نخستین كنگره ملی فضای مجازی برگزار می شود
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی 'سید حسن موسوی چلك' با اشاره به فراگیری اینترنت و فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی اظهار داشت: گسترش اینترنت در جامعه موجب بروز فرصت ها و تهدیدهای بسیار در جامعه شده كه موجب ظهور فضای مجازی در كنار جهان واقعی شده است این امر معادلات و الگوهای ارتباطات سنتی، تولید، انتقال و مصرف اطلاعات را به هم زده و موجب تغییردرآن شده است.

وی افزود: توسعه فضای مجازی نظیرهمه پیشرفت های دیگر در زندگی بشر با پیامدهای منفی و مثبت همراه بوده است.

موسوی چلك ادامه داد: یكی از بدترین پیامدها به خطر انداختن حریم خصوصی افراد و یكی از بهترین آنها تسهیل و تسریع ارتباطات و تبادل اطلاعات است.

مدیركل دفتر امور آسیب های اجتماعی با بیان اینكه حریم خصوصی افراد به اندازه ای اهمیت دارد كه احترام به آن امروزه از مرزهای سنتی دین و اخلاق فراتر رفته و در بیشتر كشورهای جهان ضمانت قانونی یافته است،گفت: شئون انسانی و اهمیت حفظ آن در فضای مجازی و امنیت اطلاعات مبادله شده با چالش هایی مواجه شده و سلامت اخلاقی و حتی جسمانی كودكان و نوجوانان در جامعه به مخاطره افتاده است.

وی ادامه داد: اكثر والدین نیز به دلیل عدم آشنایی به اینترنت و ظرفیت های آن و فناوری های نوین ارتباطی، از رفتارهای آنلاین فرزندانشان در فضای مجازی اطلاعی ندارند.

وی ضمن دعوت از علاقمندان و متخصصان در این حوزه درباره زمان برگزاری كنگره گفت: این كنگره 19 آذر سال جاری همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند تا 15 مهر سال جاری مقالات خود را به دبیرخانه كنگره ارسال نمایند.

اقتصام ** 9123 **1601





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: