر لوس كابوس به مشكلات بدهی دولت این كشور پس از اعلام كمك مالی‌ اروپا به بانك ها اشاره كرده است.

اروپا 10 روز پیش در مورد كمك مالی‌ به بانك های اسپانیا گفته بود كه از طریق اعطای وام به صندوق احیای سازماندهی بانكی كه یك ارگان دولتی می‌ باشد، به بانك های این كشور پول می‌ دهد.

پس از اعلام كمك مالی ، بازارها بر بدهی دولت اسپانیا متمركز شده تا جایی‌ كه میزان حق بیمه خالص به ركورد تاریخی 585 واحد رسید و بهره سپرده 10 ساله اوراق بهادار نیز به 2/7 درصد رسید كه برای اقتصاد ناتوان این كشور در پرداخت به سرمایه گذاران مشكل است.

دولت اسپانیا خواهان آن بود كه كمك مالی‌ اروپا به طور مستقیم و بدون اینكه دولت در آن شركتی داشته باشد و مشكلی‌ برای بدهی دولتی ایجاد نكند ، به بانك ها اعطا شود اما این پیشنهاد با مخالفت چندین عضو اتحادیه اروپا به پیشگامی آلمان مواجه شد .

راخوی در نشست جی 20 خاطرنشان كرد: مشكلات هنگامی به وجود می‌ آید كه بدهی دولت و بانكی با هم مرتبط شود.

'خوسه مانوئل دورائو باروسو' رییس كمیسیون اروپا نیز در این مورد گفته كه اتحادیه اروپا خواهان تقویت نظامی از اعطای كمك‌ مالی است كه بدهی های بانكی و دولتی را با هم تركیب نكند.

اروپام **1234**1516



:: برچسب‌ها: سفر , انگلستان , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز سه شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'صدیقه علیشاهی' در گفت و گویی افزود: زنان باردار هنگام سفر باید به واكسیناسیون توجه كنند البته هر نوع واكسنی برای مادر باردار توصیه نمی شود.

وی خاطرنشان كرد واكسن هایی مانند آبله مرغان، سرخك، سرخچه، اوریون و ب.ث.ژ BCG -واكسن ضد سل- كه ویروس ضعیف شده را به بدن می فرستد و خطر ابتلای خفیف به آن بیماری وجود دارد برای زنان باردار خطرناك است.

این متخصص مامایی گفت: واكسن های هپاتیت نوع A و B، آنفلوانزا و كزاز خطری برای مادر باردار ندارد.

علیشاهی ادامه داد: بیماری های عفونی برای جنین خطرناك است بنابراین زنان باردار باید از سفر به مناطقی كه احتمال ابتلا به برخی بیماری ها مانند مالاریا وجود دارد پرهیز كرده و همچنین در برابر پشه ها از خود محافظت كنند.

وی ادامه داد: زنان باردار باید شرایط مقصد را بشناسند و به بهداشت مواد غذایی و آب آشامیدنی بسیار دقت كنند؛ آنان نباید هیچ داروی جدیدی را به صورت خودسرانه مصرف كنند.

علیشاهی در باره وسیله نقلیه برای زنان خانه دارد، گفت: قطار بهترین وسیله حمل و نقل برای زنان باردار است.

اجتمام**9185 ** 1569



:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، سردار 'اسماعیل احمدی ‌مقدم' روز سه شنبه در حاشیه آیین معارفه فرماندهی نیروی انتظامی ایلام در جمع خبرنگاران افزود: عمده برنامه‌ها و وظایف نیروی انتظامی در این زمینه ایجابی بوده كه فرهنگ ‌سازی و تبلیغ از جمله آنهاست.

به گفته وی در بخشی دیگر نیز ناگزیر برای اندك افرادی كه هنجارشكنی می‌كنند، برخورد سلبی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اندك افرادی كه ضوابط را رعایت نكرده و در واقع هنجارشكنی می‌كنند این تصور را دارند كه شاید مسوولان در این خصوص جدی نیستند و برخی هم به نظر می‌رسد در این خصوص تعمد داشته و سعی در عادی ‌سازی بعضی ناهنجاری‌ها در جامعه را دارند.

فرمانده ناجا افزود: نیروی انتظامی در سال‌های گذشته نیز به این موضوع به صورت وظیفه جاری پرداخته است؛ اما هر چند وقت یك‌ بار در بعضی شرایط و موقعیت‌های جغرافیایی این ناهنجاری‌ها افزایش یافته و نیروی انتظامی در برخورد با این ناهنجاری ها قطعا امكانات بیشتری را در این زمینه اختصاص می‌دهد.

سردار احمدی ‌مقدم گفت: یكی از برنامه‌های اصلی ناجا در ایام سفر تامین امنیت مسافران و تسهیلات ترافیكی است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طرح تابستانه پلیس از جمله این برنامه هاست كه از 25 خرداد ماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

ك/3/7172/565/320



:: برچسب‌ها: برلین , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای فدراسیون فوتبال، در این نشست علاوه بر اعضای هیات رئیسه فدراسیون، نمایندگان سازمان لیگ هم حضور داشتند.

'علی كفاشیان'رئیس فدراسیون فوتبال در این جلسه تاكید كرد كه برنامه ریزی ها باید به نفع فوتبال ملی و باشگاهی باشد.

در ادامه 'غلامرضا بهروان' سرپرست سازمان لیگ پس از ارائه گزارشی از روند جلسات با كی روش، گفت: به دلیل حساسیت دیدارهای ملی و فشردگی مسابقه های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باید برای مسابقات جام حذفی نیز برنامه ای طراحی كنیم.

همچنین درخصوص 16 تیمی شدن سیزدهمین دوره لیگ برتر نیز بحث و همچون گذشته مقرر شد تا فصل 92-93 لیگ برتر با 16 تیم برگزار گردد.

در ادامه این نشست كفاشیان در خصوص امكانات باشگاه های كشور گفت: باید شرایط را طوری رقم بزنیم تا امتیاز باشگاه های ایران مطلوب بوده و سهمیه ما برای حضور در لیگ قهرمانان كم نشود.

ورزشی**3783**1590



:: برچسب‌ها: رقص , گربه , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

حجت الاسلام 'علی ناهیدی ' در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور دولتمردان در مناطق محروم از جمله درگز از رویاهای مردم این مناطق بود كه در دولت نهم این رویا محقق شد و با تداوم آن، زمینه پیوند عمیق مردم و دولت فراهم گردید.

وی اظهارداشت : این سفرها طی این چهار دوره آثار و بركات زیادی برای شهرستان های كشور بخصوص شهرستان های محروم داشته و دارد.

وی گفت : در این سفرها شاهد آثار و بركات بسیار خوبی هستیم و این سفرها در واقع از بالاترین غنیمت ها می باشد.

وی با بیان اینكه از جمله معیارهای انقلاب جهاد فكری و تبلیغی است ، افزود : حضور رییس جمهوری و هیات دولت در بین مردم هم خود جهاد فكری و تبلیغاتی در برابر وسوسه های دشمنان و گمراهان دین و حق است كه بزرگترین جهاد در راه خدا محسوب می شود.



:: برچسب‌ها: پرندگان , خانه , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 بیگانگان كه منافع سیاسی و اقتصادی خود را در ایران در خطر می دیدند و با وجود مواضع قاطع امام و مسوولان به این درك رسیده بودند كه دست آنها برای همیشه از سرمایه های این كشور قطع شده است، با خیالی واهی جهت تضعیف انقلاب دست به هر جنایتی زدند. آنها تصور كردند، اگر شخصیت های برجسته نظام را ترور كنند شاید بتوانند نهال نوپای انقلاب را بخشكانند.

دشمنان كوردل برای این منظور احتیاج به افرادی داشتند كه مجری عوامل آنها باشند پس گروهك منافقین انتخاب شدند، آنها در صف دشمن و در مقابل ملت خود قرار گرفتند و هولناك ترین جنایات را علیه مردم خود در تاریخ به ثبت رساندند.

آنان در دوران جنگ تحمیلی نیز با دشمن بعث هم پیمان شدند و تا پایان جنگ در صف دشمن با ملت ایران جنگیدند و پس از جنگ نیز با پول و اسلحه دشمن، دست به هر جنایتی زدند و حتی در مقدس ترین زمان و مكان، یعنی در ظهر عاشورا و در حرم امن الهی با بمب گذاری زائران و نیایشگران ثامن الحجج امام رضا(ع) را مجروح و یا به شهادت رساندند، انسانهایی كه تنها گناهشان عبودیت پروردگار و زیارت حریم ولایت بود.

در دهم محرم 1415بعداز ظهر عاشورا ، برابر با 30 خرداد 1373 كربلایی دیگر در كنار حریم ولایت حادث شد و دست نشاندگان شیطان با انفجار بمبی معادل 10 پوند ماده منفجره تی.ان.تی، 27 تن از هموطنانمان را شهید و بیش از 300 تن را زخمی كردند.

صدای مهیب انفجار بمب، فضای روضه منوره رضوی را پر كرد و نوحه سرایی ها تبدیل به شیون و فریاد یا حسین یا حسین شد، انفجار مهیب همه جا را به لرزه درآورد و لحظه ای بعد دود غلیظ و بوی خون در فضای سراسر معنویت حرم پخش شد.

بمب در محلی واقع در قسمت بالای حرم منفجر و زائرانی كه با اشتیاق خود را به نزدیكی امام خود رسانده بودند، در ثانیه های اول، شهد شهادت را نوشیدند؛ شدت انفجار به حدی بود كه اعضای بدن شهدا و تكه های قسمتی از صحن به پشت بام رسیده و دیوارهای صحن مطهر حضرت آغشته به خون حسینیان زمان شده بود.

در سراسر میهن اسلامی در آن سال شوری دیگر برای امام حسین(ع) و یارانش به پا شد هر كس از هر جا خبر این واقعه را می شنید خشم و نفرت بسیار خود را نثار دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنان می كرد و این عاشورا برای ملت ایران پس از واقعه كربلا، عاشورایی همیشه به یاد ماندنی شد.

آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری پیرامون هتك حریم مطهر امام رضا(ع) در پیامی فرمودند:

'...با اندوه و تاْسف اطلاع یافتیم كه دست جنایتكار دشمنان اسلام به جنایتی بزرگ آلوده شده و با هتك حریم مطهر و مقدس بارگاه رضوی علیه الاف التحیه و الثنا عده ای از زوار مظلوم را در حرم مطهر امام هشتم علیه السلام و در روز عاشورای حسینی به خون غلطانده است. دشمنان منافق و معاند و سنگدل با این كار نشان می دهند كه به هیچ یك از موازین انسانی پایبند نیستند و دشمنی آنان با ملت غیور و مؤمن هیچ حد و مرزی نمی شناسد...لعنت خدا و نفرین و نفرت بندگان خدا بر آن دستهای جنایتكار و دلهای سیاه باد. دشمنان ملت ایران با اینگونه كارها عجز و ناتوانی خود را به اثبات می رسانند و ثابت می كنند كه محكوم به زوال و نابودی اند...'.

گروهك تروریستی منافقین با این جنایت به جهانیان ثابت كرد كه به هیچ اصل و معیار الهی و انسانی پای بندی ندارد و در دشمنی و ستیز با ملت غیرتمند ایران اسلامی هیچ حد و مرزی را نمی شناسد و اكنون نیز پس از سی و اندی سال كه از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی می گذرد دشمنی خود را با سرسپردگی به دستگاههای اطلاعاتی غرب نشان می دهد. آنان كه مدعی آزادی و آزادی خواهی بودند و سنگ مسائل دینی را بر سینه می زدند در روزی مقدس و محترم برای هر مسلمانی، حریم امن امام هشتم (ع) را شكستند و عزاداران راستین اباعبدالله الحسین را به خاك و خون كشیدند. اقدامی كه نه تنها تاثیری در اراده محكم مردم ایران در پشتیبانی از نظام اسلامی نداشت بلكه خشم و نفرت آنان را نسبت به بیگانگان و دست نشاندگان داخلی بیشتر كرد.

امروز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این واقعه، بار دیگر شكست توطئه های دشمنان و رنگ باختن حیله های آنان را در روز شمار تاریخ ایران اسلامی ثبت می كنیم . روزی كه مردم مسلمان ایران با صبر و شكیبایی خود اجازه ندادند تا تصور دشمن بر خم شدن و شكست آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی به حقیقت نزدیك شود.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: زرد , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، در حالی كه مذاكرات هسته ای مسكو ادامه دارد، سخنگوی وزارت امور خارجه چین دوشنبه شب در پكن بر حق هسته ای ایران تاكید كرد.

' هونگ لی ' گفت : چین گفت و گو و همكاری را تنها راه مناسب و موثر برای حل موضوع هسته ای ایران می داند.

وی با اشاره به اینكه ' لی یو چنگ ' معاون وزیر امور خارجه چین ریاست هیات چینی را در دور جدید گفت وگوهای گروه 1+5 با ایران برعهده دارد، افزود: پكن امیدوار است كه طرفین با تقویت تلاش های دیپلماتیك و حل اختلاف ها ، مذاكرات مسكو را به سوی دستیابی به نتیجه پیش ببرند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینكه ایران امضا كننده پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای است، تاكید كرد: این كشور حق دارد به طور صلح آمیز از انرژی هسته ای استفاده و در عین حال به ماموریت های بین المللی خود نیز عمل نماید.

دولت چین با تحریم های یك جانبه غرب علیه مخالف است .

آساق ** 275 **



:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

درگذشت حسن کسایی، نوازنده صاحب سبک نی در روز ۲۵ خرداد، اهل هنر و آشنایان را به بازگویی خاطرات مشترکشان با او واداشت و علاقمندان به موسیقی سنتی ایرانی را به کنکاش در فعالیت ها و سوابق او. حسین عمومی، از شاگردان حسن کسایی و استاد دانشگاه کالیفرنیا از زندگی هنری و سوابق آقای کسایی نوشته است:

حسن کسایی، روز پنجشنبه ۲۵ خرداد، در ۸۴ سالگی در اصفهان درگذشت

در روز پنجشنبه ساعت ۲ بعد از ظهر خورشید تابناک هنر شهر هنر پرور اصفهان خاموش شد.

در این روزها خبر درگذشت حسن کسایی و دریافت پیام‌های تسلیت از راه‌های دور و نزدیک حال مرا دگرگون کرد و مرا به یاد خاطرات به یاد ماندنی با او انداخت.

تاریخ اولین ملاقات من با آقای کسایی بر می گردد به ۴۴ سال قبل و آخرین آن به چهل روز پیش که یاد آخرین دیدار، چند بار اشک مرا حتی در حضور شاگردان در سر کلاس جاری کرد.

اولین ملاقات من با او زمانی اتفاق افتاد که من ۲۴ سال داشتم و برای ادامه تحصیل عازم ایتالیا بودم. برای خداحافظی با بستگان و فامیل به اصفهان رفته بودم که همراه عمویم به میهمانی دعوت شدیم که به اصرار او نی خود را نیز به همراه برده بودم.

اغلب خوانندگان خوش صدای اصفهان در این میهمانی حضور داشتند. در صدر این جلسه حضور تاج اصفهانی نظرم را به خود بیشتر جلب می کرد. پس از صرف غذا خوانندگان هرکدام به نوبه آغاز به خواندن کردند.

هنگامی که نوبت به تاج رسید، عمویم با اشاره از من خواست که استاد را با نی‌ همراهی کنم. از اتفاق نی‌ من همکوک با آواز استاد بود. وقتی‌ ایشان نی‌ مرا شنیدند با تعجب از من پرسید: "کسایی تو را دیده است؟" و وقتی‌ جواب منفی از من‌ شنید به من پیشنهاد داد که به ملاقات حسن کسایی برویم.

تا آن روز نزدیک به ۱۰ سال بود که با صدای نی‌ حسن کسایی و پیچیدگی ها و مشکلات تکنیکی این ساز زندگی‌ کرده بودم. دیدار با او یکی‌ از آرزوهای دیرینه من بود. متاسفانه در این سفر امکان ملاقات پیش نیامد و به تهران برگشتم. پس از بازگشت مرتبا در فکر از دست دادن آن موقعیت استثنایی‌ در زندگی‌ خود بودم.

فردای آن روز دوباره عازم اصفهان شدم و مستقیماً به منزل تاج رفتم. همایون پسر تاج اصفهانی در را باز کرد . تاج با دیدن من با تعجب پرسید: تو گفتی‌ می‌روی تهران و عازم ایتالیا هستی‌ پس چه شد؟

جواب دادم: به تهران رفتم ولی‌ پیشنهاد شما دوباره مرا به اصفهان برگرداند.

او به وجد آمد، مثل اینکه می خواست دوباره صدای نی مرا بشنود؛ من نیز آواز او را با نی همراهی کردم. بلافاصله با چابکی به پای تلفن رفت و با لحنی گرم و مطمئن با حسن کسایی برای روز بعد ساعت ۱۰ صبح قرار ملاقات گذاشت.

ساعات و لحظاتی پر از هیجان همراه با وحشت و ترس بر من گذشت تا بالاخره خودم را پشت سر تاج اصفهانی در مقابل درب منزل حسن کسایی دیدم. تمام بدنم دچار لرزش بود و قلبم به شدت می طپید. لحظاتی بعد که نفهمیدم چگونه گذشت خودم را در مقابل شخصی دیدم که ده سال تمام به او فکر کرده بودم و حتی خواب او را دیده بودم ولی‌ جرات رو برو شدن با او را نداشتم. نفسم در سینه حبس شده بود و با صدایی نحیف سلامی گفتم.

نگاه نافذ و در عین‌ حال پر معنا، کنجکاو و مهربان آقای کسایی که در چشمم افتاد به یک باره گویی همه چیز عوض شد. بلافاصله گفت "این صورت مسیحایی است". در یک لحظه چشمم به روی بشّاش و راضی‌ تاج اصفهانی افتاد که آرامش خاطر مرا بیشتر کرد. همانطوری که حدس می زدم از من خواست نی‌ بنوازم و من با شرمندگی عذر خواستم و گفتم در حضور شما من جرات چنین جسارتی را ندارم.

حسین عمومی در سال ۱۳۲۳ در اصفهان به دنیا آمد. او ردیف های موسیقی سنتی ایرانی را ابتدا نزد پدرش فراگرفت. او که به شدت به نوازندگی حسن کسایی علاقمند شده بود در چهارده سالگی شروع به نواختن نی کرد و در سال ۱۳۴۷ نوازندگی نی را نزد او آغاز کرد. همزمان ردیف های آوازی را نیز نزد محمود کریمی فراگرفت.

آقای عمومی با کسب مهارت فراوان در نوازندگی نی و آواز به اجرا و ضبط برنامه‌هایی برای رادیو و تلویزیون ایران پرداخت و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، هنرستان موسیقی و دانشکده هنرهای زیبا به تدریس مشغول شد. آقای عمومی در سال ۱۳۶۳ از ایران رفت و فعالیت‌های هنری‌ خود را در اروپا و آمریکا پی گرفت. آقای عمومی در فرانسه و به دعوت مرکز مطالعات موسیقی شرقی انستیتوی موسیقی شناسی پاریس، سوربن به تدریس موسیقی ایرانی در آن مرکز مشغول شد.

او که هم اکنون در دانشکده موسیقی دانشگاه کالیفرنیا به تدریس موسیقی ایرانی مشغول است، در دانشگاه یو سی ال ای و دانشگاه واشنگتن در سیاتل نیز موسیقی ایرانی را تدریس کرده است.

حسین عمومی با ایجاد حلقه‌ای برنجی روی نی و چرخاندن آن هنگام نوازندگی قابلیت ایجاد چند ربع پرده را در نی بوجود آورده‌ است.

از راه دور نگاهی‌ به نی‌‌های من انداختند و نی‌ بلندتر را از دست من گرفتند. من که ۱۰ سالی‌ با صدای نی‌ استاد حسن کسایی که از رادیو پخش می شد شب و روز زندگی‌ کرده بودم و صدای واقعی واصطلاحا زنده آن را نشنیده بودم، وقتی‌ اولین نوای نی خود را با دم استاد شنیدم گویی به یک باره از جا کنده شدم و بهت زده محو صدای نی‌ او شدم لحظه‌ای بعد با حرکت نغمات و تغییر صداهای زیر و بم نی‌ خود را خیلی سنگین حسّ کردم و دیگر قادر به حرکت نبودم مثل هرمی‌ سنگی‌ به زمین چسبیده بودم و حالتی بود توصیف ناپذیر.

به خاطر ندارم تا چند روز من در این حالت گذراندم ولی‌ یادم هست که از منزل استاد که بیرون آمدیم مثل اینکه تمام حواس من از کار افتاده بود و احساس بی‌ وزنی می‌کردم بعد‌ها وقتی‌ به این حالات خودم فکر کردم باورم شد که مسحور شدن را تجربه کرده ام.

در اولین ملاقات من با آقای کسایی بود که من متوجه تفاوت کیفیت صدای نی‌ او شدم و از آن تاریخ به بعد همچنان بر این باورم که کار او تافته ایست به واقع جدا بافته.

من با اطمینان تمام بر این عقیده هستم که تمام نوازندگان نی‌ که بعد از استاد کسایی این ساز را به دست گرفته اند همگی‌ پیروان و شاگردان مستقیم یا غیر مستقیم او هستند که هیچ کدام موفق به تقلید صدای نی‌ او نشده اند. حتی استاد بزرگ موسیقی ابوالحسن صبا تحت تاثیر نوای نی استاد کسایی سعی در نواختن این ساز نمود که تصاویری مربوط به آن نیز موجود است.

در متن یکی‌ از صفحات حسن کسایی آمده است که ایشان فقط در سه ماه از اواخر عمر استاد نوایی از محضر او بهر برده است. همه آموخته های حسن کسایی ضمن ملاقات ها و بر خورد با موسیقیدانان مختلف بلاخص اساتیدی چون تاج و صبا بود که ایشان با توانایی ذاتی خود توانست مجموعه ای از ردیف موسیقی ایرانی را تدوین کند. دو نسل پس از نایب اسدالله، حسن کسایی مجددا مقام نی‌ را به بالاترین درجه ی خود رساند و در کنار نوازندگان سازهای دیگر بخصوص تار جلیل شهناز به مانند یک جفت غیر قابل تفکیک و گاه همراه با آواز استاد آواز، تاج اصفهانی، شاهکار هایی بی همتا در موسیقی ایرانی‌ از خود بجای گذاشت.

در مورد شرایط اجتماعی و جهان اطراف استاد، باید بدانیم حسن کسایی در دوره‌ای زندگی‌ کرد که در نوجوانی با حمایت پدر که مردی هنر دوست و هنر شناس بود با دنیای هنر آشنا شد. منزل او که بعدها محل سکونت پسر شد در زمان حیات پدر و همینطور بعد از او همیشه محل تجمع هنرمندان اصفهان از جمله، تاج اصفهانی‌، خانواده شهناز، جلیل شهناز و برادران او حسین و علی‌، درگاهی، سارنگ ، سروری و خیلی‌ از هنرمندانی که نامی‌ نداشتند بود و به این شکل، او در فضای موسیقی رشد یافت. اگر هنرمندی برجسته از تهران به اصفهان می‌آمد حتما به ملاقات ایشان می رفت. ملاقات او یکی از آرزوهای اشخاص هنر دوستی بود که به اصفهان سفر می کردند.

من خود شاهد جلساتی در منزل آقای کسایی بودم که شاعران با ذوق اصفهانی‌ مثل دکتر نوّاب و آقای قدسی جمع بودند و ذوق خلاقیت که گاه همراه با مزاح و نکته سنجی‌ها همراه بود، انسان را مدهوش می کرد. حسن کسایی با توجه بسیار زیاد به مفاهیم و نقش شعر در موسیقی ایرانی اشعار بی شماری در حافظه خود داشت. بارها از ایشان شنیده ام که می گفت: من وقتی ساز می زنم در اصل شعر می خوانم.

"چشمم به روی بشّاش و راضی‌ تاج اصفهانی افتاد که آرامش خاطر مرا بیشتر کرد. همانطوری که حدس می زدم آقای کسایی از من خواست نی‌ بنوازم و من با شرمندگی عذر خواستم و گفتم در حضور شما من جرات چنین جسارتی را ندارم"

حدود ۴۰ سال پیش در دفتر مرکز حفظ و اشاعه موسیقی در جلسه‌ای حضور داشتم که جوانی که برای ضبط موسیقی ایرانی برای یک کمپانی اروپایی به ایران آمده بود از استاد نورعلی برومند سوال می کرد که برای ضبط بهترین نمونه موسیقی‌ ایرانی‌ به چه کسی مراجعه کند، نورعلی برومند با لحن و آهنگ صدای مخصوص به خود گفت: " اگر به دنبال موسیقی ناب ایرانی‌ هستی‌ برو اصفهان و کار حسن کسایی را ضبط کن".

این اتفاق افتاد و این صفحه تنها کار حسن کسایی در اروپا بود که در همان سال‌ها منتشر شد و خیلی‌ از هنرشناسان اروپایی با کار او آشنا شدند. من شخصا در مدت اقامت نوزده ساله خود در فرانسه بارها با اشخاصی‌ که این کار را شنیده بودند و با شگرفی از کیفیت کار استاد صحبت می کردند برخورد کردم.

در ایران علاوه بر ضبط اجرای برنامه هایی که در رادیو اصفهان، رادیو تهران و جلسات خصوصی از حسن کسایی به جا مانده سه‌ دوره کامل ردیف را یک بار قبل از انقلاب در یک دوره برنامه هفتگی رادیو اصفهان ضبط کردند که مجموعه بی‌نظیری است حاوی نغمات و گوشه‌های ردیف که برای خیلی‌ها از جم9�ه خود من منبع اطلاعاتی عظیمی‌ بوده و هست که با صدای گرم آقای کسایی به همراه سه‌ تار نوازی ایشان اجرا شده که همراه با توضیحات بسیار مفید با بیانی‌ زیبای خاص ایشان است.

دو دوره دیگر ردیف نیز بعد از انقلاب و به همت پسر ایشان، جواد کسایی ضبط و تکثیر شد که اولی همانند دوره اول حاوی صدای استاد و سه‌ تار او می باشد و بالاخره آخرین دوره که با صدای حسن کسایی ضبط شده و به نظر من یکی‌ از بهترین و جامع‌ترین منابع ردیف است که بطور مفید و مختصر با صدای زیبا و خاص نی‌ حسن کسایی ضبط و توزیع شده است.

این مجموعه‌های ردیف همان طور که نظر آقای کسایی بود منابع و مطالبی‌ هستند برای الهام و مایه‌های ارزنده‌ای برای خلاقیت در موسیقی نسل های آینده هنرمندان ایرانی‌.

مطمئنم روح استاد سبکبار بر اریکهٔ نواهای زیبای نی‌ ایشان در پرواز است و سرمست هفت آسمان را طی‌ می‌کند.

در دفتر شعر و موسیقی ایران، نام استاد حسن کسایی جاودانه ثبت خواهد بود.

بر همه ما است که خدمات فرهنگی‌ هنری او را بشناسیم و راه ایشان را در حد توان ادامه دهیم.



:: برچسب‌ها: برف , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

وجود این مجموعه براي نظام اسلامي یك نعمت است، یك نعمت بزرگ. این همه استاد مومن، در هیچ كشوري از كشورهاي اسلامي- به طریق اولي غیر اسلامي- وجود ندارد كه در كشور ما هست.

استاد دانشگاه، دانشمند، متخصص، حرفه‏اي در رشته‏ خود و مومن به خدا و مومن به جهاد و مومن به راه خدا و اهداف الهي،آن هم با این تعداد كثیر و این كمیت. این دیگر در دنیا بي‏نظیر است. این هم از بركات امام بزرگوار است. این را قدر بدانید، این را دودستي نگه دارید. این را سامان بدهید،اهدافش را مشخص كنید، دقیق كنید، فعالیت هایي را كه استاد بسیجي باید انجام بدهد را شفاف كنید و روشن كنید؛ به معناي واقعي كلمه، فرماندهان این عرصه‏ عظیمِ جهاد فی سبیل الله باشید. كار بسیار مهمي است.

امروز كشور به این چیزها احتیاج دارد. بحث امروز هم نیست، همیشه احتیاج دارد، منتها ما امروز در یك برهه‏ حساس به سر مي‏بریم.

اگر من بخواهم آن تلقي و برداشت خودم را به شما عرض بكنم -كه شاید در یك مجال كوتاه، برایش استدلال هم نشود ارایه كرد، البته مستدل است، منتها شاید در دو كلمه نشود استدلالي برایش بیان كرد- این است كه مراكز استكباري جهاني در مقابله‏ با حركت اسلامي كه نماد واقعي‏اش جمهوري اسلامي است، دارند آخرین تلاش هاي خودشان را مي‏كنند.

در بسیاري از عرصه‏ها تلاش هایشان و تدابیرشان به بن‏بست خورده و كار از دستشان در رفته است. این كمربندي كه این‏ها بر دور مسائل جهاني كشیده بودند و حیطه‏بندي‏اي كه كرده بودند، در حساس‏ترین نقاط روي زمین یعني خاورمیانه، این كمربند پاره شده- یا سست شده، حداقلش این است ولي به نظر من پاره شده- و از دستشان در رفته است.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضاي بسیجي هیات علمي دانشگاه‏ها (دوم تیر 1389)

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: پرندگان , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

'حمیدرضا طاهرزاده' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از درخواست بخش‌خصوصی برای انتشار اوراق مشاركت در حوزه فولاد خبر داد و افزود: با توجه به اینكه بانك مركزی حداكثر سود اوراق مشاركت را 20 درصد اعلام كرده و نهادهای دولتی نیز این نرخ سود را برای اوراق مشاركت خود در نظر گرفته اند امكان رقابت برای بخش خصوصی فراهم نیست.

وی ادامه داد:بخش دولتی با در نظر گرفتن حداكثر سود برای انتشار اوراق مشاركت،زمینه حضور بخش خصوصی و ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش را از بین برده ، بنابراین انتشار اوراق مشاركت توسط بخش خصوصی عملا بی معنی است.

طاهرزاده همچنین از جلسه اخیر انجمن فولاد با یكی از بانك ها برای انتشار اوراق خبرداد و گفت: این كار به لحاظ قانونی منعی ندارد و شركت های فولادی می‌توانند درمقابل انتشار اوراق، ملك و كارخانه خود را به مردم اجاره دهند و بعد از گذشت چهار تا پنج سال، مردم سهامدار شده و گرداننده كارخانه شوند.

نایب رییس انجمن فولاد افزود: براین اساس مردم می‌توانند علاوه بر اینكه نقدینگی واحدهای تولیدی را تامین كنند، منفعت برده و در تولید كشور سهیم شوند، بنابراین ضروری است تا دولت سازوكار انتشار اوراق مشاركت از سوی بخش‌خصوصی را نهایی كند و بتوان مكانیزم لازم را برای انتشار اوراق از سوی بخش خصوصی فراهم كرد.

اقتصام**3917**1601 ** 1569



:: برچسب‌ها: نور , تابستان , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

براساس گزارش‌ها، میزان صادرات نفت خام ایران در کمتر از سه ماه گذشته کاهش قابل توجهی داشته است

در اولین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و نمایندگان گروه ۱+۵ در مسکو، فعالان در بازارهای جهانی، تحولات و روند این گفت‌وگوها را با آرامشی بیش از نشست‌های هسته‌ای پیشین دنبال کردند.

بر اساس گزارش‌ها، بهای دو نوع نفت خام شاخص بازار جهانی در معاملات امروز دوشنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد)، بیش از یک دلار کاهش یافت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال به ۹۶ دلار و ۳۳ سنت و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به ۸۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، بازار نفت با در نظر داشتن مازاد تولید نفت اوپک، چندان نگران کمبود یا توقف عرضه نفت خام ایران نیست، ضمن آن که آثار بحران اقتصادی حوزه یورو از جمله کاهش تقاضای نفت خام همچنان در بازار جهانی قابل مشاهده است.

داده‌های رسمی اوپک نشان می‌دهد که کشورهای عضو این سازمان در ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر از سهمیه رسمی خود تولید کرده‌اند که تقریبا معادل صادرات کنونی نفت خام ایران است.

گزارش منابع خبری نشان می‌دهد که از زمان تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در ماه ژانویه (بهمن گذشته)، روند صادرات نفت خام این کشور با مانع روبه‌رو بوده و بخشی از خریداران نفت خام ایران از امضای قراردادهای جدید یا تمدید قراردادهای کنونی سر باز زده‌اند، به گونه‌ای که صادرات نفت این کشور نزدیک به یک میلیون بشکه از میزان صادرات آن در ماه‌های پایانی سال گذشته کمتر شده است.

این در حالی است که با وجود کاهش عرضه نفت ایران، بهای هر بشکه نفت خام برنت از ماه آوریل تاکنون (در مدت کمتر از سه ماه) بیش از ۲۰ درصد کمتر شده که یکی از نشانه‌های انطباق تدریجی بازار جهانی با روند کاهش صادرات نفت ایران است.

اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل آنچه فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای ایران خوانده‌اند، تحریم‌هایی را علیه این کشور تصویب کرده‌اند که از روزهای پایانی ماه ژوئن (در ده روز آینده) اجرا خواهد شد.

در چارچوب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، از روز اول ژوئیه (۱۱ تیرماه) کشورهای اروپایی خرید نفت خام از ایران را متوقف خواهند کرد.

بر اساس مصوبه اتحادیه اروپا، شرکت‌های بیمه‌گر اروپایی نیز از پوشش بیمه‌ای نفتکش های حامل نفت خام یا فرآورده‌های نفتی متعلق یا مرتبط با ایران منع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های بیمه‌گری که دفاتر اصلی‌شان در اروپا مستقر است، در مجموع نزدیک به ۹۵ درصد محموله‌های نفتکش‌های جهان را در قبال نشت نفت یا تصادم فاجعه‌بار، تحت پوشش بیمه‌ای دارند و در صورت عملی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا، خریداران نفت ایران در کمتر از دو هفته آینده باید منابع دیگری را برای پوشش بیمه‌ای چندین میلیاردی نفتکش‌های حامل نفت ایران تعریف کنند.

"سهم عمده‌ای از ظرفیت نفتکش‌های ایران برای ذخیره نفت خام تولیدی به کار رفته است و در صورتی که این کشتی‌ها با محموله‌هایشان راهی کشورهای خریدار شوند، ایران به دلیل نداشتن امکان ذخیره‌سازی نفت خام مازاد، ناگزیر خواهد بود تولید نفت خام را متوقف کند"

کشورهای آسیایی خریداران اصلی نفت خام ایران به شمار می‌روند و گزارش شده است که نمایندگان کشورهای کره جنوبی، چین و ژاپن در هفته‌های گذشته برای مستثنی شدن از تحریم‌های بیمه‌ای اتحادیه اروپا در حال رایزنی با مقامات این اتحادیه بوده‌اند.

قانونگذاران ژاپن نیز در روزهای گذشته طرحی را بررسی کردند که دولت را موظف می‌کرد بیمه محموله‌های نفتی وارداتی از ایران را تضمین کند، هرچند این مصوبه هنوز رسما تصویب نشده است.

با این حال، دیگر خریداران ایران تمهیدات مشابهی را در پیش نگرفته‌اند و خبرگزاری رویترز گزارش داده است که خریداران کره جنوبی و هند گفته‌اند که در صورت حل و فصل نشدن این موضوع، از ابتدای ماه ژوئیه دیگر هیچ محموله نفتی را دریافت نخواهند کرد.

پیش از این، شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرده بود که می‌تواند محموله‌های نفتی خود را تا یک میلیارد دلار بیمه کند. چنین تضمینی می‌تواند به معنای حفظ بخشی از بازار نفت ایران باشد، ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد که سهم عمده‌ای از ظرفیت نفتکش‌های این شرکت برای ذخیره نفت خام تولیدی ایران به کار رفته است و در صورتی که ایران بخواهد این کشتی‌ها را با محموله‌هایشان راهی کشورهای خریدار کند، به دلیل نداشتن امکان ذخیره‌سازی نفت خام مازاد، ناگزیر خواهد بود تولید نفت خام را متوقف کند.

همچنین با نزدیک شدن موعد عملی شدن تحریم‌های تازه علیه ایران، چند شرکت اروپایی شاخص که ممیزی و تایید استانداردهای کشتی‌های اقیانوس‌پیما را در دنیا به عهده دارند، اعلام کرده‌اند که دیگر گواهینامه‌های مربوط به رعایت این استانداردها را برای شرکت‌های کشتیرانی ایرانی صادر نخواهند کرد. داشتن این گواهینامه‌ها برای آن که کشتی‌ها بتوانند در بیشتر بنادر دنیا پهلو بگیرند، ضروری است.

در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از روز ۲۸ ماه ژوئن (کمتر از ده روز آینده) اجرایی خواهد شد، کشورهایی که با ایران مبادلات بانکی بین‌المللی دارند، با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو خواهند شد که به معنای مشکلات دوچندان ایران در دریافت منابع مالی مربوط به صادرات نفت خام است.

ایران که دومین تولیدکننده نفت خام اوپک به شمار می‌رود برای تامین هزینه‌های جاری، به شدت به درآمدهای نفتی خود وابسته است و گزارش شده که لغو این تحریم‌ها، یکی از درخواست‌های اصلی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای این کشور در گفت‌وگو با نمایندگان گروه ۱+۵ بوده است.

گروه ۱+۵ با حضور نمایندگان کشورهای بریتانیا، آمریکا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان تشکیل شده است.



:: برچسب‌ها: غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

دكتر' امیر حسین نورزاد' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اسهال عفونی شایع ترین بیماری كودكان در فصل گرما است كه بیشتر از طریق مواد غذایی آلوده و آب آشامیدنی ناسالم بروز می یابد.

این متخصص داخلی با بیان اینكه، اسهال عفونی، با یك اسهال ساده آغاز می شود، اظهار داشت: استفراغ، تب، درد شدید در ناحیه شكم و از دست دادن آب بدن از علایم این بیماری است و كودكان با توجه به اینكه سلول ها و بافت های بدنشان در حال رشد است، در برابر اسهال عفونی آسیب پذیرند.

نورزاد تصریح كرد والدین باید كودكان را از خوردن سالاد در رستوران‌ها برحذر دارند چرا كه در این مكان ها نكات بهداشتی در شستن مواد سالاد رعایت نمی‌شود.

به گفته وی، همچنین میوه هایی مانند گیلاس، زردآلو، هلو، بستنی و فالوده كه در برابر گرما قرار می گیرند، می تواند زمینه ساز ابتلای كودكان به اسهال عفونی شود.

نورزاد به والدین توصیه كرد اگر علایم اسهال عفونی در كودكانشان مشاهده كردند آنان را از مصرف خودسرانه داروهای مسكن برحذر دارند و سریعا به پزشك مراجعه كنند.

اجتمام **9022 **‌1569



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا از بیروت، 'محمد علی نیكبخت' معاون تحقیقات و برنامه ریزی وزیر جهاد كشاورزی ایران و هیات همراه روز دوشنبه با 'حسین حاج حسن' وزیر كشاورزی لبنان ملاقات كرد.

در این ملاقات كه 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، زمینه های همكاری دوجانبه در بخش آموزشی، مبادله تجاری محصولات كشاورزی و قرنطینه گیاهی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین حاج حسن با اشاره به سفر چند هفته گذشته خود به تهران و ملاقات با وزیر جهاد كشاورزی ایران و كاظمی رئیس موسسه اتكا، خواستار تسریع در اجرای توافقات قبلی بویژه در زمینه مبادلات تجاری محصولات كشاورزی از جمله صادارت روغن زیتون و مركبات به ایران و واردات گندم، برنج و دیگر محصولات غذایی مورد احتیاج لبنان از ایران شد.

وزیر كشاورزی لبنان از پیشرفت های صورت گرفته در امر آموزش كادر فنی و تخصصی نیروی انسانی وزارت كشاورزی لبنان از سوی جمهوری اسلامی ایران به نیكی یاد كرد و خواستار تبادل تجربیات و ادامه این برنامه های آموزشی شد.

مهندس نیكبخت هم آمادگی كشورمان برای توسعه همكاری در بخش های مختلف كشاورزی با لبنان را مورد تاكید قرار داد و اشاره كرد كه موانع توسعه صادرات روغن زیتون لبنان به ایران را پیگیری خواهد كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه اختصاصی ایران در بیروت ( 24 لغایت 28 خرداد ماه جاری)، گفت: قرار است نمایشگاه اختصاصی استان مركزی اواخر آذر ماه سالجاری در بیروت برگزار شود.

وی پیشنهاد كرد: كارگاه آموزشی كشاورزی مورد نظر وزیر لبنانی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود كه مورد موافقت اولیه طرف لبنانی قرار گرفت.

خاور**1030**1597



:: برچسب‌ها: آیفون , معماری , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()